mboost-dp1

V: Thinkpad T40p


Gå til bund
Gravatar #1 - Azuria
6. feb. 2009 09:00
Goddaws.
Efter lidt oprydning fandt jeg denne fine sag.
1.6GHz Pentium M
512MB ram
40gb disk
BT og Wifi
14" 1400x1050

Skavanker:
Baggrunds belysning i skærm er gået og jeg magter ikke selv at finde tiden til at skifte det.
Virker fint med ekstern skærm eller lommelygte. ;)
Tastaturet mangler et par knapper.
Ingen batteri.

Hvad kan jeg forlange for sådan en mon?
Gravatar #2 - mELIeha
6. feb. 2009 09:23
Uden at lyde som en supernar, men meget meget lidt.
Modellen er meget gammel, og har en kendt fejl i forbindelse med grafikchip der river sig løs af bundkortet - Hvilket laver en fantastisk ustabil bærbar som dog er ultrapraktisk at bruge fjernskrivebord på ;) (Har 2 stk stående til formålet).
Den er ikke hurtig, den kan nok næppe spille en full HD film tilfredsstillende.

En halvdefekt skærm, manglende taster og batteri trækker så de sidste kroner ned.

Hvis du kan få 500kr for den tror jeg helt ærligt du skal være glad. Det er ikke længere en brugbar bærbar (I kraft af at skærmen ikke virker tilfredsstillende), men en lille stationær. En hastighedsmæssigt tilsvarende stationær computer får man kastet i nakken, at denne fylder lidt mindre, og at der står IBM på den kan trække en lille smule op.
Gravatar #3 - Azuria
6. feb. 2009 10:01
Fejlen med grafik chip har jeg oplevet én gang ud af mindst 30 maskiner i serien. ;)
Og fejlen kan let undgåes ved blot at bære sin maskine på forsvarlig vis ;)

Men de 500 var også hvad jeg nogenlunde selv havde forventet.
500-700kr.

Har faktisk af anden vej allerede fået budt de 500, så nu skal jeg lige se om jeg vil sælge eller lege.
Gravatar #4 - mELIeha
6. feb. 2009 10:30
#3, jeg har oplevet den på 5 af de T40/41 jeg har haft et langtidsbekendtskab til, ud af 5. Den ene ejet af en ældre mand, altid stået i dock, eller på et bord, den anden min egen, som altid har været med på farten, men ikke kastet med eller lignende, og tre andre som primært har været med i skole, men ingen af dem har lidt overlast som jeg vil mene er udover det normale. MEN, på alle pånær en var det efter de 3 års garanti var udløbet (Den med garanti blev selvfølgelig lavet uden problemer), så en bærbar der har været brugt dagligt i over 3 år er vel også okay - Men stadig ville jeg være træt af en computer som med et er ustabil og ikke brugbar som bærbar længere.
Men prisen er jo derefter i dette tilfælde, så det er vel fin fin :D

Jeg vil i hvert fald nødig undervurdere problemet, dengang T40/41 stadig ikke var en voldsomt gammel maskine kunne man også se rigtig mange rundt på QXL/DBA som var uden OS, men kunne ses tændt, og oftest til en slat under markedsprisen, nok ikke helt uden grund :P (Kender en enkelt som desværre faldt for den, ævbæv privat handel)
Gravatar #5 - Azuria
6. feb. 2009 10:43
#4 Det er nu meget simpelt problemet... Det sker fordi man løfter/bærer pc'en rundt i én hånd i den ene side.
Og på den måde vrider bundkortet lidt så chippen river sig løs

Nu har jeg været admin det samme sted i et par år efterhånden, så jeg føler da også at have kendskab til maskinerne over en længere periode.

Alt dette være sagt, så er det rime OT, da denne fejl ikke har ramt denne maskine.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login