mboost-dp1

Akustisk filter til UPS der piver


Gå til bund
Gravatar #1 - Tukanfan
30. okt. 2013 23:42
Jeg har for nyligt købt en UPS til min stationære computer.
Der er dog det problem med UPS'en, at den udsender en meget højfrekvent lyd. Lyden har formegentlig noget at gøre med fænomenet coil noise, idet den kun er der når AC er tilsluttet. Det er den samme lyd man kan høre nogle gange når man lige har tændt for et CRT-fjernsyn, før der kommer billede på.

Jeg tror ikke jeg vil kunne køre nogen succesfuld RMA-sag på problemet, så jeg tænkte, om det var muligt at skærme UPS'en med et akustisk filter (en kasse el. lign), der blokerer denne højfrekvente lyd. En papkasse duer ikke, har jeg fundet ud af.

Mht. temperatur, så er det ikke så slemt. Ved normal operation er den omkring 40 grader, og der er ikke nogle ventilatorer inden i, som har brug for at flytte en masse varm luft.

Nogen forslag?
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
31. okt. 2013 01:49
Hvis det er pga. coil noise - så er det da ikke særligt godt? Jf. dit link så står spolen og vibrerer, og/eller ikke sidder godt fast på boardet.

Det kan da umuligt være sundt i længere perioder? Jeg ville nok prøve en RMA - eller i det mindste forhøre mig ad, om det er et generelt problem, altså om det er noget den "skal" gøre.
Gravatar #3 - gramps
31. okt. 2013 07:49
Hvorfor tror du ikke at du kunne køre en RMA sag?
Gravatar #4 - Tukanfan
31. okt. 2013 21:29
Ja ok, jeg kan prøve at høre, om der kan køres RMA på den. Grunden til, at jeg er lidt skeptisk er, at det muligvis ligger inden for det "lovede" støjniveau.
Gravatar #5 - arntc
3. nov. 2013 11:04
Prøv en RMA i første omgang. Men det er jo en billig kinøjser, så der er nok sparet en del på komponenterne, så mon ikke en anden ville give samme resultat?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login