mboost-dp1

Exchange server og Sender ID


Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
9. apr. 2013 15:05
Jeg har defineret en SPF entry i mit domæne, for at sikre at ingen kan misbruge mit domænenavn til at sende spam.

Desværre oplever jeg på min exchange server at jeg alligevel modtager spam mails, som påstår at de er sendt fra mit domæne, uden at exchange markerer dem som spam.

Jeg kan forestille mig 2 kilder til fejlen, enten er min SPF entry ikke korrekt, eller også er min exchange server ikke konfigureret ordentligt, til at filtrere spam, udfra SPF entries.

Min SPF entry er defineret via et TXT entry, og ser således ud (Min IP addrese er her skiftet ud med 1.2.3.4):
"v=spf1 +mx +ptr +ip4:1.2.3.4 -all"

Så vidt jeg kan se, så er det konfigureret således at IP'en i min MX entry har lov til at sende mails, ligeledes har IP addressen 1.2.3.4 lov til at sende mails, fra mit domæne.

I min Exchange server er Hub Transport's Sender ID Anti-spam feature slået til og sat til at rejecte mails, som ikke overholder Sender ID.

Så vidt jeg ved, betyder det at hvis jeg har en SPF entry, så burde min exchange server rejecte mails sendt til mig, fra en IP addresse som ikke er min MX addresse eller IP addressen 1.2.3.4.

Kan nogen af jer se en fejl i nogen af de ting jeg har skrevet, eller finde en god grund til hvorfor min Exchange server stadig accepterer at modtage spam mails, som påstår at de er afsendt fra mit domæne?
Gravatar #2 - freesoft
10. apr. 2013 08:14
I 2003 kunne man blokere sit eget domæne for at undgå dette så vidt jeg husker.
Om det også virker til 2010 eller hvad version du køre skal jeg ikke kunne sige :)
Gravatar #3 - Mort
10. apr. 2013 13:00
Jeg er interesseret i mere end blot at blokere for mit eget domæne, det er basalt set to ting jeg ønsker:

1) At mit domæne ikke bliver brugt til at spamme med (Sender ID virker).

2) At min Exchange server afviser mails som Sender ID rejecter.
Gravatar #4 - freesoft
10. apr. 2013 13:12
Jeg er ikke skarp i spf men hvis du ikke kender den så prøv at teste her på http://www.kitterman.com/spf/validate.html
Gravatar #5 - Mort
10. apr. 2013 14:14
freesoft (4) skrev:
Jeg er ikke skarp i spf men hvis du ikke kender den så prøv at teste her på http://www.kitterman.com/spf/validate.html


Den side har jeg også prøvet. Den fortæller mig at min SPF entry er korrekt og at mailen som bliver sendt til mig fejler SPF check.

Alligevel godkender Exchange serveren den som ikke-spam.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login