mboost-dp1

Sort skærm


Gå til bund
Gravatar #1 - Ritten20
18. okt. 2010 15:57
Hej allesammen, jeg har et problem med min computer. Når jeg starter Windows (Vista), så kommer der kun sort skærm, hvor jeg kan se musemarkøren. Det samme sker i fejlsikret tilstand. Jeg har prøvet at starte med sidste fungerende opstilling, men uden held. Har ligeledes prøvet at køre diverse recovery funktioner. Også uden held. Er der en der kan hjælpe mig???

Søren
Gravatar #2 - Chewy
18. okt. 2010 15:58
Har du prøvet at skifte grafikkortet ud med et stykke testhardware?
Gravatar #3 - Ritten20
18. okt. 2010 16:01
Niksen, kan det være så let???
Gravatar #4 - XorpiZ
18. okt. 2010 16:03
Det lyder ikke som grafikkortet, imho.

Prøv at starte op på en vista-cd og kør fixmbr fra recovery-prompten.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
18. okt. 2010 16:05
CTRL+ALT+DEL
Start Jobliste
Luk explorer.exe
Filer, Nyt Job og kør "explorer.exe"

Derefter skal du køre ComboFix

Jeg har inden for den sidste måned repareret 5 computere med denne fejl. Der har det været et rootkit der har inficeret computerene, så chancen for at det er det samme i dit tilfælde, er stor.
Gravatar #6 - Chewy
18. okt. 2010 16:06
Det kan være en mulighed..
Det er ihvertfald et punkt der er nemt at teste..

@4

Burde der ikke komme en fejlmelding hvis der er MBR (Master Boot Record, i tilfælde af at Ritten20 ikke er klar over det) der er "defekt"?

Gravatar #7 - XorpiZ
18. okt. 2010 16:08
Chewy (6) skrev:
Det kan være en mulighed..
Det er ihvertfald et punkt der er nemt at teste..

@4

Burde der ikke komme en fejlmelding hvis der er MBR (Master Boot Record, i tilfælde af at Ritten20 ikke er klar over det) der er "defekt"?


Det burde der nok jo. Har bare oplevet fixmbr udføre mirakler mange gange :)
Gravatar #8 - Ritten20
18. okt. 2010 16:10
@Jakob Jakobsen
Jeg får desværre heller ikke noget frem når jeg trykker CTRL+ALT+DELETE, så det er vel ikke en mulighed for mig?

Jeg håber lidt på at der dukker en løsning op, så jeg ikke behøver at geninstallere det hele, på forhånd tak for hjælpen alle sammen...
Gravatar #9 - Chewy
18. okt. 2010 16:19
@7
Det burde der nok jo. Har bare oplevet fixmbr udføre mirakler mange gange :)


Uden tvivl! Det er lidt XPs svar på en Schweizer kniv.

@8
Samt sagt, prøv med at alternativt grafikkort, og se om den opfører sig på samme måde.
Teoretisk set kunne det være noget så simpelt som at windows kører i en opløsning/refresh rate som skærmen ikke understøtter. Man kan så sige at den burde vises i 640x480 når den booter i Safe Mode. Men har oplevet at det ikke skete.
Hvis det er tilfældet vil det være så simpelt som at tilslutte en skærm der understøtter denne opløsning/refresh rate...

Min egen tommelfinger regel når jeg fejlsøger systemer.

Husk Ockhams ragekniv.

Udeluk mulige fejl en ad gangen... (det vil blandt andet sige udeluk evt. hardware en ad gangen.)
Gravatar #10 - Bundy
19. okt. 2010 09:22
Chewy (9) skrev:
@7


Uden tvivl! Det er lidt XPs svar på en Schweizer kniv.

@8
Samt sagt, prøv med at alternativt grafikkort, og se om den opfører sig på samme måde.
Teoretisk set kunne det være noget så simpelt som at windows kører i en opløsning/refresh rate som skærmen ikke understøtter. Man kan så sige at den burde vises i 640x480 når den booter i Safe Mode. Men har oplevet at det ikke skete.
Hvis det er tilfældet vil det være så simpelt som at tilslutte en skærm der understøtter denne opløsning/refresh rate...

Min egen tommelfinger regel når jeg fejlsøger systemer.

Husk Ockhams ragekniv.

Udeluk mulige fejl en ad gangen... (det vil blandt andet sige udeluk evt. hardware en ad gangen.)


Nu får han jo musemarkør, så jeg tror ikke at det at det er grafikkortet der er problemet.

Also, har du prøvet at lade den stene i 20 min?
Gravatar #11 - Chewy
19. okt. 2010 14:10
@10
Det udelukket ikke fejl ved grafikkortet:
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w...

Det skal nævnes at jeg ikke siger at det er problemet. Kun at det er muligt, og det er en nem ting hurtigt at teste..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login