mboost-dp1

Google App Engine


Gå til bund
Gravatar #1 - bodhiBit
5. jun. 2008 11:34
Hey..! Er der nogen herinde, der nørder med Google App Engine..? Eller er I kun til PHP og ASP..? :p

Jeg har rodet lidt med det i en uge efterhånden, og har indtil videre fået lavet følgende lille app:
http://6gl4pp3ng.appspot.com/geochat/

Hvad er jeres erfaringer med Google App Engine..? eller med Python for den sags skyld..?

Nyhed på Newz

Officielle side

Se andre applicationer lavet i GAE
Gravatar #2 - thorjak
5. jun. 2008 12:17
Har rodet en smule med det da det lige kom frem.

Har ikke lavet noget specilt i det, men regner da helt sikkert med at skulle prøve på et tidspunkt
Gravatar #3 - bodhiBit
5. jun. 2008 12:23
2 skrev:
Har rodet en smule med det da det lige kom frem.

Har ikke lavet noget specilt i det, men regner da helt sikkert med at skulle prøve på et tidspunkt


Det er egentlig rimelig nemt at gå til, når først man får sat sig ind i python (hvilket jeg ikke havde prøvet før..)

Tak for chatten i øvrigt.. :p
Gravatar #4 - izym
5. jun. 2008 15:32
Ser da nice nok ud. Hvor lang tid tog det dig, at sætte dig ind i Python? Kunne da være sjov at eksperimentere lidt med det. :)
Gravatar #5 - bodhiBit
5. jun. 2008 16:23
4 skrev:
Ser da nice nok ud. Hvor lang tid tog det dig, at sætte dig ind i Python? Kunne da være sjov at eksperimentere lidt med det. :)

Det tog mig et par dage at komme igang, tror jeg.. Jeg havde så også kendskab til en del andre sprog bl.a. PHP og JavaScript...
Gravatar #6 - TullejR
5. jun. 2008 17:27
Og hvis man ikke har lyst til at rode med noget der er afhængig af google, så kan man jo kigge på fx Django i stedet.. Google Apps er vist ret Django-inspireret :-)

Selv er min kærlighed faldet på CakePHP, da det jo er PHP, og kan deployes rigtigt mange steder..
Gravatar #7 - Windcape
5. jun. 2008 18:52
Google Apps er vist ret Django-inspireret :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Model-view-controller

....
Gravatar #8 - bodhiBit
5. jun. 2008 21:15
6 skrev:
Og hvis man ikke har lyst til at rode med noget der er afhængig af google, så kan man jo kigge på fx Django i stedet.. Google Apps er vist ret Django-inspireret :-)

Den er skam ikke bare Django-inspireret, men Django-frameworket følger med i GAE, sammen med nogen andre open-source dele og naturligvis deres egne tilføjelser..

(I øvrigt hedder det Google App Engine, ikke bare Google Apps, det er noget andet...)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login