mboost-dp1

NemID som OpenID provider?


Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
26. jun. 2014 19:32
Jeg overvejer at tilføje OpenID som en supporteret autentifikationsmekanisme i en webapplikation. Jeg har ikke sat mig ind i alle detaljer endnu, men hvis jeg har forstået rigtigt hvordan det virker, så kan brugerne så selv vælge mellem mange forskellige udbydere inklusiv Google og facebook.

Nu tænker jeg så, at der nok er en del af brugerne, som hverken har en Google eller facebook profil, men som har NemID. Findes der nogen officiel metode til at bruge NemID som OpenID provider? Eller findes der nogen troværdig service man kan henvise brugerne til, hvor den service fungerer som OpenID provider og servicen selv bruger NemID som identifikation?
Gravatar #2 - kasperd
27. jun. 2014 07:26
Efter at have eksperimenteret en lille smule har jeg fundet ud af, at Google lukkede for OpenID i maj. (Servicen kører videre for eksisterende brugere indtil april 2015, men tillader ingen nye brugere.)

http://stackoverflow.com/questions/23773275/change...

Betyder Googles manglende support for OpenID, at OpenID ikke længere er en gangbar løsning for autentifikation, når man har brugere der absolut ikke har evnerne til at selv sætte en identity provider op?

Hvilke store identity providers kan brugerne stadigvæk vælge til et site, som har OpenID support men ikke har lavet noget identity provider specifik kode eller opsætning?
Gravatar #3 - arntc
29. jun. 2014 13:16
http://openid.net/get-an-openid/ - En liste over providers.

Jeg tror langsomt openID dør efterhånden som de store providers vil have deres "helt" egen bid af kagen.
Gravatar #4 - kasperd
29. jun. 2014 15:23
arntc (3) skrev:
En liste over providers.
Den liste er åbenlyst ikke opdateret eftersom Google stadigvæk står på listen. Og jeg tvivler på der er ret mange andre af brugerne i målgruppen som bruger nogen af de andre services på den liste.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login