mboost-dp1

Mediecentersoftware


Gå til bund
Gravatar #1 - karga
14. jan. 2008 13:24
Om en uges tid skulle jeg gerne have min strømforsyning tilbage fra reparation og tiden må efterhånden være til en formatering af mediecenteret.. Men det evige spørgsmål dukker op hver gang jeg vil skifte software; hvad skal jeg vælge?

Jeg har prøvet WinXP Media Center og MediaPortal.. har også eksperimenteret med at få MythTV på, men opgav da jeg ikke ville igennem alt det besvær, hvis nu det ville vise sig det ville være et helvede at få mappet maskinen på mit netværk, så jeg kan tilgå uden at skulle have tastatur frem...

Hvilke programmer har i brugt? Og er der mon en filosof slash programmør der kan forklare mig hvorfor man ikke udvikler et styresystem der booter hurtigt og udelukkende er et mediecenter?
Gravatar #2 - trylleklovn
14. jan. 2008 13:28
Jeg troede også jeg skulle have gavn af alt den lækre mediecenter software, som er derude, da jeg havde en maskine til overs med tv-kort osv.

Men nej, efter, at have gået gennem mythtv, mediaportal og windows media center opdager man hurtig, at de er ekstremt overvurderede. Hvis jeg skal have en enhed, der skal løse de problemer, som disse stykker software kan, så skal det være en enhed lavet direkte til formålet, med sin egen firmware.

Jeg tror, at folk som roder med det mediecenter software er mere interesseret i, at rode med softwaren end, at have et system, der virker i længden.
Gravatar #3 - Knightmare
18. jan. 2008 07:33
Dette er kun en tanke, men mon ikke Win Vista (en af versionerne med medie center) plus en ssd disk, kunne løse problemet med boot-tiden plus nogle af de støjproblemer man normalt har med et mediecenter?
Gravatar #4 - karga
21. jan. 2008 09:55
Støjproblemer, mener du her almindelig støj fra mekaniske dele eller elektronisk støj?

Tror også jeg skal prøve windows vista, jeg har bare ikke haft prøvet det ordentligt endnu, da Windows Aero kræver et grafikkort bedre end det jeg har skudt i maskinen.. men kan da godt være man skulle igang med at opgradere så

Tak for input til jer begge forresten
Gravatar #5 - Knightmare
21. jan. 2008 14:01
Det var støj fra mekaniske dele jeg tænkte på i den sammenhæng.

Man kan da slå Aero fra, hvilket jeg mener Vista automatisk gør, hvis du ikke har et grafikkort der er kraftigt nok.
Det ville jeg gøre på enhver maskine der kører vista....
http://www.tech-recipes.com/rx/966/vista_enable_or...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login