mboost-dp1

Bitsch vs Kvælerslange. mm


Gå til bund
Gravatar #1 - Joern
11. okt. 2010 08:59
En gang for flere/mange år siden, var den danske opdagelsesrejsende Jørgen Bitsch gæst i et eller andet program, hvor han fortalte om nogle af sine rejser......
Umidelbart ville jeg sige i morgen tv. men det passer nok ikke. det var nok inden morgen tv, blev et fast program.....
Lige meget... tilbage til sagen........
Han viste nogle af den privatoptagelser han havde lavet, på sine rejser...
Der i blandt en optagelse fra en sø, hvor han alene kæmper men en enorm stor kvælerslange..........
Så vidt jeg husker, havde han stillet kamera op, og var helt alene.....
Da de indfødte han besøgte, ikke ville nærme sig søen. De mente at det var en for for en ånd eller lign, som gjorde at slagen jævnligt overfaldt dem.....

Nogen som han en ide om, hvor man kan finde dette klip...? Og måske andre af hans optagelser......
Kunne være fedt at gense...... Selv om det er gamle og primitive optagelser....

Joern
Gravatar #2 - Daniel-Dane
12. okt. 2010 20:30
This thread is now about cats.
Gravatar #3 - Bachy
12. okt. 2010 20:41
Miau
Gravatar #4 - LinguaIgnota
12. okt. 2010 20:42
Agreed. This kitty looks sad. :'(
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
12. okt. 2010 20:43
@OP

Han havde en hjælper med netop til at fotografere.
Da slangen så angriber, tror hjælperen at Bitschs tilråb "Hjælp mig" betyder at han skal begynde at fotografere.
Der er så vidt jeg ved ikke optaget video, men kun taget 2 billeder under episoden.
Gravatar #6 - Bastardo
12. okt. 2010 22:07
Det kan jeg godt huske at have set sammen med min far. Jeg vil lige spørge ham om han har det liggende.
Men jeg ved med sikkerhed at Bitsch bad dem om at filme og kun gribe ind hvis det blev kritisk. Det var jo en mindre anakonda, og hans chancer for at ordne den alene har sikkert været helt gode, Jeg antager at han har angrebet den. Det er meget sjældent kvælere angriber mennesker. Specielt hvis der er et helt filmhold.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login