mboost-dp1

Driver problemer !


Gå til bund
Gravatar #1 - Kim9900
12. nov. 2007 11:54
Hey folkens !

Jeg sidder med et lille (stort) problem med min bærbar. Jeg har et Radeon Mobile X700 grafikkort, men når jeg går ind på ati's hjemmeside og vil hente en ny driver kan jeg ikke gennemføre den der validation, den kommer simpelthen og siger at jeg ikke har et produkt som deres drivere understytter selvom mit kort bliver vist på listen over kompitable grafikkort. Så er det at jeg tænkte jamen denne driver må jo kunne hentes fra andre hjemme sider end ATI, rigtigt nok det gør den. Så skulle problemet jo være løst men nej, driveren siger så at mit kort stadigt ikke bliver understøttet. Dette har hidtil ikke være noget problem eftersom jeg har kørt fint på de gamle drivere men nu her hvor jeg fx vil spille nyere spil som Gears of War brokker den sig igen. Installationen kræver simpelthen at jeg har de nyeste drivere inden den vil køre spillet.

Hvad gør jeg ? :/
Gravatar #2 - gentox
12. nov. 2007 13:44
TuX_dk... Med det navn burde du da slet ikke kunne køre et spil som GOW, med mindre det er igennem wine eller cedega, men det er det måske også?

[OnTopic]
Har du prøvet at se på producenten af din bærbares hjemmeside?
Det er som regel der man kan finde den driver der fungerer.
Og mere vigtigt står din maskine på listen over supportede producenter?
Som du kan se her (til XP)
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=...
Gravatar #3 - Kim9900
12. nov. 2007 19:49
Jeg har de nyeste drivers fra Fujitsu Siemens (bærbarens producent), men de er fra 2005, det er de nyeste de har liggende der inde og hvad angår den hp som du sendte, så har jeg også været der og det er der hvor jeg ikke engang klare validation delen :S
Gravatar #4 - gentox
13. nov. 2007 08:58
Har du midlertidigt prøvet at sænke din firewall?
Jeg er ikke sikker på at det betyder noget, men hvis den hindrer programmet i at validere dit onboard grafikkort, er det måske det.

En anden mulighed, som plejer at være en god ide, er at afinstallere de gamle drivere 100% før man starter med nye.

Hvis det heller ikke virker er der vel kun tilbage og prøve at geninstalere Windows, da der kan være en fejl der...

Ud over det, har jeg ikke en god ide om hvad der kan være galt. Andet end en hardware fejl, hvor grafikkortet ikke identificerer sig ordentligt...
Gravatar #5 - Kim9900
13. nov. 2007 09:13
Jeg har prøvet det med at uninstalere windows og så køre drivere ind før, da jeg nemlig også tænkte at det måske kunne løse problemet, men det virkede ikke.

Det med firewallen har jeg lige prøvet nu men også uden held.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login