mboost-dp1

DotNetNuke


Gå til bund
Gravatar #1 - slemmebirk
29. maj 2008 13:21
Jeg sidder og roder lidt med noget Dot Net Nuke, på en IIS som standard følger med windows. Skal lige siges at har aldrig rodet med IIS, DotNetNuke eller servere for den sags skyld før, har dog en del .NET erfaring. Jeg får en fejl besked når jeg prøver at starte webapplikationen som lyder:

Modul IIS Web Core
Besked BeginRequest
Handler Endnu ikke bestemt
Fejlkode 0x80070021
Konfigurationsfejl Dette konfigurationsafsnit kan ikke bruges på denne sti. Det sker, når afsnittet er låst på overordnet niveau. Låsning sker enten som standard (overrideModeDefault="Deny") eller indstilles eksplicit med en placeringskode med overrideMode="Deny" eller allowOverride="false".
Konfigurationsfil \\?\C:\DotNetNuke\web.config


Jeg kører Windows Vista Ultimate SP1, og det er den eneste webapplikation som kører på den IIS der kører fra min computer. Kunne det tænkes at min Machine.config i .NET frameworket ligger og blokerer for nogle funktioner i min Web.Config, som er vitale for at applikationen vil fungere?
Gravatar #2 - zin
1. jun. 2008 22:11
Det er muligt at de værdier der er nævnt i fejlbeskeden er default sat af machine.config. De skal så enten ændres (i machine.config) eller overskrives med web.config.
Det er tydeligt at du skal prøve enten at sætte omtalte værdi. :-)
Prøv!
Rapporter gerne tilbage med resultater!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login