mboost-dp1

SW der tracker skrivninger til HD (RAM)?


Gå til bund
Gravatar #1 - The Professionel
26. okt. 2010 08:47
Hej

Hvor finder jeg et stykke software der tracker hvornår der bliver skrevet til min HD og gerne hvilket program der skriver og til hvilken mappe der skrives?

Evt. et program der gør noget lignende med skrivninger til RAM.


Mvh.
Henrik
Gravatar #2 - BlackFalcon
26. okt. 2010 09:06
Jeg antager du anvender Windows?

Så har jeg et bud - Microsoft Performance Monitor. Det kan sættes op til at logge ret meget. Har dog aldrig brugt den til det du specificerer. Skriv "perfmon" i Run-feltet.
Gravatar #3 - The Professionel
26. okt. 2010 09:42
Ja det er Win7. Det skulle jeg selvfølgelig have skrevet i mit oprindelige indlæg.

Jeg kigger på Microsoft Performance Monitor.

Takker
Gravatar #4 - illishar
28. okt. 2010 07:26
Personligt plejer jeg bare at bruge Taskmanager. Inde på resource-fanabladet kan man tilføje ekstra kolonner. Heriblandt IO-kolonner.

RAM-skrivninger er dog lidt svære at holde øje med. Man kan trods alt ikke eksekvere et program, uden konstant at lave RAM-skrivninger. Det er derfor en lidt for uspecificeret ting at holde øje med. Men hvis det er med henblik på at lave div. cracking eller hacking, så kan jeg anbefale et program der hedder SoftIce. (Der findes også massere af andre.) Den kan opsættes til at holde øje med specifikke ting i RAM'en. (Eks. eksekvering af MessageBoxA, ændringer i en given parameter o.s.v.)
Gravatar #5 - The Professionel
28. okt. 2010 10:06
Det drejer sig egentlig om et program, der mens det kører, laver logs på HD'en hver 10sek. Jeg vil gerne følge logge mens den bliver udarbejdet, i stedet for kun at have den til rådighed hver 10sek.

Jeg havde jo så håbet, at loggen blev udarbejdet i en temp fil på HD'en, så jeg blot kunne overvove den folder, men det viser sig selvfølgelig, at den bliver lavet i RAM'en og bliver dumpet til HD'en hver 10sek. Dette giver selvfølgelig også god mening, men gør det unægteligt mere besværligt for mig at overvove den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login