mboost-dp1

Ny funktion: Rss feed til nyheds køen + lidt ;)


Gå til bund
Gravatar #1 - manda_newz
29. feb. 2008 15:59
Hey,

Så er det blevet tid til at løfte sløret for endnu en funktion.

Der er nu lavet et RSS feed til nyhedskøen, så slå Jer løs og annoncer på det.

Udover det har allere registrerede brugere nu fået lov til at se WNZ køen foruden den normale default kø.

Det var alt for denne gang :)
Gravatar #2 - zin
29. feb. 2008 16:00
#1: Hvorfor i al verden bruger du ikke din egen konto til at lave dette indlæg...?
Gravatar #3 - Mandalae
29. feb. 2008 16:03
#2
Det var en fejl, som jeg først opdagede bagefter :)

Men jeg har smidt info ind i den der profil så der ikke skulle være nogen tvivl :)
Gravatar #4 - zin
29. feb. 2008 16:28
#3: Kudos, fjolle! Og kom SÅ på IRC! :-O
Gravatar #5 - vandfarve
29. feb. 2008 16:37
#4 Hvad er det lige, der sker på den IRC-kanal? Er det der, hvor alle de rigtige nyheder offentliggøres, mens vi andre spises af med de kedelige? Kommer Buch med flere interessante links af underskønne quinder? Er det der, hvor BurningShadow, Disky og alle jer andre "rigtige" brugere aftaler, hvad den næste flamewar skal handle om, hvem der skal sige hvad, og hvem der overhovedet må deltage?

Hva, hva, hva, hva...
Gravatar #6 - zin
29. feb. 2008 16:41
#5: There's only one way to find out; Come see for yourself! Wuss!
En ting vil jeg dog sige; Jeg kan ikke se hverken BurningShadow eller Disky derinde. :-)
Dog er trylleklovn der, så det sker da at ordet "Strap-on" bliver nævnt.
Gravatar #7 - vandfarve
29. feb. 2008 16:47
#6 Jeg har godt lagt mærke til din signatur, så det lader til, at IRC er stedet, hvor det rigtige sker. Jeg er dog for konservativ til at benytte sådan noget nymodens pjat, så jeg venter spændt på, at Betamax og LP'erne bliver den nye standard igen...

(Strap-on!)
Gravatar #8 - zin
29. feb. 2008 18:06
#7: IRC er ældre end du tror. :-)
Gravatar #9 - Jace
29. feb. 2008 19:23
1 skrev:
Udover det har allere registrerede brugere nu fået lov til at se WNZ køen foruden den normale default kø.

Super fedt arbejde. Der er sku ild i tasterne hjemme hos dig :)

Der er dog lige et lille problem. Når man trykker på WNZ køen så får man bare vist den normale kø. Måske der lige skal rettes et db opslag? :)
Gravatar #10 - Mandalae
1. mar. 2008 21:15
#9
Hm, spøjst..

Det retter jeg lige i morgen, nu vil jeg gå i seng efter en lang og udmattende weekend med hele familien på besøg.. gab..
Gravatar #11 - tgr
1. mar. 2008 22:33
Den her tendens må du meget gerne fortsætte med mandalae...

Det er virkelig rart at se forbedringer ugentligt og jeg føler nu mere end nogensinde før at der er en lyst bag sitet, om at skabe et fedt sted at være.

Før hen var det bare "jamen det skriver vi på todo-listen" -- rart at se ønsker fra brugerne bliver udført, også mit eget.

Props herfra!
Gravatar #12 - Mandalae
2. mar. 2008 11:03
#11

Mange tak, jeg skal gøre mit bedste for at efterleve det i fremtiden også :)

#9
Jeg endte faktisk med at fixe det igår, men det blev først lige lagt online idag.. Dog virker det nu, det var bare en enkelt lille typo fra min side. My apologies :)
Gravatar #13 - Acro
2. mar. 2008 11:27
11 skrev:
Før hen var det bare "jamen det skriver vi på todo-listen" -- rart at se ønsker fra brugerne bliver udført, også mit eget.


Det forekommer forhåbentlig ikke som en overraskelse, at man med en fuldtidsansat kan opnå mere end uden.
Gravatar #14 - Jace
2. mar. 2008 12:00
13 skrev:
Det forekommer forhåbentlig ikke som en overraskelse, at man med en fuldtidsansat kan opnå mere end uden.

Er mandalae lige så meget fuldtidsansat som Pernicious? Altså bliver han betalt af newz.dk for at arbejde 37 timer om ugen på at kode?
Gravatar #15 - mras3
2. mar. 2008 12:06
#1 er det derfor at jeres side var nede i nat, og stort set ingen af forum'sne virker idag?
Gravatar #16 - mras3
2. mar. 2008 12:07
#Acro,
Kan du ikke tag og kigge på dine private beskeder fra mig af?
Gravatar #17 - hmn
2. mar. 2008 12:10
#14
Jeg vidste ikke der var flere grader af fuldtidsansat :)

Men ja han er ansat i newz som programmør

#15
Vi har flyttet sitet til nye servere, så det er grunden til at der var nedetid i nat.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at forum'sne ikke virker ? Du har jo f.eks. lige skrevet her, og det virker da.
Gravatar #18 - mras3
2. mar. 2008 12:12
#17
Man kunne ikke klikke på nogle af forums linkene før klokken var godt forbi 10

Tag og kig på denne tråd.
Ingen brugere med billeder bliver vist med deres billede.
Der er et "hey, der mangler sku et billede fejl" på alle disse brugere.
Gravatar #19 - vandfarve
2. mar. 2008 12:13
#18 Ikke hos mig. Jeg kan sagtens se alle jeres billeder inkl. mit eget... Måske er det bare en lokal fejl?
Gravatar #21 - mras3
2. mar. 2008 12:21
#19
Vi kan jo tage den lidt anderledes
Dit eget billede, http://gfx.newz.dk/16/1316-47x47.jpg findes slet ikke...
Gravatar #22 - trylleklovn
2. mar. 2008 12:24
Virker fint her. Ved så ikke om fejlen er blevet rettet inden jeg skriver denne besked.
Gravatar #23 - mras3
2. mar. 2008 12:26
#22
Din cache reder dig?

Dns resolved gfx.newz.dk to 80.198.71.176
Dns resolved newz.dk to 91.198.227.24
Gravatar #24 - Acro
2. mar. 2008 12:28
23 skrev:
Din cache reder dig?

Dns resolved gfx.newz.dk to 80.198.71.176
Dns resolved newz.dk to 91.198.227.24


Skal vi ikke gætte på, at det er din cache, der skaber problemer for dig? Din DNS er ihvertfald ikke opdateret, hvis gfx.newz.dk ikke peger på 91.198.227.24.
Gravatar #26 - mras3
2. mar. 2008 12:36
#24
Hvis min cache havde redet mig, havde den cachet jeres billeder, og taget højde for at jeres dns opdatering går ultra langsomt.
Gravatar #27 - Acro
2. mar. 2008 12:41
26 skrev:
Hvis min cache havde redet mig, havde den cachet jeres billeder, og taget højde for at jeres dns opdatering går ultra langsomt.


Jeg har ikke skrevet, at din cache skulle have reddet dig. Jeg skrev, at din cache skaber problemer.

Vi har sat TTL ned til imellem 5 og 60 minutter, så hvis der har været nogle problemer på din maskine, skyldes det lokal konfiguration, cache eller dårlig software. De forhold kan vi ikke gøre noget ved; vi har håndteret opdateringen, som man bør.
Gravatar #28 - mras3
2. mar. 2008 12:48
Min cache skaber ikke problemer, eftersom den altid vil søge efter det nyeste.
Jeres dns er ikke opdateret, derfor den siger, hey, denne findes ikke -Præcist som den nu skal gøre, eftersom jeg har bedt den om at gøre dette!

Det er ikke et cache problem fra min side, men en dns update fra jeres side.
Gravatar #29 - Acro
2. mar. 2008 12:54
28 skrev:
Min cache skaber ikke problemer, eftersom den altid vil søge efter det nyeste.
Jeres dns er ikke opdateret, derfor den siger, hey, denne findes ikke -Præcist som den nu skal gøre, eftersom jeg har bedt den om at gøre dette!

Det er ikke et cache problem fra min side, men en dns update fra jeres side.


Du kan jo prøve at klikke på det link, Henrik henviste til, og se, hvad DK-Hostmaster ser. Det er ikke en fejl hos os, men en fejl hos dig.

DNS-caching fungerer altså ikke sådan, at den spørger, om der er noget nyt. Caching benyttes for at undgå unødvendige opslag, men den er tilsyneladende for effektiv i dit tilfælde. Det er ikke vores fejl.
Gravatar #30 - mras3
2. mar. 2008 13:01
#29
Min cache virker præcist som jeg har sat den til, hvilket du ikke kan komme uden om. Derfor synes jeg bare du skal droppe den diskusion nu - gfx.newz.dk opslag passer ikke fra min isp side (læs ikke 'mig'), hvorpå den ikke henter et gfx fra cachen, da dette opslag ikke passer mere.

Min web-cache slår til når jeres dnsopslag peger på den rigtige ip - Ikke før.

Hvis det er nogen's fejl, er det til dels den isp jeg bruger, (som faktisk ikke har deres egen dns server (det er vist port80 de bruger). Men jow jow, så kan man jo altid skyde skylden på brugerne at deres software og maskine ikke duer, når det er ting som de absolut på ingen måde har noget med at gøre.
(Nej, jeg kører altså ikke min egen dns server, sorry!)

TDC's backup dns server siger at den ikke er opdateret endnu, hvorpå port80s og tdc's backup står og fortæller det samme.

Min fejl?
Jeres fejl?

Hvis i ikke havde flyttet servere, uden at notere det nogen steder (ikke engang på forsiden), ville alt fungere.

Hvis fejl det er, er jo så op til alle der læser dette.
Gravatar #31 - Acro
2. mar. 2008 13:18
30 skrev:
#29
Min cache virker præcist som jeg har sat den til, hvilket du ikke kan komme uden om. Derfor synes jeg bare du skal droppe den diskusion nu - gfx.newz.dk opslag passer ikke fra min isp side (læs ikke 'mig'), hvorpå den ikke henter et gfx fra cachen, da dette opslag ikke passer mere.


Skal vi ikke lade være med at være eksperter inden for alle områder og i stedet fokusere på, hvad vi ved. Det kan godt være, du tror, at det kun er din browser, der cacher, men det gør din lokale DNS-klient altså også.

30 skrev:
Hvis det er nogen's fejl, er det til dels den isp jeg bruger, (som faktisk ikke har deres egen dns server (det er vist port80 de bruger). Men jow jow, så kan man jo altid skyde skylden på brugerne at deres software og maskine ikke duer, når det er ting som de absolut på ingen måde har noget med at gøre.
(Nej, jeg kører altså ikke min egen dns server, sorry!)


Det betyder selvfølgelig ikke, at det er der, problemet ligger. Det kan også være, at det er hos din udbyder, men det er stadig ikke noget, vi kan gøre ved. Når vi har sat TTL ned, så må det vitterligt være en inkompetent udbyder, hvis de her ½ døgn efter stadig har cachede data.

Hvilken udbyder har du? Det lyder ret vildt, at de ikke har deres egne servere til DNS.

30 skrev:
TDC's backup dns server siger at den ikke er opdateret endnu, hvorpå port80s og tdc's backup står og fortæller det samme.


Vi har lige testet ns.inet.tele.dk, ns2.inet.tele.dk, ns3.inet.tele.dk, ns4.inet.tele.dk og ns5.inet.tele.dk svarer rigtigt. Hvilken server er TDC's backup?

30 skrev:
Hvis i ikke havde flyttet servere, uden at notere det nogen steder (ikke engang på forsiden), ville alt fungere.


Jeg forstår ikke din pointe. Hvordan ville det ændre på dine lokale problemer eller din udbyders problemer, at vi skrev det på forsiden?
Gravatar #32 - mras3
2. mar. 2008 13:36
Skal vi ikke lade være med at være eksperter inden for alle områder og i stedet fokusere på, hvad vi ved


Det kan godt være, du tror, at det kun er din browser, der cacher, men det gør din lokale DNS-klient altså også


Det var dog satans så meget du ved om mit system, uden at være mig. Var det der der med at være eksperter inden for alle områder?

Lille hint: Jeg bruger ikke dns caching (Jeg er eksperten på mit eget udstyr, ikke dig).


Min pointe med at i ikke fortælle det, er blot for at bevise den nye ledelsesstil på newz.dk.
Den vi så da i var blevet hacket endnu engang.

"Hold for alt mulig skyld brugerne i uvidenhed, og håb på det bedste"

Men okay, når selv kommerciale sites kan finde ud af at skrive når de flytter servere, burde man så ikke også tro på at newz.dk kunne finde ud af det, nu hvor de er blevet et kommercielt site?
Eller gælder denne retorik ikke for newz.dk ?
Gravatar #33 - mras3
2. mar. 2008 13:41
#trylleklovn
Vi kan jo også tage det til ekstremer, og kigge på det faktum at Acro ikke ønsker at hjælpe brugerene mere.

Så kan du så meget du vil, rate mig irrelevant.
Det er faktum ikke desto mindre.
Gravatar #34 - Acro
2. mar. 2008 13:45
32 skrev:
Det var dog satans så meget du ved om mit system, uden at være mig. Var det der der med at være eksperter inden for alle områder?


Sikke et pænt sprog.

32 skrev:
Lille hint: Jeg bruger ikke dns caching (Jeg er eksperten på mit eget udstyr, ikke dig).


Okay.

Så kan det jo ikke være det. For at stille min nysgerrighed, vil jeg dog gerne vide, hvad formålet med det er? Det går betydeligt langsommere at bruge alting over nettet, hvis hvert program skal forespørge DNS hver eneste gang, der skal laves en ny forbindelse.

Du glemte i øvrigt også at svare på, hvilken udbyder du havde. Det kan selvfølgelig være ligemeget, men det ville være rart med dokumentation på, at problemet ikke ligger hos dig. Vi har henvist til konfiguration af DNS og linket til DK-Hostmaster, hvor det kan bekræftes.

TDC's DNS pegede jo også rigtigt, selvom du nævnte, at deres backupserver ikke gjorde. Hvis deres backupserver er en helt anden end de fem servere, vi har undersøgt, må du meget gerne oplyse mig om adressen på backuppen.
Gravatar #35 - mras3
2. mar. 2008 13:52
#34
Der står hvilken udbyder jeg har i din private besked du har.
Hvis du da self kan finde ud af at lave tracelookup osv.

Som jeg skrev i en anden post, vist nok under den anden bruger, så var jeg meget imod at i lagrede disse isp oplysninger.

Nu vil du så have mig til at skrive det offentligt hvilken isp jeg har? Hvad med aldrig nogen sinde i livet?
Det er nok i har adgang til det, og samtlige brugere på newz.dk der kan finde ud af at bruge google cache. Jeg hjælper ikke inkompetente med at skrive hvad min ip er her. Desværre.

TDC's backup server er blevet rettet, men det er port80 ikke endnu. Men så kan vi jo altid kalde port80 inkompetente osv.

Når vi har sat TTL ned, så må det vitterligt være en inkompetent udbyder, hvis de her ½ døgn efter stadig har cachede data


Som jeg skrev bruger min udbyder en anden udbyders dns cache. Men det er jo så det der med at læse indlæget lige før det du skrev.

Det er skam et pænt sprog, taget i betragtning af at jeg føler jeg bliver direkte pisset på af jer som staff.
Kan vi ikke få Miklos tilbage?
Han kunne i det mindste finde ud af at lave brugernes problemer, og imødekomme dem med oplysninger om serverflytning m.m.
Gravatar #36 - Bundy
2. mar. 2008 17:03
Fuck hvor er det BARE synd for dig mras3 - Jeg kan godt se hvorfor du føler dig behandlet af lort fordi staff ikke mener det samme som dig, og fordi der var nogen problemer med DNS søndag nat/morgen pga af server flyt. Fuck, dit liv må være i ruiner.
Gravatar #37 - Xill
2. mar. 2008 17:26
mras3 .. da jeg kom hjem fra byen i nat må jeg indrømme at jeg også prøvede at klikke på et link i forum, som ikke virkede (men blot lod mig blive i forum), men derfra og så til at komme med mere eller mindre nedladende bemærkninger om newz .. giver ikke helt mening ..

hvis det virkelig var en fejl fra newz side af ville problemet være væsentlig mere diskuteret, efter som flere ville være ramt af selv samme fejl ..
Gravatar #38 - mras3
3. mar. 2008 00:56
#36
Hvis du nu havde set den pm fik Acro fik, som han nægtede at hjælpe med, ville du kunne forstå så meget mere.
Måske også trylleklovn og andre ville kunne forstå det mere..

Men okay, i er undskyldt alle sammen for ikke at kunne vide til dette lille fortrin. At han så tilmed her skal snakke om hvem der er eksperter inden for ting som jeg selv styrer, ja - så begynder jeg direkte at blive irreteret.

Men okay, jeg fik jo bare bevist at oplysningsnivet for 'nogle' staff er på det minimale, og at man absolut ikke skal forvente at få hjælp fra 'nogle' - men nok nærmere blive tilsvinet for software valg, selvom dette tydeligtvis ikke er tilfældet.

Man kunne jo også bare have valgt at oplyse brugerne om at man skiftede server i nat. Bevares, det er noget der tager under 12 sekunder at skrive.

#37
Nedenladende ?
Det er ikke desto mindre sandt.
De oplyste os ikke om server flytningen
De oplyste os ikke om at de var blevet hacket før 7 mdr senere

Ting som BLEV oplyst med Miklos under roret.
Skam ikke nedenladende, men bare rent irretations moment, at 'nogle', nu mener at de ikke behøver at bruge tid på at oplyse og hjælpe folk. Eller er det der med at have et web 2.0 site, at brugerne selv skal finde frem til fejl og lave dem for newz.dk?

Her 24 timer efter er der stadig flere udbydere som resolver forkert på gfx.newz.dk, blandt andet azero:
http://azero.dk/support/vaerktoej/traceroute/defau... : 87.238.248.140
Gravatar #39 - tgr
3. mar. 2008 08:46
13 skrev:
Det forekommer forhåbentlig ikke som en overraskelse, at man med en fuldtidsansat kan opnå mere end uden.


Jo, det gør det, da jeg ikke vidste at han var blevet fuldtidsansat :)
Gravatar #40 - Pernicious
3. mar. 2008 08:53
#38

Jeg ved ikke helt hvorfra du har den opfattelse, at vores holdning er slet ikke at informere vore brugere, så den må vist stå for egen regning. Hvis du føler dig stødt over at der er sket en ændring, der uheldigvis ramte dig hårdere end de fleste andre, så kan jeg kun beklage.

Angående hacket, så, som oplyst flere gange, så informerede vi om det så hurtigt som vi blev opmærksomme på det. Ja det var meget træls at vi ikke selv havde opdaget det tidligere, og havde vi det, så havde vi helt sikkert også informeret om det.

Angående at dns ændringen ikke er slået igennem alle steder, som Acro nævner, så er der ikke så meget vi kan gøre ved det. Vi har fulgt gængs procedure for at ændre det, ret meget mere kan vi desværre ikke gøre.
Gravatar #41 - zin
3. mar. 2008 14:52
#38: Hvis en server-flytning rammer dig hårdere end det gør andre, så ligger fejlen jo hos dig. Man går jo ud fra, når man laver DNS-skift i dag, at folk bruger DNS-cache, så når du ikke gør, jamen, så kan der opstå problemer, når der skiftes servere. Hvis newz.dk så overholder gængsprocedure for DNS-skift, som #40 siger de gør, jamen så er fejlen mellem din DNS og dig, ikke hos newz.dk.
Gravatar #42 - mras3
3. mar. 2008 15:45
#40
Azero oversætter stadig ikke korrekt, og det gør port80 stadig heller ikke.
Nok om dns - jeg kan bare konstatere at samtlige dns server peger rigtig på newz.dk, men ikke gfx.newz.dk.

Kan du så ændre min tidligere brugers email, således at denne rent faktisk kan bruges igen?
Nu hvor Acro ikke gider hjælpe med dette...
Gravatar #43 - Acro
3. mar. 2008 19:50
35 skrev:
Der står hvilken udbyder jeg har i din private besked du har.
Hvis du da self kan finde ud af at lave tracelookup osv.

Som jeg skrev i en anden post, vist nok under den anden bruger, så var jeg meget imod at i lagrede disse isp oplysninger.

Nu vil du så have mig til at skrive det offentligt hvilken isp jeg har? Hvad med aldrig nogen sinde i livet?
Det er nok i har adgang til det, og samtlige brugere på newz.dk der kan finde ud af at bruge google cache. Jeg hjælper ikke inkompetente med at skrive hvad min ip er her. Desværre.


Skal vi ikke forholde os til, at 1) jeg ikke beder om din IP-adresse, 2) det ikke er skadeligt at fortælle om, hvilken udbyder man har. Jeg har Cybercity. I dare you.

Da du jo selv nævner, at oplysningerne er offentliggjorte, ser jeg intet problem i at bruge dem. Følgende information stammer derfor fra det, TGG har publiceret - ikke noget, jeg har adgang til i form af min position på newz.dk.

Du benytter Perspektiv Bredbånd. De har selv DNS.

FAQ på www.perspektivbredband.dk]Vores DNS-servere hedder 81.88.9.218 og 81.88.9.220.


Det er selvfølgelig meget belejligt, at du ikke har bekræftet, at du stadig har den udbyder, fordi du så nu kan benægte det og stadig undgå konfrontationen med, at fejlen unægteligt er din alene.

35 skrev:
TDC's backup server er blevet rettet, men det er port80 ikke endnu. Men så kan vi jo altid kalde port80 inkompetente osv.


Det kan vi passende gøre, men det kommer jeg til senere.

35 skrev:
Som jeg skrev bruger min udbyder en anden udbyders dns cache. Men det er jo så det der med at læse indlæget lige før det du skrev.


IP-adresserne på ovenstående DNS-servere tilhører Perspektiv Bredbånd, ligesom trafikken routes ind på deres netværk. Det kan du selvfølgelig stadig gå imod ved at sige, at du har en anden udbyder, men så må du ærlig talt nævne, hvem det er.

38 skrev:
Hvis du nu havde set den pm fik Acro fik, som han nægtede at hjælpe med, ville du kunne forstå så meget mere.
Måske også trylleklovn og andre ville kunne forstå det mere..


Du skal være mere end velkommen til at offentliggøre det. Jeg er ikke bange for at indrømme, at jeg ikke agter at hjælpe en, jeg først bruger tid på at gøre noget for, men derefter først svarer mig måneder efter uden at have overholdt sin del af aftalen.

38 skrev:
Man kunne jo også bare have valgt at oplyse brugerne om at man skiftede server i nat. Bevares, det er noget der tager under 12 sekunder at skrive.


Selvfølgelig bør vi informere brugerne, men det har jo intet med dit problem at gøre.

38 skrev:
Her 24 timer efter er der stadig flere udbydere som resolver forkert på gfx.newz.dk, blandt andet azero:
http://azero.dk/support/vaerktoej/traceroute/defau... : 87.238.248.140


42 skrev:
Azero oversætter stadig ikke korrekt, og det gør port80 stadig heller ikke.
Nok om dns - jeg kan bare konstatere at samtlige dns server peger rigtig på newz.dk, men ikke gfx.newz.dk.


Skal vi lige forholde os til, at Azero (Andersen IT) tilsyneladende peger på en af deres egne servere, og at det derfor må være en fejl hos dem.

For at understrege, at de ihvertfald ikke er kompetente, kan jeg fortælle, at jeg for nyligt har måtte have fat i dem, fordi de har haft DNS for et domæne, der blev flyttet til en anden udbyder for fire år siden.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om kompetenceniveauet hos port80, men jeg kan have min tvivl, hvis de stadig har cachet DNS-oplysninger, der var sat til at udløbe hvert 5-60. minut.
Gravatar #44 - Acro
3. mar. 2008 19:57
35 skrev:
Det er nok i har adgang til det, og samtlige brugere på newz.dk der kan finde ud af at bruge google cache.


Jeg vil også meget gerne vide, hvordan du finder brugerlisten. Der er nemlig ikke en eneste version af "linuxholocaust.blogspot.com" i Google Cache. Du skal være velkommen til at bevise, jeg tager fejl. Det kræver bare et link...
Gravatar #45 - mras3
4. mar. 2008 02:53
#40
så informerede vi om det så hurtigt som vi blev opmærksomme på det

Det er da en sandhed med modifikationer.
I vidste jeres site var blevet kompromiteret, og valgte først at fortælle om det 7 mdr efter, da der var blevet lavet en side der viste de første 5000 brugers oplysninger. Ja, jeg skrev de første 5000, ikke at det kun var 5000 brugers oplysninger der var leaket.

At man så tilmed skal have mails fra andre brugere her fra sitet 6 og gøre opmærksom på at dette er tilfældet, hjælper ikke just helt.

Først, for noget der ligner efter i selv har modtaget denne mail fra ovenstående, reagere i på det, og selv sender en mail ud til de "påviselige" pårørte - og efterfølgende skriver i at i skrev til alle brugere (sjovt nok fik min bror aldrig en email, men i forstår nok pointen).

#43
Der er absolut ingen aftale lavet i de emails du har sendt til denne bruger. Men så kan vi jo altid snakke om aftaler, når der ingen er.

Jeg blev desvære nød til at se i øjnene at i lagre ip informationer for ingen verdens nytte, hvor der dermed bliver brugt en proxy.. Nej perspektivbredbånd er ikke min isp - Det der med eksperten igen?

Port80 og azero dns er _stadig_ ikke rettet, og der findes flere som stadig peger på 80.198.71.176. Men man forstår da til tider hvis azero har valgt at deres brugere skal forskånes for gfx.newz.dk :)

Det med informationsniveuet ville bare forklare hvorfor jeres site ikke var opnåelig i 2 timer, og nogle dns servere pegede forkert op til 12 timer senere - og andre stadig gør.
Man kan også tage den anderledes
Hvorfor ikke informere om at i flytter servere?
Hvad taler imod?

Svarede dig måneder efter?
Prøv at læse post 352 (mener det er det nummer) i den kommentar til newz.dk hacket igen igen. Jeres opdatere af passwords virkede ikke i den periode. Hvorpå mras1 mras2 mras3 og snart mras4 blev oprettet. Pga. en ikke fungerende password ændrings funktion - som dog er blevet lavet nu.

Sjovt nok blev min egentlige brugers password så tabt i denne periode også. Gad vide om der er en sammenhæng? Det er jo i og for sig komplet ligegyldigt. Jeg beder om hjælp til at få ændret kodeordet - igen (årsagen er vist blevet sagt). Hvad er så galt i at hjælpe med dette?

Nu kan man desværre ikke se de beskeder jeg har sendt med denne bruger her på sitet, men jeg kan se at jeg har modtaget 2 svar fra dig. Det første skriver du at du ændre emailen, således at den bliver forwardet til min - hvilket den så ikke gør mere. Nr2 skriver du at du ikke gider hjælpe, pga. en ikke opfyldt aftale?

Den hemmelige aftale fra før af?

men fik intet svar

Det ved jeg så ikke passer, fordi jeg skrev med den "rigtige" bruger tak i første omgang til dig.
Men okay, det kan jo være at den gik tabt i jeres besked system, ligesom de forrige 3 beskeder før du svarede på 'dennes' sidste besked til dig?


#44
http://64.233.183.104/search?q=cache:RlO0bbUqJYEJ (og så må du så selv fylde den resterende information ind)
Gravatar #46 - Acro
4. mar. 2008 08:35
45 skrev:
Jeg blev desvære nød til at se i øjnene at i lagre ip informationer for ingen verdens nytte, hvor der dermed bliver brugt en proxy.. Nej perspektivbredbånd er ikke min isp - Det der med eksperten igen?


Okay.

Den IP-adresse, du har oprettet brugeren Sattie under tilhører Perspektiv Bredbånd. Du kan kun modbevise det ved rent faktisk at argumentere for, at du benytter en anden udbyder. Er det så svært?

352:Sattie:[email protected]:213.185.15.220:chicony


Du skriver endvidere, at din brors bruger, Enhedslisten, kun har været brugt fra din forbindelse, og det passer med præcis samme IP-adresse som ovenstående. Vi taler altså stadig Perspektiv Bredbånd.

45 skrev:
Port80 og azero dns er _stadig_ ikke rettet, og der findes flere som stadig peger på 80.198.71.176. Men man forstår da til tider hvis azero har valgt at deres brugere skal forskånes for gfx.newz.dk :)


Lyt nu, hvad jeg siger til dig.

Azero har tilsyneladende en fejl. I øvrigt er det interessant, at du bruger deres traceroute-værktøj og ikke deres NSlookup til at undersøge DNS-informationer.

Hvis man bruger deres traceroute, så stopper den ganske rigtigt ved majbrit.andersenit.dk (87.238.248.140). Hvis du bruger NSlookup med deres standard DNS-valg, så svarer den lb-cn.newz.pointzero.dk, hvilket er korrekt.

45 skrev:
http://64.233.183.104/search?q=cache:RlO0bbUqJYEJ (og så må du så selv fylde den resterende information ind)


Det er interessant, at du nu begynder at fabrikere beviser. Jeg vil gerne lære dig lidt om Google Cache. Jeg viser nogle links herunder, der returnerer det samme indhold (nummer 2 undtaget). Jeg indsætter mellemrum i mine links, så de ikke forkortes af systemet.

1) http://64.233.183.104 /search?q=cache:BNRWhS8EKYAJ:www.google.com/help/features.html+Google+Cache&hl=da
2) http://64.233.183.104 /search?q=cache:BNRWhS8EKYAJ
3) http://64.233.183.104 /search?q=cache:BNRWhS8EKYAJ:www.google.com/
4) http://64.233.183.104 /search?q=cache:BNRWhS8EKYAJ:directory.google.com/

Nummer 1 er det oprindelige link. Nummer 2 er af typen, du har sendt, og hvor linket altså mangler den del, der gør, at det kan vises.

Herefter bevises det, at du med Google Cache ikke behøver at have det komplette link efter kolon for at vise indholdet. Faktisk skal du blot have det oprindelige domæne (derfor nummer 3) eller et domæne, der linkes til fra indholdet (derfor nummer 4).

Bruger jeg ovenstående viden til at lede efter information på linuxholocaust.blogspot.com, kan jeg se, at den side, du har henvist mig til cachen af, ganske rigtigt har linket til den side, men det er cache af en side på Geek Culture, der intet har med brugeroplysningerne at gøre.

Har jeg snart modbevist alle dine postulater?
Gravatar #47 - Acro
4. mar. 2008 08:39
#45 mras3:
Det bedste argument for, at du ikke har noget som helst at have tingene i, er, at du så bare skulle skrive, hvilken udbyder du anvender, og linke fuldstændigt til Google Cache.

Hvis du gjorde (kunne) det, kom jeg til at ligne en idiot, selvom jeg selvfølgelig har taget forbehold for, at du netop har været tilbageholdende med information, så mine indlæg bygger på formodninger.
Gravatar #48 - moisen
4. mar. 2008 10:29
#mras3 tak for et godt grin
har du tænkt på at gå over til opendns og nu vil jeg antage at du bruger windows så kan du prøve at lave en "ipconfig /flushdns"
men hvad fanden ved jeg der er jo dig der er eksperten bare synd at jeg ikke helt kan se hvad det er inden for :-S
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login