mboost-dp1

IBM - Manglende "System-unit serial number"


Gå til bund
Gravatar #1 - kajak87
13. maj 2011 07:27
Hej.

Jeg har en IBM computer af modellen R52, hvor feltet "System-unit serial number" er blankt i BIOS. Da jeg skal have installeret computeren via nettet, er denne oplysning ret vigtig. Derfor har jeg søgt lidt på nettet, og er kommet frem til, at det jeg mangler er en "IBM Maintenance disc". Jeg har derfor fundet den nyeste version der udgør filen "i7tm23us.exe", som er en selvudpakkende DOS-baseret fil der kan placeres på en diskette. Herefter er det meningen, at denne diskette skal kopieres således, at et USB-stik kan virke på samme måde. Problemet er så bare, at jeg ikke kan få dette til at virke. Jeg kan umiddelbart ikke finde andre med samme problem på nettet, så håber nogen her inde kan hjælpe. Jeg har forsøgt følgende:

- At få filen "i7tm23us.exe" til at kopiere direkte på USB gennem Windows, men får fejlen: Et program har forsøgt at få direkte tilgang til harddisken, hvilket ikke understøttes....

- At få filen "i7tm23us.exe" til at kopiere direkte på USB gennem DOS, men får fejlen: Diskette error.

- At kopiere filerne fra disketten direkte til USB-stikket for så at starte i DOS, hvilket giver partitionsfejl uanset om jeg bruger FAT eller FAT32.

- At kopiere filerne fra disketten direkte til et forberedt DOS-opstarts-USB-stik (Har bla. brugt MBRTOOL og HP Disk Storage Tool), som trods alt tillader mig at åbne de enkelte filer, men mangler stadig den samlede menu som jeg får ved brug af disketten.


Jeg ved at man skal trykke ESC under opstart når IBM-logoet vises, for at kunne skrive til EEPROM. Det virker dog ikke med den halv-klare USB, som det sidstnævnte forsøg beskriver, og jeg mistænker derfor netop dette til at være grunden. Håber dette er beskrivelse nok og at der evt. sidder en med et forslag.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login