mboost-dp1

Afstemning: Hvilken finger får du mest ondt i?


Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
11. jun. 2008 22:23
hvilken finger får du mest ondt i, når du sidder i lang tid og skriver på keyboardet?

* Lillefingeren
* Ringfingeren
* Langemand
* Pegefingeren
* Tommelfingeren
* Alle sammen
* Ingen
* Jeg skriver ikke på mit keyboard!!!


Skriv også, om det er en finger på en bestemt hånd, der er mest påvirket :)

Mit valg: Venstre lillefinger = too much SHIFT-action!!!
Gravatar #2 - izym
11. jun. 2008 22:32
Ingen, tror nærmere det er mit tastetur der har ondt nogle gange..
Gravatar #3 - Magten
11. jun. 2008 22:58
Efter en laaaang dag foran computeren kan jeg godt have lidt ondt i mine lillefingre.. Men det er sgu sjældent :o
Gravatar #4 - Fibs
11. jun. 2008 22:58
nu har jeg den sunde vane at pande mit bord én istedet for... mit tastatur er dyrt... men jeg synes ikke jeg som sådan får ondt i nogle af mine fingre...

Men kan godt få lidt ondt i venstre skulder...
Gravatar #5 - vandfarve
12. jun. 2008 06:30
Min tommelfinger på højre hånd...

Jeg har ingen ide, men efter en dag med godt gang i både tastaturet og mobilen, så er jeg fuldstændigt smadret. Det ender sikkert med, at jeg får ledgigt i den og kun den!
Gravatar #6 - myplacedk
12. jun. 2008 06:50
Ingen.

Siden jeg lærte at indstille kontorstol og hvordan CRT-skærme påvirker luftfugtigheden (når man har 4-5 19"-skærme på 10 m2 børneværelse) har jeg ikke haft ergonomi-problemer med hverken fingre, skuldre eller noget.

(Det skulle da være lidt halvdårlig ryg da jeg har tendens til "nørdstilling" ved skrivebordet, i ved hvor hovedet ryger ned i skulderhøjde.)
Gravatar #7 - PedersenDK
12. jun. 2008 06:55
Ingen...
Det er ren zen når man sidder rigtigt og har et godt tastatur... tastaturet er ikke der man skal spare for det hævner sig i nakke og skuldre.
Gravatar #8 - Norrah
12. jun. 2008 06:58
Har aldrig haft ledsmerter..

Men af en eller anden årsag så er huden på min højrehånd, totalt tyndslidt og følsom.
Gravatar #9 - madeinrussia
12. jun. 2008 06:59
Jeg får altid ondt i en eller anden finger, tror det er pege.. men kan ikke huske det.. bruger den også til flest knapper på tastarturet pga. den er handy.. O.o ( numpad osv. )
Gravatar #10 - bjerh
12. jun. 2008 08:56
Når jeg programmerer er det altid venstre side af min tommefinger på højre hånd og højre side af min lillefinger på højre hånd. Fordi jeg typisk lader fingrene glide hen over shift og mellemrumstasten. Det gør nas! :\
Gravatar #11 - Mozez
12. jun. 2008 10:09
Langefingeren. På min Mac skal jeg trykke Alt (tommelfinger) + Shift (lillefinger) + 7 (langefinger) når jeg skal lave backslash i LaTeX-dokumenter. Der er muligvis en nemmere måde, men jeg kender den ikke.
Gravatar #12 - Derfor
12. jun. 2008 11:21
Jeg får ikke ondt i nogle finge, til gengæld har jeg det med at få ondt i puderne på begge hænder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login