mboost-dp1

Linux og NTFS


Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [1674671353]
15. jan. 2013 19:26
Kære newz! (kasperd?)

Nu sidder jeg med en DroboElite der kan lave dejligt store volumes på 16 TiB. Jeg vil egentligt gerne have en volume på fuld størrelse mounted i en Ubuntu server, dog så supporter DroboElite kun ext3 filsystemet da maskinen er data-aware og ext4 vil resultere i nogle reboots og et ubrugeligt filsystem (testet).

Jeg har også prøvet at lave en form for extended ext3 der burde kunne give mig større volumes, men det gav samme resultat som ext4. Det kan dog være at 16 TiB ikke er understøttet, kun mindre størrelser.

Hvis jeg bruger NTFS i stedet for extx til min Ubuntu server på min Drobo, vil jeg så ende med dårlig performance (enheden tager kun 55 MB/s R/W lige nu i Windows, så det bliver nok ikke meget bedre) og data corruption?

Alternativt har jeg overvejet at mounte en Drobo volume i ESXi som Ubuntu maskinen kommer til at ligge i og så oprette en et thin datastore som kan formateres med ext4.

Nogen tanker om Ubuntu og NTFS?

På forhånd tak.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. jan. 2013 20:04
Bla bla bla NTFS bla bla ext3 bla ext4 bla bla TiB bla Linux

Fatter ikke heeeelt hvad du vil, men så vidt jeg ved, er der absolut intet problem med Linux og NTFS. Jeg mener med 95% sikkerhed at min Linux kørte NTFS indtil harddisken døde, og jeg ved da at OSX forstår NTFS :)


tl;dr

Ubuntu virker svjv ganske fint med NTFS
Gravatar #3 - kinaholm
15. jan. 2013 20:27
Det han spørger om, er om han får et performance hit. OSX læser out of the box, hvilket linux vist også gør, men tror du skal have en 3.parts driver for at skrive.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login