mboost-dp1

Longhorn koncept video vs. Vista - din mening.


Gå til bund
Gravatar #1 - tgr
19. dec. 2007 12:52
Jeg læste en artikel skrevet på osnews.com, hvor forfatteren mener at folk ikke har indsigt i eller direkte lyver om hvilke features der skulle have været i Vista og bruger det i kommentare og diskussioner rundt omkring på nettet.

I en af kommentarene dertil er der en der poster hvad der vist nok har været Microsoft koncept video og fremvisning af Windows Longhorn og hvad man kunne se frem til.

Jeg kender intet til om denne video er oprigtig på nogen måde, men hvis det er tilfældet synes jeg det ligger milevidt fra hvad Vista er i dag. Se den selv på

http://www.downloadsquad.com/2006/11/07/windows-lo...

Det ser lækkert ud ;)

Hvordan har jeres oplevelse med Windows Vista været? Jeg kan da fortælle lidt om min:

Til dagligt bruger jeg en HP NC8430 (2 GHz C2D, 2GB RAM, X1600 Grafikkort) og jeg har haft Vista inde på den i noget tid - dog er jeg lige skiftet tilbage til XP.

Jeg var utroligt glad for den nye søgefunktion, som jeg også bruger meget på min Mac, og det er virkelig en grundlæggende ændring af hvordan jeg bruger mit operativsystem. Det er nok det jeg savner mest efter min downgrade til XP. Jeg gik tilbage til XP fordi min bærbar blev så fandens varm at jeg var nervøs for hvad der kunne ske i længden, da man ikke kunne sidde med den i skødet. Det har jeg dog hørt bliver betydeligt bedre i Service Pack 1, men skifter ikke tilbage før SP1 er officielt ude.

Den nye måde stifinder fungerer med foretrukne mapper osv. tager lidt tilvænning men når man lige vænner sig til det og får tilpasset sine mapper fungerer det virkelig godt!

Dog har jeg også nogle downsides, som jeg håber snart bliver fixet. Jeg oplever en konstant skriven på harddisken, selv efter mere end en måneds brug. Det skriver jeg fordi jeg ved at Vista indekserer meget, men troede at det ville stilne af efter noget tid - jeg tog fejl.

Derudover er der sløvheden. Opstarten er langsom, men kan afhjælpes lidt ved at tilføje at 1 GB SD kort som Readyboost. Dog oplever jeg det ikke specielt meget, da jeg altid bruger "slumre" på min bærbar.

Jeg kan rigtigt godt lide ideen bag UAC, men udførelsen er elendig og langsom og som poweruser bliver man hurtigt irriteret og slår det fra.

Nåh, det er lidt hurtigt mine oplevelser. Hvad er jeres?

Der må meget gerne ligge noget reel erfaring med brugen af Vista bag jeres kommentare.
Gravatar #2 - tgr
19. dec. 2007 16:23
Nå, jeg tror bare jeg kravler tilbage i mit tårn.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
19. dec. 2007 16:42
Nu sidder jeg ikke lige med Vista til dagligt, da min computer ikke kunne trække nogen spil på det.
Men umiddelbart følte jeg bare, at Vista var et theme til XP, og så nogle tweaks. Ik rigtig andet.

Jeg havde ikke den følelse af, at jeg sad med noget nyt og spændene, lige som dengang man gik fra 98 til XP.

Faktisk var det mest positive ved Vista, og det jeg savner mest, at der var en highscore i 7Kabale....
Gravatar #4 - madeinrussia
19. dec. 2007 16:53
Jeg sidder på vista hjemmefra og xp på arbejde, vista er klart skod, jeg regnede med noget meget bedre, meget meget meget bedre.. sidebar er meget smart ja.. men den kommer hurtigt ivejen.. og den er jo set før..det er svært at komme dybere ind i funktioner som netværksopsætning.. dvs. hvis lortet ikke virker når du plugger kablet i, skal du lede længe efter hvor man ændrer det.

alt i alt foretrækker jeg noget helt andet end windows, men er for doven til at smide linux på
Gravatar #5 - Cloud02
19. dec. 2007 17:26
Videoen skulle være ægte nok. Jeg har set op til flere af de Longhorn klip ved tidligere lejligheder.
Grunden til at meget af det blev skrottet skyldtes de store forsinkelser grundet teams der skulle arbejdet på Longhorn arbejdede på at forbedre XP's sikkerhed. Dernæst følte MS at så mange "flashy" effekter osv. ville skræmme brugere :/

Og nu sidder man og tænker; Gid de vidste bedre for 4 år siden.
Gravatar #6 - PhilipBjerre
19. dec. 2007 21:48
Jeg har Vista på min bærbare og har for nyligt fået det med min nye stationære.
Jeg synes, at det virker fremragende.
Det er pisse irriterende, når man installerer noget, og det ikke gider virke, fordi, at man har vista. Så siger den fejl, jeg trykker afslut, vista siger, der var vist en fejl, og så prøver man igen, og så virker det.

Desuden er der den problemløsnings-feature, som jeg også finder fortrinlig.

Jeg brugte relativ lang tid på min gamle XP med at finde rundt i start menuen fordi, at jeg havde så latterligt mange programmer installeret.
Nu skriver jeg bare "Chess" og så er den der.

Denne computer er hurtigere end min gamle, så jeg kan ikke mærke en hastighedsforvringelse.

Alt i alt, jeg er meget glad for Vista.
Gravatar #7 - sissy
19. dec. 2007 22:21
Har heller ikke haft de store problemer med vista. Min computer er blevet lidt langsommere, men tror bare jeg skal have sat flere ram i.
Og søg funktionen er genial.

Men den video, det system ser fedt ud, især den integration af alting der er. hvorfor holdte de ikke bare fast ved Longhorn, så var den også kommet allerede i 2003 XD
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login