mboost-dp1

svchost.exe bruger meget af min cpu? why?


Gå til bund
Gravatar #1 - martinussen
26. feb. 2004 21:29
Hej

Jeg er kommet ud for et problem der hedder at min puter har en processor kørende ved navn svchost.exe, det vil sige der er fire der hedder det, men den ene bruger ca. 4.000 kb, men ca. 60-70 % af min cpu. Hvis jeg afsluter den så blir computeren hurtigere, men så er der nogle websider der ikke vises ordenligt.. Det er "system" der har startet filen. HVordan kan jeg løse fejlen??

Det er en gammel P3 733 mhz. , 384 mb ram..
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
26. feb. 2004 21:56
hvis jeg husker rigtigt er det den proces der gør man kan have flere ting åben på engang (multitasking).

Så det du kan gøre er at lade være med at køre så mange ting på éngang...
Gravatar #3 - Raenil
27. feb. 2004 07:21
#1
SVCHost er en værtsprocess der hoster indtil flere af dine services. En af disse services fejler åbenbart og bruger for mange ressourcer. Prøv at drible ind i Administrative Tools-->Services, og se om der er nogen af dine services du ikke genkender. Prøv at stoppe dem en efter en.
Udover det er der jo den sædvanlige med at opdatere din computer, scanne for virus, scanne for uønskede programmer.
Gravatar #4 - Viperaberus
27. feb. 2004 12:53
#1 Hent Process Explorer fra
www.systernals.com
Den kan vise hvad de forskellige processer laver... Der er vist en indexerings service der sluger ret meget CPU-kraft som kører som default for at gøre søgninger på harddisken(e) hurtigere

Ta' properties på den process der sløver, og vælg services fanen... Det kan sagtens være en process der styrer flere services!
Gravatar #5 - Wolly
27. feb. 2004 16:39
Ellers prøv at køre ad-aware en gang... Den kan måske fjerne problemet. Du kan finde programmet på www.lavasoft.de
Gravatar #6 - troller
17. apr. 2004 11:47
Jeg kan læse mig frem til en helt masse......
Men Kan man fjerne svchost? og køre en dsl forbindelse bag efter?
Håber at høre fra en!!!

Der har sit shit straight....
Gravatar #7 - TWFH
17. apr. 2004 13:36
#6: Hvorfor i alverden vil du fjerne svchost?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login