mboost-dp1

Filserver over internettet (Ubuntu Server)


Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
11. jan. 2012 19:34
Jeg har fået mig en fiberforbindelse og er ved at prøve at sætte en webserver op. Udover ftp-adgang, så vil jeg også gerne have en slags adgang der gør at man kan tilgå serveren som et netværksdrev på Windows 7 via internettet.

Jeg ved at man kan forwarde SMB trafik, men kender I andre metoder - gerne en løsning med en iboende kryptering.

P.t. kigger jeg på noget som hedder SSH tunnelling, men jeg er også åben for andre forslag.
Gravatar #2 - skovtrolden
11. jan. 2012 20:51
Jeg tænker umiddelbart SFTP.
Gravatar #3 - nielsbuus
15. jan. 2012 14:22
Update:
SMB over nettet var at foretrække i mit tilfælde, fordi SMB-protokollen kommunikerer filændringer og mappeændringer automatisk. Med de SFTP klienter jeg har afprøvet, så skal klienten aktivt lave et reload for at se en fil pludselig er blevet ændret, flyttet, slettet, etc...

Sagens natur er dog den, at SMB tunnelling er lidt tricky, fordi parten i den anden ende umiddelbart skal oprette et virtuelt netværkskort, hvis ikke han vil have spærret sit eget lokale netværk.

Så indtil videre bliver det SFTP.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login