mboost-dp1

NAS og DNLA


Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:21
Starter lige offtopic - synes der mangler en netværks-kategori?

Anyhow!

Har fået mig en NAS med DLNA, men somehow så fucker den/mit TV? Har prøvet at formatere harddisken, men alligevel fucker mit TV rundt i meta-data ... Er der nogen der har et program i baghånden hvor man kan se/redigere metadata til den helt store gulmedalje? :D
Tænker på både musik, dokumenter, billeder og film - har prøvet at gennemgå mine ID3 tags på musikken, det hjalp så ikke en skid ... Den fucker stadig! Den finder f.eks en mappestruktur som slet ikke findes? Har kontrolleret det på NAS'en, tror det er TV'et?

Any hints? :D
Gravatar #2 - Alrekr
13. maj 2011 18:22
Jeg aner ikke noget om det - udover at det hedder DLNA :)
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:25
Alrekr (2) skrev:
Jeg aner ikke noget om det - udover at det hedder DLNA :)

Det er ikke fear
Du ved hvad jeg mener
Gravatar #4 - Danish Dude
13. maj 2011 18:41
Har du opdateret TV'et til den seneste software?!

Jeg er ret nysgerrig på emnet, da jeg er to skridt fra at anskaffe et TV med DNLA.
Jeg kører det gennem min PS3 i dag, hvilket virker flawless, men jeg ville gerne have et TV, som kunne afvikle - om ikke alt - så ihvertfald en god bid forskellige formater.

Hvis det så samtidigt kunne optage på en harddisk, ville det være en bonus.

Danish

EDIT: Jeg er ligeglad med det der DLNA... jeg VIL have et TV med DNLA! B~)
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:47
Danish Dude (4) skrev:
Har du opdateret TV'et til den seneste software?!

Jeg er ret nysgerrig på emnet, da jeg er to skridt fra at anskaffe et TV med DNLA.
Jeg kører det gennem min PS3 i dag, hvilket virker flawless, men jeg ville gerne have et TV, som kunne afvikle - om ikke alt - så ihvertfald en god bid forskellige formater.

Hvis det så samtidigt kunne optage på en harddisk, ville det være en bonus.

Danish

EDIT: Jeg er ligeglad med det der DLNA... jeg VIL have et TV med DNLA! B~)



Ja, TV'et er opdateret :) Aner ikke helt hvor fejlen ligger ... Det kunne være følgende

1: noget fuckup i de mapper jeg smider over på min NAS
2: noget semi-skjult meta-data i mapperne/filerne
3: noget fuckup i den Linux der kører på NAS'en, som ikke sletter alt?
4: noget helt fjerde

Mht til DLNA så prøver jeg det først rigtigt her til aften, og det virker UPÅKLAGELIGT! Lige bortset fra at der er et musik-album (ikke en mappe, sorry ... er lidt træt) som er tomt? Sangen er heller ikke på den NAS (kan det være iTunes som har kneppet i det?)


tl;dr

DLNA styrer :D
Gravatar #6 - Danish Dude
13. maj 2011 19:15
Thoroughbreed (5) skrev:
DLNA styrer :D


Jeg er helt enig... det kører helt stabilt her!

Hvis filerne ikke ligger på din NAS - så er det vel fear, at TV'et ikke vil spille dem?!

Hvis ikke at jeg havde fået en iPod i julegave, så havde jeg ikke iTunes installeret.

Er det kun det ene album, som volder problemer, eller er det generelt?

Danish
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 19:22
Danish Dude (6) skrev:
Jeg er helt enig... det kører helt stabilt her!

Hvis filerne ikke ligger på din NAS - så er det vel fear, at TV'et ikke vil spille dem?!

Hvis ikke at jeg havde fået en iPod i julegave, så havde jeg ikke iTunes installeret.

Er det kun det ene album, som volder problemer, eller er det generelt?

Danish


Det ligger skam på min NAS, og øh ... altså ...

TV'et siger der er et album der hedder "Newz" - der er bare ingen musik i det, men hvis jeg kigger på min NAS er der ikke det musiknummer der "burde" være i det album - altså, det album eksisterer ikke?

Derfor har jeg konkluderet at det må ligge i noget meta-data? Eller lignende?

- chefen har en iPhone, derfor er der iTunes på hendes bærbar ;)
Gravatar #8 - Ronson ⅍
13. maj 2011 19:35
Jeg hader DLNA. Men det er min egen skyld, jeg har aldrig hele albums liggende. Og så er det et helvede at finde rundt i.
Gravatar #9 - Danish Dude
13. maj 2011 19:38
Det lyder altså ret weird.

Det er jeg sgu ikke rendt ind i, hverken med rippede CD'ere, downloadet musik eller lign.

Jeg fik dog tilføjet nogle 'skæve' mapper, da jeg tillod iTunes at kigge på NAS'en, og jeg lader aldrig mere iTunes 'organisere' det for mig.

Jeg ville gerne lige kunne smide en Windcape a la 'Linux - så skal det sgu da fejle'-kommentar efter dig, men jeg tror altså ikke, at det er der, at dine problemer opstår.

Danish
Gravatar #10 - Danish Dude
13. maj 2011 19:42
Ronson (8) skrev:
Jeg hader DLNA. Men det er min egen skyld, jeg har aldrig hele albums liggende. Og så er det et helvede at finde rundt i.


Det kommer i den grad an på dine ID3 tags. Min PS3 kan da se tingene via komponist, genre, folder, kunstner, osv.

DLNA standarden er ret god - der er til gengæld stor forskel på, hvordan de enkelte producenter vælger at benytte det.

Danish
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 19:42
Danish Dude (9) skrev:
Det lyder altså ret weird.

Det er jeg sgu ikke rendt ind i, hverken med rippede CD'ere, downloadet musik eller lign.

Jeg fik dog tilføjet nogle 'skæve' mapper, da jeg tillod iTunes at kigge på NAS'en, og jeg lader aldrig mere iTunes 'organisere' det for mig.

Jeg ville gerne lige kunne smide en Windcape a la 'Linux - så skal det sgu da fejle'-kommentar efter dig, men jeg tror altså ikke, at det er der, at dine problemer opstår.

Danish


Hmm ... Oh well, jeg bruger bare "folder" funktionen ... Har alligevel aldrig været god til det med playlists :D Bruger bare min hjemmelavet mappestruktur ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login