mboost-dp1

Danske sider -> Aliexpress


Gå til bund
Gravatar #1 - XxXxX
18. aug. 2021 04:16
Hej

Hvis jeg søger på google efter noget og så vælger billeder og så klikker på besøg så står der en dansk hjemmeside men jeg bliver straks kastet over på aliexpress.

Hvis man leder efter noget og så ser en dansk hjemmeside og tænker "Fedt, det har de i en dansk webshop" og så bliver kastet til aliexpress, gang på gang så bliver man lidt knotten :)

Så spørgsmålet er, er det aliexpress der har hacket siderne eller er det SEO eller lignende som gør at det her sker.

Træls er det i hvert fald.

Her et eksempel

Hvis jeg klikker på "besøg dette link" hvor der står det er siden "kommendemor.dk" så ryger jeg straks ind på denne side :

https://www.aliexpress.com/item/1005001850003756.h...

Så hvad dælen får de ud af det der ? (Udover at irritere mig grusomt)

Ja ja, jeg er klar over at "kommendemor" nok ikke sælger gopro mounts, men ofte er det ikke helt så nemt at gennemskue og det er virkeligt mange .dk adresser jeg har stødt på det ved.
Gravatar #2 - larsp
18. aug. 2021 08:53
Danske domæner er forholdsvist billige. Mon ikke det er en form for marketing (spam) hvor man køber alle mulige ordkombinationer som bare forwarder til mere eller mindre relevante produkter hos aliexpress.

(Jeg ser at kommendemor.dk er en reel side, ovenstående holder vist ikke vand der i hvertfald)
Gravatar #3 - dinkaduu
24. okt. 2021 13:25
Tænker ikke at kommendemor.dk er ikke en reel side, for hvis du går til bunden og klikker på "kontakt" eller "om os", kommer du ingen steder. Og det er det samme som alle de andre .dk siden som linker til aliexpress.
Og jeg er også godt træt af det, for jeg bruger også google billedesøgning, når man skal finde dimser og dimsedutter.
Gravatar #4 - _tweak
24. okt. 2021 18:23
Jeg vil lige følge op på genoplivningen her - kommendemor.dk er ikke en reel side. Linket er et affiliate-link, hvor alle køb giver side-ejeren provision.

De sidste 8-12 måneder, har den slags sider været en plage på internettet. De tjekker om HTTP_REFERER er google, hvis ja - så sender de brugeren videre. Selve siden ligner en helt almindelig side, men når man ser på hvor autogenereret alt er, er det tydeligt det er spam.

Siden bruger samme setup og farvetema som hundredevis af andre sider af sin slags; de tages hurtigt ned af google når de findes, dvs. "deindexes", men det er desværre et problem der har stået på i rigtig lang tid.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login