mboost-dp1

S: Malerier!


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
20. jan. 2009 17:42
Ja, lige nu tænker du sikkert, wtf, malerier til salg på newz!? Men ja, det skulle jo komme, og det gør det så nu :)

Som et lille forsvar skal det dog siges at det ikke er mig som har malet dem, men min kæreste :)
Klik her for at få noget farve i livet! :P
Gravatar #2 - Bachy
20. jan. 2009 17:56
Sig mig MZ, er det såen ca hvert ½ år konen tvinger dig til at lægge en tråd ind på newz om salg af malerier, bevares, jeg har intet imod det, tror måske bare ikke der er så mange nørder der køber kunst :)

.. og dog, få hende at male nogle cpuer, eller et gfx. Eller få hende til at dekorere nogle kabinetter, jeg tror du ville have et større salg af sådanne ting herinde :)
Gravatar #3 - siliankaas
20. jan. 2009 18:08
synes da faktisk hun gør det godt, men om jeg ville give 1200 kr for det, ved jeg ikke (ikke noget negativt der, nok mere fordi jeg er mere hardware end kunst elsker)
Gravatar #4 - Bachy
20. jan. 2009 19:05
Jeg ville da helt klart være tændt på et special malet kabinet, bare købe et af de der billige nogen, også dekorer dem.

Personligt er jeg ikek kritisk hvad angår kabinet, så jeg ville da helt klart hoppe på vognen og smide penge efter et, hvis det selvf lige havde et motiv jeg ku li :)

Men fremfor de evige kedelige kabinettet i grå, gul, grøn, eller sort, så ville det da være fedt med et "kunstnerrisk" kabinet, også ville det selvrf også have en hvis blære effekt at kunne sige det er MZ's kone der har kreeret det :)
Gravatar #5 - noramskull
20. jan. 2009 20:48
#1

Hvordan har i fastsat priserne?
Gravatar #6 - MiniatureZeus
20. jan. 2009 21:06
#5 Efter hvilket fjernsyn jeg godt ville have... :P Og dem så er meget dyre, er dem hun ikke vil af med :P

--
Helt konkret så er de ikke rigtig sat efter noget specielt, ud over at hver billede i rene omkostninger koster omkring 250 kr. og så bruger hun omkring 10-25 timer på hvert enkelt billede (dette er sat efter de store billeder) plus der går en del skitser og blyanter til også.


I er selvfølgelig velkomne til at byde ind på et givent billede, også selvom i er langt under ønske prisen :) Så skal jeg nok sende den videre til hende :)

#4
For at male på kabinetter skal du bruge airbrush, hvilket kræver et stort talent inden for den kunstart, og ikke mindst materialer og udstyr, samt et stort lokale med god udluftning. Men enig, ville være ret fedt hvis det kunne lade sig gøre.
Gravatar #7 - noramskull
20. jan. 2009 21:45
#6

Det er da ikke særlig god forretning, i forhold til hvis du satte hende til at arbejde i stedet :D

Men spøg til side, det kunne godt være at i skulle skrue lidt ned for prisen på de første billeder (hvis i lige er startet), eftersom det lader til at i kører sådan en word-of-mouth kampagne. Hvis der hænger tilstrækkelig mange af de billeder i de danske hjem, så stiger efterspørgselen og så kan i snildt sætte priserne op.

Det er i øvrigt nogle ret gode billeder, men jeg tror det er det forkerte sted du reklamerer for dem, for jeg vil stadig hellere have en ny harddisk end et billede på min væg :)
Gravatar #8 - Nextnx
20. jan. 2009 21:52
Alle priser er uden evt. moms.

eventuel moms?? Er det et spørgsmål om man betaler over eller under bordet ? :D
Gravatar #9 - RHO
20. jan. 2009 22:14
Skulle man ikke tage den klassiskevej med at få noget af det udstillet? eller lign.

Og suk, synes måske bare det virker lidt som pengemaskine...
Det er jo ikke udenvidere fantastisk,(ja sorry). Priserne er jo vildt høje for noget der er ukendt og ikke specielt banebrydende...

Nu er det heller ikke den stil jeg interesere mig mest for så skal ikke kunne sige om jeg fejler helt, men er det er ikke noget med at få folk til at hænge billederne op.. At det så er gratis den kamel må man vist sluge hvis man vil noget, for på en eller anden måde skal der være en omtale om det hvis man skal give de penge for et billede af en multimediedesigner der laver det som hobby projekt.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
20. jan. 2009 23:54
Ny side med kontakt muligheder og rette dimensioner på malerier.


Desuden er priserne måske lidt mere reelle på nogle af billederne :)
Gravatar #11 - Sobuno
21. jan. 2009 00:11
MiniatureZeus (10) skrev:
Ny side med kontakt muligheder og rette dimensioner på malerier.


Desuden er priserne måske lidt mere reelle på nogle af billederne :)


Link-fix
Gravatar #12 - Kosanke
21. jan. 2009 03:22
Billederne er såmænd meget kønne. Men - ligefrem skulle betale for at have dem hængende...:P

Må jeg foreslå QXL eller DBA.
Gravatar #13 - Dreadnought
21. jan. 2009 07:02
Tøsen er da ikke helt talentløs.

#8 MOMS skal kun betales hvis virksomheden/personen har en omsætning på over 125.000,-. Så vidt jeg husker.
Gravatar #14 - paradise_lost
21. jan. 2009 07:06
#13 Er det ikke over 50000 kr?
Gravatar #15 - MiniatureZeus
21. jan. 2009 09:31
Dreadnought (13) skrev:
Tøsen er da ikke helt talentløs.

#8 MOMS skal kun betales hvis virksomheden/personen har en omsætning på over 125.000,-. Så vidt jeg husker.


paradise_lost (14) skrev:
#13 Er det ikke over 50000 kr?


Der findes en helt bestemt kunstnermoms, som skal betales hvis man sælger kunst for over 300.000 kr. pr. år., hvilket hun ikke gør :)

http://www.bkf.dk/regado.jsp?id=391&type=page
Gravatar #16 - Bachy
21. jan. 2009 09:45
siliankaas (3) skrev:
synes da faktisk hun gør det godt, men om jeg ville give 1200 kr for det, ved jeg ikke (ikke noget negativt der, nok mere fordi jeg er mere hardware end kunst elsker)


Jeg ville sku hellere smide 1200 efter MZ's kæreste end ham den 13 årige "kunstner" der var i tv avisen her sidst. Han klattede noget maling på et lærred og solgte det for 6000kr ...


Er i klar over hvor meget HW der kan købes for 6kilo kr ? ...

Det er skræmmende :) .. så hvorfor skulle Jannie ikke scorer lidt kroner på de folk (som helt klart har for mange penge, når de kan smide 6kilo efter en 13 årigs klatter), det kunne jo ske det kom MZ til gode, så han fik nyt HW at lege med :)

Btw .. her er den 13årige :

http://www.dr.dk/NETTV/Update/2009/01/09/200901090...
Gravatar #17 - MiniatureZeus
21. jan. 2009 09:53
Bachy (16) skrev:
Jeg ville sku hellere smide 1200 efter MZ's kæreste end ham den 13 årige "kunstner" der var i tv avisen her sidst. Han klattede noget maling på et lærred og solgte det for 6000kr ...


Er i klar over hvor meget HW der kan købes for 6kilo kr ? ...

Det er skræmmende :) .. så hvorfor skulle Jannie ikke scorer lidt kroner på de folk (som helt klart har for mange penge, når de kan smide 6kilo efter en 13 årigs klatter), det kunne jo ske det kom MZ til gode, så han fik nyt HW at lege med :)

Btw .. her er den 13årige :

http://www.dr.dk/NETTV/Update/2009/01/09/200901090...


Det handler virkelig om at være heldig og ikke så meget om hvor god man er... Hvis du får en flyvende start, så er det svært at komme ned igen :)
Gravatar #18 - cazotaro
21. jan. 2009 17:20
haha, nice 404 error. selvom jeg føler mig lidt småsær af at læse den til slut ^^

anyways FIX DE LINKS! :D
Gravatar #19 - Niklas H
21. jan. 2009 17:25
Var det ikke Mandalaes kæreste der var noget kunster-male-ting? Er i to inde i noget meget kinky trekantsdrama? :P
Gravatar #20 - Spiderboy
21. jan. 2009 17:48
Bachy (16) skrev:
Jeg ville sku hellere smide 1200 efter MZ's kæreste end ham den 13 årige "kunstner" der var i tv avisen her sidst. Han klattede noget maling på et lærred og solgte det for 6000kr ...

Det var nu ganske pæne malerier han malede. Men ja, 6000 kr. er vildt mange penge, som jeg heller ikke ville give for et maleri.
Gravatar #21 - Norrah
21. jan. 2009 17:53
#20 var du ikke?... du ved... ehmm... bøsse?
Gravatar #22 - Bachy
21. jan. 2009 18:10
Spiderboy (20) skrev:
Det var nu ganske pæne malerier han malede. Men ja, 6000 kr. er vildt mange penge, som jeg heller ikke ville give for et maleri.


Bid lige mærke i en ting, det kan godt være det var knægten der svingede penslen, men der stod en eller anden kunstner hippie ved siden og og pegede hvor knægten skulle klatte henad på lærredet.

Udover det, så synes jeg nu ikke de billeder var særlig .. æh .. øhh .. ja .. skidt, af mangler på bedre ord, kønne, tvært imod, så ku jeg da lave det samme og smække op på væggen :)



Norrah (21) skrev:
#20 var du ikke?... du ved... ehmm... bøsse?


Æh .. hvor kommer det lige sagen ved ? Mener du at fordi han er, må man sige bøsse, eller skal man sige homoseksuel ? ... At så er han vild med farve klatter på et lærred ?
Gravatar #23 - Norrah
21. jan. 2009 18:24
Bachy (22) skrev:
Æh .. hvor kommer det lige sagen ved ? Mener du at fordi han er, må man sige bøsse, eller skal man sige homoseksuel ? ... At så er han vild med farve klatter på et lærred ?
Øhh.. ja?!
Gravatar #24 - Cloud02
21. jan. 2009 18:27
Bachy (16) skrev:
Jeg ville sku hellere smide 1200 efter MZ's kæreste end ham den 13 årige "kunstner" der var i tv avisen
Det ville jeg sq også. Man er jo ikke pædofil vel?
Gravatar #25 - engfeh
21. jan. 2009 19:26
Cloud02 (24) skrev:
Bachy (16) skrev:
Jeg ville sku hellere smide 1200 efter MZ's kæreste end ham den 13 årige "kunstner" der var i tv avisen
Det ville jeg sq også. Man er jo ikke pædofil vel?


Pics please!
(Altså, af MZ's kæreste - helst ikke af den 13-årige dreng)
Gravatar #26 - Spiderboy
21. jan. 2009 20:30
Norrah (21) skrev:
#20 var du ikke?... du ved... ehmm... bøsse?

Jo, men jeg kan ikke lige se, hvad det kommer sagen ved. Jeg er ikke typen, der vimser rundt og skaber mig ligesom Ole Henriksen og De Fantastiske 5, og jeg har absolut ingen forstand på kunst.

Bachy (22) skrev:
Bid lige mærke i en ting, det kan godt være det var knægten der svingede penslen, men der stod en eller anden kunstner hippie ved siden og og pegede hvor knægten skulle klatte henad på lærredet.

Jeg forholdte mig blot til, om jeg kunne lide billederne eller ej. Jeg er ret ligeglad med hvem der har lavet dem.

Bachy (22) skrev:
Udover det, så synes jeg nu ikke de billeder var særlig .. æh .. øhh .. ja .. skidt, af mangler på bedre ord, kønne, tvært imod, så ku jeg da lave det samme og smække op på væggen :)

Tja, hver sin smag. Jeg kan godt lide nogle af billederne, ligesom jeg også kan lide nogle af MZ' kærestes billeder.

Bachy (22) skrev:
(...) Mener du at fordi han er, må man sige bøsse, eller skal man sige homoseksuel ? (...)

Personligt er jeg hamrende ligeglad med, om man siger bøsse eller homoseksuel. :-)
Gravatar #27 - arne_v
21. jan. 2009 20:56
#21

Hvad pokker har det med noget at gøre ?
Gravatar #28 - Dreadnought
21. jan. 2009 21:55
plz (25) skrev:
Pics please!
(Altså, af MZ's kæreste - helst ikke af den 13-årige dreng)


Ja, tits or it didn't happen. ;D
Gravatar #29 - illishar
22. jan. 2009 10:58
Heya MZ,

Det kunne være at du skulle skifte rækkefølgende på billederne. Dem der pt. er på forsiden er lidt n00bish. Sry. Der er et par af de andre der er ok interessante.
(Det tog mig også lidt tid at finde ud af, at galleriet bestod af det lille rullevindue.)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login