mboost-dp1

V: PC - 8700K/1070Ti/2x512GB M.2


Gå til bund
Gravatar #1 - lunde_deluxe
31. okt. 2018 12:35
Hej,

Har denne pc, som jeg overvejer at sælge, for at købe nyt.
Hvad vil sådanne en være værd?
Har emb. til alt og kvit til alt pånær GFX.

Bundkort: MSI Z370 KRAIT GAMING
CPU: Intel Core i7 8700K
Køler: Arctic Liquid Freezer 360
GFX: ZOTAC GeForce® GTX 1070 Ti AMP Edition
RAM: 32 GB G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz
Disk: 2 x Samsung 970 EVO SSD M.2 2280 - 500GB
PSU: eVGA Super Nova G3 750 W
Kabinet: Lian Li O11 Dynamic (White)
Blæsere: 3x Noctua NF-12 PWM
Gravatar #2 - Ajukrezi
1. nov. 2018 12:27
kan ikke lige hjælpe med den del, men hvis du vil skifte til noget nyt hvad havde du så tænkt dig? Blot lidt info til at hjælpe med din beslutning

8700K er jo stadig noget af det vildeste til gaming, der er ikke meget at hente i nyere eller higher tier.
Dit 1070 er jo også stadig helt med på beatet men er da det eneste i maskinen der kunne give resultat at udskifte.

Gravatar #3 - CBM
1. nov. 2018 12:39
#2: Det er lidt som om at der er noget der ikke stemmer helt....

...som du selv skriver.. Det eneste der kunne give et boost ...ville være en opgradering af grafikkortet

Gravatar #4 - demolition
1. nov. 2018 15:07
Eneste grund til at sælge den og købe en ny er fordi du har brug for nogle penge og derfor vil nedgradere til en kontor-maskine.. For jeg er enig i at hvis formålet er at kunne trække større spil, så skal den blot have et nyt grafikkort, f.eks. et 1080 Ti eller 2080 og så er du kørende. Intels hurtigste Gen 9 CPU er kun marginalt hurtigere end en 8700K og i rigtigt mange spil er der ingen forskel overhovedet specielt hvis du vil køre 4K eller VR da det så er grafikkortet der sætter begrænsningen.
Gravatar #5 - lunde_deluxe
1. nov. 2018 22:22
Tak for alle svar, har tænkt det igennem og er igang med af søge novet ala 1080Ti (:
Men som i også siger, så kan min maskine sku køre det meste!
Gravatar #6 - CBM
2. nov. 2018 04:32
Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der smider 32 GB ram i sådan en maskine

Og godt valg af PSU

Jeg ville nok udstyre den maskine med et 2080/2080ti kort... Måske 2

Gravatar #7 - Ajukrezi
2. nov. 2018 07:38
som #6 siger hvis du ikke syntes 1070 er godt så skal du måske tænke helt op i 2080. 1080TI er et skønt kort og faldet i pris men uanset skulle du kunne køre alt.

Kan du ikke skrive lidt om hvad du vil bruge den til? altså er det de nyeste AAA titler i 4k?

er det FPS spil på højt plan så du nærmere skal se på inputlag eller din skærms opdateringstid?

PS jeg har lignende system selv som du har nu, den kan køre alt dog er software en større synd i at ting ikke køre godt. og har du overclocket din 8700k?


Gravatar #8 - CBM
2. nov. 2018 07:59
må sige at jeg er nu stadig helt fint kørende med min "gamle" 1080... og en 1070ti skulle være ret tæt på en 1080

ok .. jeg har så et gammel TV med 1080p opløsning jeg bruger som skærm og har brugt siden 2016 hvor jeg købte maskinen, men det går nu altså fint til ethvert spil jeg har gidet at prøve

du kan overveje at opgradere dit gaming tilbehør hvis du ikke allerede har gjort det.. specielt gaming mus (har 8 stk pt fordelt på 4 systemer) og gaming keyboards (har selv 6 stk pt fordelt på 4 systemer) kan gøre en stor forskel
Gravatar #9 - lunde_deluxe
5. nov. 2018 07:32
#6 Haha, altid godt med RAM! og tak, ja det en lækker PSU.
Har lavet en byttehandel med et Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill X4 - 11GB GDDR5X RAM‎..

Så det er jeg lidt spændt på at se hvor godt det køre vs mit daværende 1070Ti.

#7 Ja havde først et 2080Ti i tankerne, men er sku lidt nærrig med den pris de kører :D Men tænker at det 1080Ti kommer til at trække de meste.

Lige pt. er det "kun" AC: Oddyssey og så det kommende BF:V i 1440p.

Så tænker mit behov bliver dækket.
Og kan så klart anbefale min lille opgradering jeg lavede til 2 x 512GB Evo 970 i raid 0 :p

#8 Jep, altid godt med noget nyt gamer-setup! Mit keyboard trænger til en udskiftning.
Kan du anbefale et godt keyboard (måske mekanisk) men det må ikke larme for meget og vil gerne have et eller to USB udgange i det.
Gravatar #10 - CBM
5. nov. 2018 07:53
lunde_deluxe (9) skrev:

Kan du anbefale et godt keyboard (måske mekanisk) men det må ikke larme for meget og vil gerne have et eller to USB udgange i det.


Jeg har et roccat ryos mk pro med Cherry MX Red taster som jeg bruger på min primære gamer maskine,

et Nanoxia NCore Retro med Cherry MX White taster til at skrive noveller på og har
lige bestilt et red dragon K552 med kina taster
(pga prisen og fordi en af mine ældre gamer maskiner (en gl AIO) skulle have mere bordplads)

min 3 gamer maskine (en gl gamer laptop) bruger et billigt membran keyboard fra ALDI (fordi det kan lyse grønt) :-)

jeg kører med 3 farve temaer til maskinerne og deres udstyr... rød (AIO), grøn (laptop) og blå (primære)

jeg vil anbefale et tastatur med MX Red, men med O ringe...
dem kan du blot placere under hver tast

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1848975/q...

Jeg vil nok anbefale Steelseries Apex M750 TKL pga.

1) jeg har læst meget positivt omkring dem på det seneste og har også for år tilbage haft gode oplevelser med dem (valgte et steelseries gamer keyboard som arbejds keyboard på et tidspunkt, parret med en Logitech gamer mus - min kollega valgte razer mus og razer keyboard)

2) tastaturet har MX-Red (husk O-ringe)
Gravatar #11 - lunde_deluxe
5. nov. 2018 09:04
CBM (10) skrev:
lunde_deluxe (9) skrev:

Kan du anbefale et godt keyboard (måske mekanisk) men det må ikke larme for meget og vil gerne have et eller to USB udgange i det.


Jeg har et roccat ryos mk pro med Cherry MX Red taster som jeg bruger på min primære gamer maskine,

et Nanoxia NCore Retro med Cherry MX White taster til at skrive noveller på og har
lige bestilt et red dragon K552 med kina taster
(pga prisen og fordi en af mine ældre gamer maskiner (en gl AIO) skulle have mere bordplads)

min 3 gamer maskine (en gl gamer laptop) bruger et billigt membran keyboard fra ALDI (fordi det kan lyse grønt) :-)

jeg kører med 3 farve temaer til maskinerne og deres udstyr... rød (AIO), grøn (laptop) og blå (primære)

jeg vil anbefale et tastatur med MX Red, men med O ringe...
dem kan du blot placere under hver tast

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1848975/q...

Jeg vil nok anbefale Steelseries Apex M750 TKL pga.

1) jeg har læst meget positivt omkring dem på det seneste og har også for år tilbage haft gode oplevelser med dem (valgte et steelseries gamer keyboard som arbejds keyboard på et tidspunkt, parret med en Logitech gamer mus - min kollega valgte razer mus og razer keyboard)

2) tastaturet har MX-Red (husk O-ringe)


Årh ja, Roccat :) Har faktisk et Isku liggende, som jeg stort set aldrig fik brugt https://www.komplett.dk/product/645620#productinfo
Synes bare ikke det lige faldt i min smag da jeg pakkede det ud.

Har kigget lidt på ROCCAT SKELTR: Da jeg synes det ser meget lækkert ud, men kender slet ikke til om det er noget værd?

Men klart, det lyder da smart med de o-ringe, det er for at dæmpe lyden? Har ikke hørt om det før.
Gravatar #12 - CBM
5. nov. 2018 09:37
#11: o ringe reducerer larmen ja :-)
har selv bestilt en pakke af dem for nyligt

tjah det er vel smag og behag :-)

der hvor mit røde gaming setup står, der har jeg ikke plads til et så stort keyboard, så der vælger jeg et mere kompakt

jeg har et logitech G13 gameboard + logitech G403 gaming mus koblet til den primære gamer (blå) og min AIO gamer maskine (rød), benytter en razer nostromo + razer naga (og snart et red dragon tastatur)

der er desværre ingen af de aktuelle steelseries keyboards der har USB hub

...jeg kender ikke SKELTR...

https://da.roccat.org/Keyboards/Skeltr

men

"LYDLØS OG PRÆCIS TASTNING  
med forbedret gummiteknologi"

lyder ikke lovende :-)

og så har den et lidt aparte feature sæt

ryos mk pro har/havde 2 cpu'er, en til lys og gejl mm plus en til I/O, så hvis der findes et USB gaming keyboard der kan måle sig med PS/2 hvad angår lav latency så må det næsten være ryos mk pro

jeg har et semi dyrt "gummiknap" gaming tastatur, et ozone blade... og det er ikke markant bedre end det discount gaming "gummiknap" tastatur jeg købte i ALDI (nox gaming)
Gravatar #13 - lunde_deluxe
5. nov. 2018 13:27
Ja du har ret, det er selvfølgelig en smagssag hvad angår sådanne ting ;) Kan godt lide når det ikke er for plastik-agtigt og ser lidt lækkert ud. Men også helst uden alt for meget farve og gejl :D

Men det med man kan sætte mobilen til, er lækkert nok, så ved man hvor den er.
Lige nu flyder den nemlig bare rundt på bordet.

tak for dine fine inputs, kigger lidt nærmere på det !
Gravatar #14 - CBM
5. nov. 2018 14:16
lunde_deluxe (13) skrev:
Ja du har ret, det er selvfølgelig en smagssag hvad angår sådanne ting ;) Kan godt lide når det ikke er for plastik-agtigt og ser lidt lækkert ud. Men også helst uden alt for meget farve og gejl :D

Men det med man kan sætte mobilen til, er lækkert nok, så ved man hvor den er.
Lige nu flyder den nemlig bare rundt på bordet.

tak for dine fine inputs, kigger lidt nærmere på det !

ok, have fun :)

ps: der er også mekaniske keyboards med muligheder for placering og tilkobling af telefoner... jeg kan iøvrigt anbefale et stykke gratis software.. Roccat Powergrid
Gravatar #15 - lunde_deluxe
5. nov. 2018 14:31
CBM (14) skrev:
lunde_deluxe (13) skrev:
Ja du har ret, det er selvfølgelig en smagssag hvad angår sådanne ting ;) Kan godt lide når det ikke er for plastik-agtigt og ser lidt lækkert ud. Men også helst uden alt for meget farve og gejl :D

Men det med man kan sætte mobilen til, er lækkert nok, så ved man hvor den er.
Lige nu flyder den nemlig bare rundt på bordet.

tak for dine fine inputs, kigger lidt nærmere på det !

ok, have fun :)

ps: der er også mekaniske keyboards med muligheder for placering og tilkobling af telefoner... jeg kan iøvrigt anbefale et stykke gratis software.. Roccat Powergrid


Mange tak :)

Super, det ser jeg da lige på!
Gravatar #16 - Ronson ⅍
5. nov. 2018 19:13
Det er noget værre lort du har der. Sælg det billigt til mig så du kan få fat i noget tidssvarende.
Gravatar #17 - CBM
6. nov. 2018 05:02
Ronson ⅍ (16) skrev:
Det er noget værre lort du har der. Sælg det billigt til mig så du kan få fat i noget tidssvarende.

LOL
Gravatar #18 - Tjalmann
6. nov. 2018 10:26
Damn,, jeg sidder med en i7 2600k 8 gb ram 1866 mhz (1333 xmp profile)

Gravatar #19 - Internet-Ekspert KopNudler
6. nov. 2018 12:36
Jeg har en i7 2600K med tilhørende bundkort liggende i overskud. Nogen købere?
Gravatar #20 - Ajukrezi
6. nov. 2018 14:10
haha jeg hænger også i en god gammel i7-2700k men spand vand i og masser af OC.
det er da kun de nyeste 8gen og ryzen og derefter der lokker det mindste
Gravatar #21 - lunde_deluxe
12. nov. 2018 11:08
Ronson ⅍ (16) skrev:
Det er noget værre lort du har der. Sælg det billigt til mig så du kan få fat i noget tidssvarende.


Lol, I know, men konen vil ikke have jeg bruger flere penge lige nu.. Så må jo nok leve med denne og det nyligt erhvervede 1080Ti kort ;)
Gravatar #22 - CBM
12. nov. 2018 15:25
#21: du må bare nøjes så ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login