mboost-dp1

Billigere spil på STEAM


Gå til bund
Gravatar #1 - VonDoom
14. jun. 2012 07:50
Hej allesammen

Et lille STEAM tip:
For en uge siden da jeg var på forretningsrejse til Moskva loggede jeg på Steam og opdagede at russerne har meget billigere priser end os andre.

Eksempelvis Dead Island
Russiks Pris:
699 RUB = 126,94 DKK

Pris i Danmark:
29,99 EUR = 222,86 DKK

Så er det bare ind på en af alle nettets VPN'er og oprette sig så man kan få billige spil :-D
Gravatar #2 - Fjolle
14. jun. 2012 08:18
Problemet er lidt at spillene så kan være på russisk, og man kan risikere at DLC ikke kan bruges.
Desuden kan dine spil blive slettet fra siden hvis de mener at du ikke er russer.
Gravatar #3 - plazm
16. jun. 2012 21:55
Fjolle (2) skrev:
Desuden kan dine spil blive slettet fra siden hvis de mener at du ikke er russer.

Må de godt det? Jeg kan som forbruger da ikke gardere mig imod at de sætte priserne ned på IP'en når jeg er ude og rejse?

Efter dansk lovgivning kan det da ikke være lovligt i hvert fald? eller?
Gravatar #4 - Ronson ⅍
16. jun. 2012 22:20
Dansk lovgivning? Er det også dansk lovgivning der gælder hvis du tager til udlandet og køber spillet dér?
Gravatar #5 - plazm
17. jun. 2012 06:57
Ronson (4) skrev:
Dansk lovgivning? Er det også dansk lovgivning der gælder hvis du tager til udlandet og køber spillet dér?


Jeg tænkte mere generelt. Hvis det nu havde været billigere i danmark og en russer købte det her, hvordan havde det så set ud?

Det at man køber et produkt og pludselig så er købet annuleret. Det kan da ikke være mange steder som man tillader?
Gravatar #6 - arntc
18. jun. 2012 09:30
plazm (3) skrev:
Må de godt det? Jeg kan som forbruger da ikke gardere mig imod at de sætte priserne ned på IP'en når jeg er ude og rejse?

Efter dansk lovgivning kan det da ikke være lovligt i hvert fald? eller?


For at købe på steam skal du jo angive et land. Så uanset hvor du er i verden betaler du altså den danske pris.

Der står sikkert noget om det i steam's generelle terms of use, som du har accepteret....
Gravatar #7 - plazm
18. jun. 2012 11:51
arntc (6) skrev:
For at købe på steam skal du jo angive et land. Så uanset hvor du er i verden betaler du altså den danske pris.

Der står sikkert noget om det i steam's generelle terms of use, som du har accepteret....


I så fald er han jo ikke bare logget ind, og så er vi enige. Jeg læste det som man bare skulle logge ind via VPN og så havde man sparet pengene.
Gravatar #8 - arntc
18. jun. 2012 12:44
plazm (7) skrev:
arntc (6) skrev:
For at købe på steam skal du jo angive et land. Så uanset hvor du er i verden betaler du altså den danske pris.

Der står sikkert noget om det i steam's generelle terms of use, som du har accepteret....


I så fald er han jo ikke bare logget ind, og så er vi enige. Jeg læste det som man bare skulle logge ind via VPN og så havde man sparet pengene.


Ja, men det er jo ligegyldigt hvis han har angivet DK som land og bruger et dansk kreditkort.
Gravatar #9 - csstener(^,^)
26. jun. 2012 15:14
Hvis du køber et spil med en russisk serial key og registrere det på steam i rusland(krav for registration af russisk serial-key) så bliver spillet låst på din konto når du tager til et andet land og du får en besked som siger at du skal være i rusland for at kunne spille det.
du skal dog lige være opmærksom på at du ikke kan købe det samme spil i Danmark da spillet står som købt.
dog kan oven stående omgåes ved at bruge en vpn klien som understøtter russiske ip'er.

Faldt selv for dette da jeg købte et spil på ezykey og registrerede det ved hjælp af en vpn klient.
Gravatar #10 - fjols
26. jun. 2012 15:31
Jeg er ikke helt enig.

Jeg bor ikke i Danmark, men kan stadig spille mine danske spil. Det kunne jeg også da jeg boede i Kina.
Hernede kan jeg til gengæld ikke købe spil med mit danske kreditkort, men kun med mit lokale.
Dvs. de tjekker som minimum på IP og kreditkort.

Måske det er forskelligt fra spil til spil.
Gravatar #11 - csstener(^,^)
26. jun. 2012 15:57
fjols (10) skrev:
Jeg er ikke helt enig.

Jeg bor ikke i Danmark, men kan stadig spille mine danske spil. Det kunne jeg også da jeg boede i Kina.
Hernede kan jeg til gengæld ikke købe spil med mit danske kreditkort, men kun med mit lokale.
Dvs. de tjekker som minimum på IP og kreditkort.

Måske det er forskelligt fra spil til spil.
nogle spil findes i to(eller mere) versioner. jeg købte sniper elite v2 på en russisk seria-key og registrede den ved hjælp af en vpn og kan nu ikke spille den med mindre jeg har en russisk ip. Hvis jeg havde købt spillet i danmark eller et vilket som helst andet land som ikke er russisk. så ville jeg kunne spille det u anset hvor jeg var hende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login