mboost-dp1
Computeren fryser i diverse spil
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg synes selv at jeg har en udmærket computer. Men den har det dog med at fryse når jeg spiller diverse spil. Jeg har oplevet at computeren ftyser i følgende spil:
Half-Life 2
Max Payne 2
Mafia
The Simpsons: Hit & Run
Jeg har testet mit grafikkort i en anden computer og det virkede fint. Bundkortet blev skiftet ud for ikke så lang tid siden, af en anden grund. Jeg har også testet mine RAM og der var ikke noget galt.
Min computer:
Processor: AMD Athlon 64 3200+
Bundkort: ABIT KV8 Pro 1.1
RAM: 2 x 512 MB DDR RAM
Grafikkort: Sapphire RADEON 9800 Pro
PSU: Chill Innovation 510W
Jeg formaterede min computer for et stykke tid siden. Men jeg havde de samme problemer da jeg brugte Windows XP.
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
Half-Life 2
Max Payne 2
Mafia
The Simpsons: Hit & Run
Jeg har testet mit grafikkort i en anden computer og det virkede fint. Bundkortet blev skiftet ud for ikke så lang tid siden, af en anden grund. Jeg har også testet mine RAM og der var ikke noget galt.
Min computer:
Processor: AMD Athlon 64 3200+
Bundkort: ABIT KV8 Pro 1.1
RAM: 2 x 512 MB DDR RAM
Grafikkort: Sapphire RADEON 9800 Pro
PSU: Chill Innovation 510W
Jeg formaterede min computer for et stykke tid siden. Men jeg havde de samme problemer da jeg brugte Windows XP.
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
Kan det være den klassiske manglende driveropdateringer?
Motherboard Chipset, Grafikort drivere, Direct x?
Motherboard Chipset, Grafikort drivere, Direct x?
Når den fryser, hvad sker der så ?
Bluescreener den ?
Hænger den bare og kommer ikke videre ?
Kommer der sjove grafik fejl på skærmen ?
Kommer der sjove lyde ud af højtalerne ?
Rebooter den ?
Hænger musen fast ?
Reagerer lysdioderne i dit keyboard når du trykker num/caps/scroll lock ?
Bluescreener den ?
Hænger den bare og kommer ikke videre ?
Kommer der sjove grafik fejl på skærmen ?
Kommer der sjove lyde ud af højtalerne ?
Rebooter den ?
Hænger musen fast ?
Reagerer lysdioderne i dit keyboard når du trykker num/caps/scroll lock ?
Drivere er opdateret, både grafik, Direct X, bundkort og BIOS.
Først så fryser billedet et par sekunder og spillet lukker derefter. Nogle gange hakker lyden også lidt før dette sker. Nogle gange genstarter computeren også, indimellem med en kort bluescreen først.
Hvor varm ville du mene at en processor af den type må blive før der opstår problemer?
Først så fryser billedet et par sekunder og spillet lukker derefter. Nogle gange hakker lyden også lidt før dette sker. Nogle gange genstarter computeren også, indimellem med en kort bluescreen først.
Hvor varm ville du mene at en processor af den type må blive før der opstår problemer?
@Trident:
Jeg har en formodning om, såfremt det handler om temperatur, at det er dit grafikkort og IKKE din CPU der overopheder - havde et Radeon 9600 Pro der udviste samme symptomer, dog med en del artifacts og seriøs FPS-reduktion umiddelbart før det egentlige crash. Viste sig at være blæseren der var stået af, så tjek lige for god ordens skyld om den snurrer som den skal :)
Edit: Jeg bruger selv en passiv køleløsning af "sandwich"-typen på et 9600XT, og har valgt at eftermontere en dertil indrettet low-noise blæser for ligesom at være sikker.
Jeg har en formodning om, såfremt det handler om temperatur, at det er dit grafikkort og IKKE din CPU der overopheder - havde et Radeon 9600 Pro der udviste samme symptomer, dog med en del artifacts og seriøs FPS-reduktion umiddelbart før det egentlige crash. Viste sig at være blæseren der var stået af, så tjek lige for god ordens skyld om den snurrer som den skal :)
Edit: Jeg bruger selv en passiv køleløsning af "sandwich"-typen på et 9600XT, og har valgt at eftermontere en dertil indrettet low-noise blæser for ligesom at være sikker.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.