mboost-dp1

Medion PC - geninstallation af WinXP


Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
11. sep. 2010 10:54
Jeg sidder og er ved at geninstallere WinXP Home på en vens meget gamle Medion-PC. Vedkommende har ikke de gamle Medion recovery cd'ere længere, men jeg tænkte at det ville ikke være noget problem, for jeg har en gammel XP Home OEM CD og ægthedsbeviset sidder bag på computeren med produktkoden, som skulle passe til netop WinXP Home, iflg. det der står på ægthedsbeviset.

Men det er åbenbart et problem - for lige meget hvad jeg gør, så vil den ikke godtage produktnøglen?! Jeg har både prøvet fra en cd med en "nøgen" Home, en med SP1 og en med SP2.

Jeg har ikke haft computeren koblet til nettet endnu, så det er ikke selve aktiveringen der fejler.

Nogen forslag?! Jeg er ved at blive tosset, har aldrig oplevet noget lignende.
Gravatar #2 - Mamad (moveax1ret)
11. sep. 2010 10:59
så vidt jeg husker skal cdkeyen svare til en af de koder der kan udregnes ud fra en key gemt i biosen. Derfor hvis du har en OEM fra Dell vil den ikke virke til en medion.
Gravatar #3 - paradise_lost
11. sep. 2010 11:09
Ikke så meget at gøre, hent en pirat xp home med key inkluderet og smid den på. Det er ikke helt lovligt men når du har en xp home key så går det nok hvis antipiraterne dukker op :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login