mboost-dp1

True Crypt


Gå til bund
Gravatar #1 - bloton
19. feb. 2010 15:35
Hej

Jeg har lige hentet true crypt og prøvet at kryptere en af mine drev...

Valgte at bruge den der hedder "Encrypt a non-system Partition/drive/"

Men efter det er der jo ikk rigtig længere nogle af de programmer jeg havde til at ligge der virker længere eftersom når jeg mounter drevet får den jo et nyt drev bogstav..

Kan det være rigtigt og er bare surt, eller skulle jeg ha valgt en anden volume??? (bare lige til en anden gang :) )

Og lige en ting mere når man lave en file container, hvordan vælger man så hvilket drev den skal placere filerne på???
Gravatar #2 - coday
19. feb. 2010 16:23
Ville hjælpe hvis du skrev hvad for et windows du brugte, men here goes..

Lille guide. (skrevet til windows 7 eng, men det hedder næsten det samme)
1) noter hvad drev bukstavet er på det gamle drev. (altså når det stadig er krypteret)
2) Gå ind i control panel -> administrative tools -> computer management -> storage -> disk management (local)
3) Find din partition og højreklik på den, vælg "change drive letter and paths)
4) Klik på remove.
5) gå ind i truecrypt og vælg det bogstav som du lige har frigjort.
6) alt skulle virke nu :)
7) ??
8) Profit

Gravatar #3 - bloton
19. feb. 2010 17:11
Tak det virkede :D

Kan du forklare mig det andet spørgsmål jeg stillede også?

Altså hvis jeg vil lave en hidden file container eller bare en file container (hvad er forskllen lige på dem egentlig?)
Hvordan ved den så hvilken disk den skal placere filerne på?

for når jeg laver den der volume så knytter den det da ikk til noget drev eller hvordan?
Gravatar #4 - coday
19. feb. 2010 17:47
Host.. Google .. Host

http://www.truecrypt.org/docs/?s=hidden-volume

en filecontainer ligger bare på drevet som en almindelig fil. Når du åbner den med truecrypt så laver den et drev bogstav til filen. Og det er så det drev bogstav du bruger til at ligge filer ind.

En hidden container fungere på samme måde som en normal. Med den forskel at du har 2 passwords.
Det ene pasword giver adgang til den normale del, og den anden key giver adgang til den skjulte del. Ideen er så at hvis du skulle blive presset til at udlevere din key så kan du ikke den til den normale del.

Men søg lidt inde på truecrypts hjemmeside det står alt sammen forklaret derinde.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login