mboost-dp1

Supporter software - råd søges.


Gå til bund
Gravatar #1 - Bada
29. feb. 2008 17:46
Hej,

Jeg har igennem længere tid læst med på Newz, og det er et af de få communities jeg kan læse med på uden at tænke at internettet har fejlet. Probs for en unik userbase.

Anyways.

Jeg arbejder som supporter i et større dansk firma. Vi har et meget ringe og gammelt tool til at lagre vores viden og standard svar i, det er et stykke software der er lavet in-house og udviklingen er død for længe siden. Da min chef så kom med den gode nyhed, at vi nu skulle til at have et nyt program der var userfriendly og med søgefunktion og det hele, så havde jeg det store smil på. Smilet stivner dog da jeg skal teste programmet (MindJet MindManager 7), da det ikke helt er hvad jeg håbede på:

1: Det er et brainstorming tool.
2: Søgefunktionen er allerede langsom, og vi har kun lagt ca 20% af indholdet ind i MindManager.
3: Jeg bryder mig ikke synderligt om brugervenligheden og oversigten, da det hurtigt bliver "cluttered" hvis man har for mange træer åbne.

Min chef har slet ikke screenet markedet og faldte over MindManager ved et tilfælde. Det er selvfølgelig bedre end vores nuværende tool, men når vi nu alligevel har gang i den store udskiftning, så hvorfor ikke sigte lidt højere?!

Er der nogen herinde der kender til gode tools til at samle sådan data i? Man snakker så meget om at gøre viden explicit, men jeg syntes ikke umiddelbart at jeg kan finde nogle tools der gør dette effektivt, og samtidig holder det brugervenligt.
Gravatar #2 - arne_v
29. feb. 2008 18:50
Hvis vi nu antager at det er et collaboration tool du leder efter og intet har med operational CRM at gøre (altså du leder efter tips og tricks - ikke efter kundens historik): har du overvejet den simple løsning: en wiki med en god søge funktion ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login