mboost-dp1

Java programmerings kursus på NemProgrammering.dk


Gå til bund
Gravatar #1 - Stiver112
30. apr. 2014 17:51
Hej Folkens,

På NemProgrammering.dk har vi idag lanceret et nyt og gratis Java kursus for begyndere. Det består af ialt 26 videoer, der gennemsnitligt er ca. 16 min. lange.

Målet med serien er at man skal lære basis Java fra bunden, således at man til sidst kan lave sit eget lille mini gættespil.

I kan se kurset her: Lav dit eget spil med Java

Hvis i har tid og lyst må i meget gerne tage et kig på nogle af videoerne og måske give lidt feedback.

På Forhånd tak

Mvh.
Thomas
Gravatar #2 - nielsbuus
30. apr. 2014 20:13
Hvis jeg ville lære basal programmering, hvorfor skulle jeg så bruge min tid på jeres screencasts når der findes masser af (gratis) undervisningsmateriale i langt bedre kvalitet?

Nu har jeg kun skimtet sitet hurtigt igennem, men det virker sjusket og dilettantisk.

Hvis man tager introduktionsteksten, så er den uklar og decideret forkert:

Java er et "multi purpose language", hvilket betyder at man kan anvende det på forskellige platforme deriblandt windows, unix, linux, mac og mobile platforme såsom Android.


Der findes ikke noget begreb som hedder "multi purpose language", så det er intetsigende. Det som nok menes er "general purpose language" der dækker programmeringssprog som kan anvendes til mange formål.

Den efterfølgende definition af "multi purpose language" virker mere som en definition af platformsuafhængighed, en egenskab som Java har i kraft af at det køres i en virtuel maskine.

Eksempler på Java applikationer er ... operativsystemet "Android".

Android er ikke en javaapplikation. Android er skrevet C og C++. Android apps kan skrives i Java og kompileres til dex som Androids VM "Dalvik" kan forstå.

Jeres hensigt er sikkkert god, jeres interesse for programmering er sikkert oprigtig, men jeres produkt er dårligt.

Nettet er fyldt med langt bedre materiale og hvis man rent faktisk vil lære Java, så findes der oceaner af gode bøger som er skrevet er professionelle undervisere og som er entydige og klare i mælet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login