mboost-dp1

Spørgsmål til Adobe Acrobat


Gå til bund
Gravatar #1 - visevershus
26. feb. 2010 10:19
Hej Newz brugere

Jeg er nyoprettet som bruger, men har dog fulgt med herinde i et par år. Håber I kan kaste lidt lys over nedenstående problemstilling, da jeg ikke umiddelbart kan finde let tilgængelig information om problemet vha google.

Jeg sidder i den situation, at vi arbejdsmæssigt har ca. 1.500 dokumenter med checklister som udfyldes af vores brugere i forbindelse med forskellige arbejdsprocesser. Checklisterne findes alle i word-format, men bliver pdf'et inden de bliver sendt til, og brugt, af brugerne. Indtil videre har disse pdf'er været statiske, og det har derfor været nødvendigt at printe dem inden brug. Forsøgsvist er vi begyndt at udfylde dem med forms, så de kan redigeres og underskrives digitalt, og derfor kan videresendes til internt brug uden udskrivning. Det er planen at alle checklister løbende skal overgå til editerbar form, efterhånden som de bliver opdateret.

Dette danner baggrund for det egentlige problem. Tidsmæssigt er det relativt krævende at udfylde hver enkelt med forms og digital underskriftsmulighed. Jeg leder derfor efter en mulighed for at vi kan opdatere cellerne i de enkelte worddokumenter, ofte små ændringer til hvert enkelt punkt, og dermed autoopdatere de gældende pdf'er uden at skulle oprette på ny hver gang. Jeg har fundet frem til at Acrobat har en autoform udfyldning, men dette vil stadig tage lang tid sammenlignet med en autoopdatering.

Jeg sidder pt uden Acrobat, og en anden afdeling har lavet vores forsøgs checklister, men ønsker ikke at rekvirere en licens til $500, med mindre ovenstående kan være en mulighed. Det ville derfor være til stor hjælp hvis en bruger herinde ville kunne fortælle mig om denne fremgangsmåde er mulig. Alternative løsningsforslag er selvfølglig også meget velkomne :)


På forhånd tak,

Visevershus
Gravatar #2 - 3214N
26. feb. 2010 11:00
En web-løsning måske?
Gravatar #3 - visevershus
26. feb. 2010 11:05
Tak, men det er ikke rigtig en mulighed.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login