mboost-dp1

Samsung Galaxy S3


Gå til bund
Gravatar #1 - hannepetersen
4. nov. 2013 20:50
Jeg ved ikke om jeg skriver i det rigtige forum, men jeg er lidt desperat efter hjælp.

Jeg har fået en Samsung Galaxy S3 foræret af min kæreste, og nu er min paranoia slået ud i lys lue.

Der kom en af mine venner og fortalte, at man faktisk kan installere noget software på telefonen, som gør at af alle sms jeg modtager, vil der blive videre sendt en kopi af til det telefon nr som der bliver registreret, at den skal sende til. Så er det rigtigt, eller er det bare en vandrehistorie?

Jeg har hørt man kan få sendt sms via bluetooth, det er så ikke tilfældet i denne her sag. Vi bor 20 km fra hinanden, så skal han tage fri fra arbejde for at følge mig rundt.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. nov. 2013 20:54
#1

Hvad har du at skjule da?

- edit -

Men nej, ikke hvad jeg ved af. Hvis ikke andet, så kan du evt. lave en reset af telefonen :)
Gravatar #3 - hannepetersen
4. nov. 2013 21:54
Ha ha. intet, har nu bare ikke lyst til at andre skal have kopier af mine sms. Han må gerne se min tlf og hvad jeg har i den, men hvem ønsker at få alle sine ting videre sendt til en anden tlf

Okay så selv om den er som fra fabrikken - ser den i hvert fald ud til at være - så kan jeg godt lave en ny reset?
Gravatar #4 - Slettet Bruger [914060163]
4. nov. 2013 21:59
I virker til at være et fint lille paranoid par, sødt. Måske burde i tage en snak sammen hvis den ene part tror den anden part kunne finde på sådan noget eller hvis den anden part har vist den slags tendenser før.

Jeg tror ikke du bør bekymre dig for meget om teknikken, men mere om det forhold du er i.

Det lyder i hvert fald lidt voldsomt.
Gravatar #5 - csstener(^,^)
6. nov. 2013 05:32
#1
jeg tror det bedste ville være at du satte dig ned med din kærste og tog en meget seriøs snak om at stole på hinanden.

for at svare på dit sprøgsmål så kan du jo bare lave en system reset til farbrikstilstand, denne finder du under

Engelsk:" settings>Backup & Restore>Factory data reset"

Dansk:"Instillinger>Sikkerhedskopiering og nulstilling>Gendannelse af fabriksdata"

men syndes nu mere du skulle tage den snak med din kærste :)
Gravatar #6 - Nåkja
6. nov. 2013 07:58
hannepetersen (1) skrev:
Jeg har fået en Samsung Galaxy S3 foræret af min kæreste, og nu er min paranoia slået ud i lys lue.

Hvis ikke din kæreste hænger pænt meget ud på XDA Forums, så ville jeg ikke være så bekymret. Og selvom han gjorde er det ikke særligt sandsynligt. I al den tid (5 år), jeg har brugt med at modde Android telefoner, har jeg aldrig hørt nogen bede om den funktion, eller spørge hvordan man gør.



hannepetersen (1) skrev:
Så er det rigtigt, eller er det bare en vandrehistorie?

Det kan bestemt lade sig gøre. Men har du en særlig grund til at tro at din kæreste gør det?
Gravatar #7 - arntc
7. nov. 2013 11:51
Hvis du har en app installeret der hedder SMS Backup, og du ikke selv har installeret det, så har du måske ret i din værste frygt.

Hvis ikke, så ville jeg give din kæreste telefonen tilbage og købe din egen og så iøvrigt ikke spekulere mere på det!
Gravatar #8 - Nåkja
7. nov. 2013 12:04
Man kan sikkert gå ind i appen og se hvor SMS'erne ryger hen.
Jeg har selv installeret SMS Backup + på min kærestes telefon, så hun kan gemme beskeder og tage dem med til en ny telefon, eller har dem som backup, hvis der sker noget med den.

Men den er sat op til hendes GMail konto.
Gravatar #9 - bjoeg
7. nov. 2013 13:01
#1 Hej Hanne

Der findes millioner af Apps derude, både de almindelige Angry Birds apps og obskure Apps som kan lave masser af lyssky ting.

Dermed sagt der findes sikkert en App som kan videresende kopier alle modtagne og afsendte SMS til et andet nr, eller emailadresse eller lign.
Akkurat som der findes programmer som kan optage lyden og sende det til andre, eller aktivere GPS funktionen og give anden person adgang til at se hvor du befinder dig.

Du kan gøre flere ting.
1. Stole på din kæreste, men her lyder det til I i forvejen har et tillids problem. Snak evt. med professionel hjælp herfor.
2. Wipe hele telefon så den kører med fuldstændig standard indstillinger (hvis han er meget teknisk, kan han muligvis have gjort så de ligger med i fabriksindstillingerne=.
3. Anvende en helt anden telefon som han ikke har haft fingrene i, og som kun du kan få adgang til fx via kode.

Min personlige anbefaling er beklageligvis at være løsning nr. 1 eller du fandt en anden kæreste.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login