mboost-dp1

hvordanb får jeg emulator til at virke med filesharing..???


Gå til bund
Gravatar #1 - grunge-fm
17. apr. 2004 21:51
jeg har lige fået fingre i windowsemulatoren Wine (www.winehq.com) men jeg kan ikk få nogel programmer lignende kazaa, emule og edonkey til at funke sammen med den.... programmerne skal jo have et sted at blive installeret og at ligge de hentede filer... og da linux er et helt andet filsystem, så kan man ikk i emulatoren finde andet end windowsfiler... kort sagt er mit problem: jeg kan ikke installere disse programmer i linux ved hjælp af min emulator.. og kan ikk finde ud af at installere programmer uden..??? hvad gør jeg??
Gravatar #2 - Infophreak
17. apr. 2004 22:43
1) "Wine Is Not an Emulator"
2) At Wine overhovedet dur bare tilnærmelsesvis er et mindre mirakel, når man tager i betragtning at dokumentationen på Win32 er temmelig mangelfuld.

Det er et ganske velkendt fænomen at installere fejler, når man kører dem i Wine med mindre man kan noget magi mht. konfiguration, og selv da er der ting, der bare ikke *vil* virke.

M.a.o.: hvis du ikke lige kender en guru, der kan komme forbi dig (fordi support via nettet *dur* bare ikke, når det kommer til Wine), så giv op og prøv at finde et alternativ. F.eks. er der mldonkey til Linux, hvis jeg da husker rigtigt.
Gravatar #3 - Wolly
18. apr. 2004 09:37
For at starte et program i wine skal du bruge konsollen og skrive: wine "program"

Du kan alternativt skrive "wine -help" og få andre muligheder. Som info skriver skal du ikke regne med at få særlig mange windows programmer til at virke, og angående dine filesharing programmer tror jeg godt du kan glemme det. Fin i stedet et program til Linux der kan det ønskede.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login