mboost-dp1

Open embedded anyone?


Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
27. jul. 2012 11:35
Er der nogen herinde som kender open embedded miljøet?

Mit spørgsmål lyder på hvordan det er tænkt at man skal arbejde på forskellige projekter*?

Skal man have en mappe med alt kildekode for hvert projekt man laver eller skal man bare have en mappe hvor man henter det man skal bruge til det pågældende projekt...

*Med forskellige projekter mener jeg bygning af imagest til forskellige devices.
Gravatar #2 - Skum
30. jul. 2012 15:28
Well jeg ved ikke meget om open embedded da mine kollegaer og jeg i sin tid syntes det var et ret komplekst system ifht. andre lignende systemer. I stedet valgte vi ptxdist som fungerer på projekt basis. Dvs. man laver en projektmappe hvori du har et link til dine sources. De behøver dog ikke være projektspecifikke, og ofte vil man måske bare have en stor samling af tar bundles som henvises til via et symlink, så man deler pakkerne mellem projekter. Når ptxdist executablen er i PATH kan man ellers gå igang med at opbygge hele projekttet, dvs. vælge kerne, toolchain (ptxdist er tilknyttet OSELAS men det kan teknisk set være hvilken som helst) samt vælge pakker til rootfs'et. Lægger du så git (eller andet versionsstyringssystem, men hvorfor andet?) oveni ptxdist har man et super embedded miljø der kan lave reproducerbare images. Af ulemper kan nævnes at dokumentationen nogle gange er tæt på elendig, samt at der ikke er en stable x64 target toolchain fra OSELAS.

Evt. kunne du også kigge på yocto, som jo er open embedded bare fra fremtiden ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login