mboost-dp1

Androide, bluetooth, 3G


Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
17. aug. 2011 21:18
Hey

Jeg har kig på en Asus Transformer Table.
Der er indbygget Bluetooth i næsten alle tables.

Jeg bruger ofte min mobil (Sony Erikson c901), som modem til min bærbar når jeg er på farten.

Kan man gøre ligende med en table? eller er det kun muligt at gå på nettet ved hjælp af WiFi?
(Nogle har indbygget 3G, men her tænkes på WiFi udgave)


Ideen går ud på at bruge Bluetooth til at forbinde enhederne og så bruge telefonen som modem.
Gravatar #2 - Chewy
17. aug. 2011 21:38
http://www.google.com/search?sourceid=chrome&i...

Første hit:


Hvis man kan med en iphone, går jeg udfra at man også kan på din SE.
Det burde være samme protokol de bruger...
Gravatar #3 - Skak2000
18. aug. 2011 07:06
Min telefon ikke er en smartphone.
Gravatar #4 - mfriis
18. aug. 2011 07:20
Hej Skak,
Jeg har ikke set nogen muligheder for at opnå forbindelse som modem imellem en mobil og en tablet.

Nu har din c901 nok ikke den mulighed men "alle" Android 2.2 eller højere telefoner har mulighed for at sætte et WiFi hotspot op som tablets kan bruge.

Det fungerer faktisk rigtig godt og kan varmt anbefales. Jeg selv og flere venner har en WiFI only tablet (iPad, Tab eller Xoom) og bruger selv det trick.

Selv om det øger dine udgifter en del så koster en Android telefon idag "kun" omkring de 2000,- (wildfire s, der kan sikkerts fåes nogen billigere. Men husk Android 2.2) uden abbonnement.
Gravatar #5 - Chewy
18. aug. 2011 11:25
@3
Min telefon ikke er en smartphone.


Hvis man kan med en iphone, går jeg udfra at man også kan på din SE.
Det burde være samme protokol de bruger...


At din telefon ikke er en smartphone, burde være irrelevant, da de højst sandsynligt benytter den samme metode til at skabe forbindelsen over wifi.
Jeg kan ikke forestille mig at der er at hav af metoder til at skabe en internetforbindelse via bluetooth..

Men jeg vil lige prøve at se om jeg kan finde en manual til din telefon, og se om der står noget nærmere der....
Gravatar #6 - Chewy
18. aug. 2011 11:58
Se vidt jeg kan se skulle der ikke være noget i vejen for at du kan bruge din SE.
Men hvis ud vil være sikker bliver du nok nødt til at kontakte Asus...
Gravatar #7 - Skak2000
18. aug. 2011 16:59
#Chewy

Mange tak for informationen!

Jeg kunne heller ikke se nogen grund til det ikke skulle være muligt... Så er spørgsmålet vare om Androide understøtter det.


Gravatar #8 - Skak2000
19. aug. 2011 14:13
Jeg har nu haft mulighed for at teste. Det på en Asus Transformer med Androide 3,2. Det lykkedes at få det til at virke i andet forsøg.
Så du havde fuldstændig ret!
Men batteriet på min telefon falder stadig som en steen...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login