mboost-dp1

Blokering i BIOS


Gå til bund
Gravatar #1 - Freakzter
7. apr. 2010 08:48
Hej drenge,

Jeg begyndte for et stykke tid siden med et lille opgraderingsprojekt med min 2 år gamle Lenovo V100 bærbar. Jeg har uden problemer smidt flere ram og større HD i. For at udnytte mit trådløse netværk mellem min stationære, lagringsserver og mediecenter kunne mit WL dog også godt bruge en opgradering til 'n' og jeg har uden problemer fundet og købt:

Intel WiFi Link 5100Netværksadapter

Her stopper festen så, da Lenovo/IBM åbenbart kører med en slags BIOS white/blacklist over visse hardware dele, hvilket resulterede i denne fejl:

1802 Unauthorized network card is plugged in. Power off and remove the Mini PCI network card.

Jeg har 'leget' meget med hardware i tidens løb, men at rode med BIOS har aldrig været min stærke side (Giv min alder skylden) og jeg ville derfor høre om der er nogen med erfaring i at fjerne ovenstående og om der eventuelt er den der kan guide mig igennem det.

På forhånd tak,
Freakzter
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login