mboost-dp1

YouTube app permissions til android?


Gå til bund
Gravatar #1 - Xenophanes
29. jun. 2012 08:15
Hej
Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor YouTube app'en til android har brug for at have "Hardware kontroller" der gør det muligt at:
"Tag billeder og video
Tillader, at et program tager billeder og videoer med kameraet når som helst."
WTF? Selvfølgelig ligger tlf det meste af tiden i min lomme, men hvad f... er det for nogle permissions at sige ja det?

Er det bare mig der synes det er underligt?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2915279242]
29. jun. 2012 09:33
Kan man med youtube appen ikke uploade videoer?
Gravatar #3 - Xenophanes
29. jun. 2012 10:43
Jo man kan starte kameraet fra appen og optage video til direkte upload, men det er formuleringen når som helst der bekymrer mig. Det betyder jo at programmet selv kan styre hvornår det skal ske i princippet. Jeg frasiger mig retten til at programmet ikke bliver instillet til at optage 15 sek video hvert 2. minut og oploader det til youtube. Det er virkeligt dårligt formuleret hvor grænsen for tilladelsen går. Ved ikke om det er fordi det er en dårlig oversættelse, men synes jeg er støt på flere vage formuleringer i andre tilladelser. Har eksempelvis en app som vil have rettighed til at skrive i internethistorik og bogmærker som er lagret på telefonen. Det er en xylofon app, hvad skal den bruge rettigheder til at skrive i internethistorik til?
Gravatar #4 - kasperd
29. jun. 2012 11:05
Xenophanes (3) skrev:
Jeg frasiger mig retten til at programmet ikke bliver instillet til at optage 15 sek video hvert 2. minut og oploader det til youtube.
Det kan tænkes at Android rent teknisk ikke har andre muligheder. Hvordan skulle Android ellers vide hvornår applikationen har brug for adgang til kameraet? Det er jo applikationen som ved at du har valgt optagefunktionen.

Xenophanes (3) skrev:
Har eksempelvis en app som vil have rettighed til at skrive i internethistorik og bogmærker som er lagret på telefonen. Det er en xylofon app, hvad skal den bruge rettigheder til at skrive i internethistorik til?
Det er sikkert for at den kan oprette nye bogmærker med links til reklamesider.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login