mboost-dp1

Computer er i Automatic Reparation Loop efter afinstallering af Avast Antivirus


Gå til bund
Gravatar #1 - makloka
30. jul. 2015 22:48
Hejsa Newzer,
Min brors computer, som kører Windows 8, er efter afinstationen af Avast Antivirus endt i en Automatic Reparation Loop. Jeg fundet frem til at der er en beskadeligelse i Acpi.sys, og at alle genddannelsespunkterer ikke eksisterer længerer.

Jeg har googlet lidt på det og kan finde frem til at problem efter man har afinstalleret Avast, dog anerkender Avast det ikke selv som et problem, selvom de har et specielt program til afinstallerer deres antivirus program, det vidste min bror desværre ikke.

Så hvis der er en venlig sjæl på newz, der kan hjælpe ville min bror og jeg være jeg evig taknemmelig.
Gravatar #2 - Ravensholt
31. jul. 2015 06:21
Lesson learned. Benyt altid "Add/Remove Programs" featuren i Windows.

Jeg kan garantere, at Avast ikke har fjernet gendannelsespunkterne - de er nok forsvundet af andre årsager (måske ville han ryde op på sin maskine? og har fjernet dem ved en fejl.)
Hvorfor ønsker man i øvrigt, at afinstallere sin Antivirus Software? Avast er et glimrende produkt - og i øvrigt et af de få produkter som ikke sløver maskinen uhæmmet (McAffee / Norton).

Anyway....

Din brormand har desværre ikke mange muligheder. Det eneste han kan gøre, er at gendanne maskinen - enten via et Factory Image, eller via en helt frisk installation af Windows.
Gravatar #3 - Clauzii
31. jul. 2015 07:52
Gravatar #4 - makloka
31. jul. 2015 14:00
Ravensholt (2) skrev:
Lesson learned. Benyt altid "Add/Remove Programs" featuren i Windows.[/quote

Var også det han brugte, dog fandt vi så senere ud af at andre på internettet har samme problem efter at have afinstalleret avast via add/remove featuren og at avast har lavet et specielt program til afinstallerer den.

[quote=Ravensholt (2)]Hvorfor ønsker man i øvrigt, at afinstallere sin Antivirus Software? Avast er et glimrende produkt - og i øvrigt et af de få produkter som ikke sløver maskinen uhæmmet (McAffee / Norton).


Han ville installerer Sophos antivirus i stedet for.

Ravensholt (2) skrev:
Din brormand har desværre ikke mange muligheder. Det eneste han kan gøre, er at gendanne maskinen - enten via et Factory Image, eller via en helt frisk installation af Windows.


Var jeg desværre også bange for at man skulle. Men tusind tak for hjælpen.

Clauzii (3) skrev:
Har du prøvet flg.:?

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/w...


Har kørt dem virker ikke :(
Gravatar #5 - Clauzii
31. jul. 2015 14:11
Hmmm, i W98 og XP kunne (og kan) man bare installerer ind ovenpå, så programmer osv. bevares.

Er den mulighed virkelig helt væk? Squ' surt..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login