mboost-dp1

Torrent sites throttling - er jeg paranoid?


Gå til bund
Gravatar #1 - tubintosh
14. nov. 2016 08:14
På det seneste synes jeg det er blevet sværere og sværere og finde gode sider med torrents. Det er nærmest som om der er startet en krig mod konceptet, for mange gode sider er blevet taget ned i år.

Ikke nok med det så er jeg begyndt at opleve, at de muligheder der er tilbage er pain in the ass langsomme til at loade. I går skete det så, at jeg prøvede at ændre min dns til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 i stedet for Yousees standard. Wow en forskel! Pludselig kunne alle torrent sider loade lynhurtigt igen.

Men det gjorde mig også til lidt af en konspirationsteoretiker. Vi ved jo alle at staten censurerer alle mulige og umulige ting gennem netop udbydernes DNS. Er de nu også begyndt at throttle visse sider?

Måske er jeg bare paranoid. Måske er der en måde, man kan teste det på? Håber eksperterne derude har et svar
Gravatar #2 - Useful
15. nov. 2016 00:20
Du skal lave en hat af sølvpapir, og med den på skal du så refresh siden 10 gange i streg mens du siger fra nu af til nu af, og så prøve den gamle dns igen.

Så kan du sammenligne fra nu af til nu af´er, og bum, så har du svaret
Gravatar #3 - kblood
15. nov. 2016 05:48
Der er faktisk måder at teste om torrents bliver throttled mener jeg. Prøv at google det, og hvis du ikke kan finde noget, så skal jeg nok lige kigge lidt.
Gravatar #4 - _tweak
16. nov. 2016 11:05
Trafik-throttling vil kun have noget med DNS at gøre hvis;

1) Din DNS er langsom til at svare på alle eller specifikke requests, eller
2) Hvis din DNS sender dig en ip der ikke er den optimale (multi-dns setup) eller
3) Din DNS sender dig til en IP på en maskine der med vilje proxyer og throttler ned.

Ud over ovenstående kan jeg ikke se DNS kunne gøre noget ved din trafik. 1 og 2 er sandsynlig, 3 vil formentlig være ulovligt. Trafik-throttling vil ske uanset DNS, hvis det ene og alene er IP-baseret.
Gravatar #5 - Chucara
25. nov. 2016 12:58
Du kan skrive 'nslookup www.randomside.dk' og se hvilken IP du får tilbage med begge DNS servere.

Hvis det er den samme, snyder de ikke på vægten.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login