mboost-dp1

Setup af Cisco switch


Gå til bund
Gravatar #1 - Colapusheren
11. apr. 2014 06:23
Jeg er kommet i besiddelse af en Cisco Catalyst 3750 48PS switch, som jeg forsøger at lege lidt med. Jeg har ingen tidligere erfaring med setup af Cisco switches, men i første omgang ønsker jeg at gøre to ting, som jeg forestiller mig kan gøres på ret simpel vis.

1) Køre en form for self-test eller diagnose program, så jeg kan konstatere om alt virker som det skal. Er dette muligt?
2) Nulstille til fabriksindstillinger.

Er det muligt at gøre disse to ting uden at skulle have gang i store bøger om CLI? Hvordan bærer jeg mig ad, og er det nødvendigt med et specielt software til styring af switchen?

På forhånd tak til det altid store newz-orakel!
Gravatar #2 - XorpiZ
11. apr. 2014 06:31
1:
http://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/switches/lan/...

2:
http://www.cisco.com/c/en/us/support/docs/switches...

Mig bekendt, så er Ciscos udstyr ikke bygget til at blive styret over et web-interface, så du kommer ikke uden om CLI uanset. Du kan næsten ligeså godt komme igang med at vænne dig til det. Det er i øvrigt ikke så slemt, når man først kommer igang.

Software-mæssigt kan du bruge putty.exe til at logge på med - du skal bare have fat i et konsol-kabel :)
Gravatar #3 - Colapusheren
11. apr. 2014 07:10
Der ser ud til at være lidt at gå i gang med så! Det er godt vi er på vej til weekend :)

En hurtig søgning på sådan et konsol-kabel giver en del forskellige resultater. Kan jeg bruge et almindeligt kryds-kabel?
Gravatar #4 - XorpiZ
11. apr. 2014 07:20
Jeg mener ikke du kan forbinde fra konsol til ethernet-porten på din laptop. Du er nødt til at bruge en USB-converter (eller en seriel/parallel-port, men hvem har dem længere?).
Gravatar #5 - Colapusheren
11. apr. 2014 07:32
Så går jeg nok USB-vejen ...

Tak for hjælpen, jeg giver det et skud :)
Gravatar #6 - NightZtorm
11. apr. 2014 07:34
denne slags kabel skulle kunne bruges, men ellers kan man ofte finde USB til RS232 + Cisco konsol kabel til ingen penge på dba
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login