mboost-dp1

S: hp procurve Switch 2124 68A (m. defekt blæser)


Gå til bund
Gravatar #1 - IT-ekspert Kejser
21. aug. 2013 17:39
Har en kasseret* switch stående. 24-ports med 10/100 mbit.

Den får strøm gennem et alm. 220 V stik.

Blæseren til køling (af print/elektronik?) larmer da lejet er gået. Ligner et traditionelt 40-45 mm blæser med 2 skruehuller.

Selve switchen fungere som normalt (har kun haft 5 enheder på samtidigt ved en test).

Fyldig beskrivelse af spec og billeder af dyret kan ses hos HP: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/il/en/sm/WF06b/1288...

Pris: Byd...... før TB.....

Kan afhentes i en af følgende byer: Tilst, Viby J eller Randers SV.

Kan også sendes for købers regning.

Forbeholder mig retten til alt - også PrivatGaranti®


* kasseret fordi den larmede ikke pga. performance.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [1751780043]
21. aug. 2013 17:45
Psh, 100 Mbit. 3 kroner og en gammel mælk med posten fra TB.
Gravatar #3 - IT-ekspert Kejser
21. aug. 2013 17:47
#2

Også derfor jeg ikke kan bruge den selv.. :P
Gravatar #4 - kasperd
21. aug. 2013 18:59
Har den VLAN support? Linket til dokumentation virkede ikke.

Der står livstidsgaranti. Burde det ikke betyde at du kan få blæseren repareret?
Gravatar #5 - IT-ekspert Kejser
21. aug. 2013 19:11
#4
Dunno - tror det dog ikke. Der er ikke noget interface på den (dumb switch?).

----EDIT----
Sakset fra HP:
http://www.hp.com/rnd/support/faqs/sw_2124.htm#question6 skrev:

Q: Does the HP ProCurve Switch 2124 support 802.1Q/802.1p?
A: The HP ProCurve Switch 2124 allows 1522 byte size packets tagged with an 802.1Q tag but does not decode the VLAN ID. The switch does not participate in VLAN tagging or VLAN priorities. The packets will be forwarded without any problems.


Gælder vist kun så længe man ejer det (1. gangsejeren?).
Gravatar #6 - kasperd
21. aug. 2013 19:34
IT-ekspert Kejser (5) skrev:
Dunno - tror det dog ikke. Der er ikke noget interface på den (dumb switch?).
Der kan man bare se. Jeg vidste ikke at HP lavede dumme switches. Så er det ikke mig der kan bruge den. Jeg har alle de dumme switches jeg har brug for.
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. aug. 2013 20:07
#6

Jeg har en administreret switch - Avaya Cajun P333T - er det noget du kan bruge?

Den er lidt overkill til mit forbrug, skulle bare have noget klippe stabilt. Kan sagtens nøjes med mindre.

- edit -

En user manual PDF skrev:

Replace <vlan>, <ip_address> and <net- mask> with the VLAN, IP address and net mask of the stack.


Den ka' da noget med VLAN
Gravatar #8 - Atom
21. aug. 2013 22:02
Det er kun den oprindelige ejer der har livstidgaranti på switchen. Men 2124 modellen har en meget støjende blæser så måske fejler den slet ikke noget?

Vedr. vlan og administration så er switchen nok fra ca år 2000 eller deromkring hvor unmanaged switche må siges at være flertallet.
Gravatar #10 - kasperd
4. sep. 2013 16:29
PHP-Ekspert Thoroughbreed (7) skrev:
Jeg har en administreret switch - Avaya Cajun P333T - er det noget du kan bruge?
Det der ville passe bedst på mine behov er 16 x 1Gbit/s. Men hvis jeg kunne spare noget ved det, så ville jeg gerne kombinere en 8 x 1Gbit/s switch og en sekundær switch med 8 x 100Mbit/s + 1 x 1Gbit/s switch.

Problemet med en ren 100Mbit/s switch er at man kommer til at få en flaskehals på forbindelsen over til den hurtige switch, hvis flere af 100Mbit/s enhederne skal kommunikere samtidigt.

Så vidt jeg kan læse mig til er den du nævner udstyret med 24 x 100Mbit/s.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. sep. 2013 16:46
#10

Det er korrekt. Men den har et tomt udvidelses slot, til netop gigabit - og vistnok også 10 gigabit forbindelser.

Lige hvad sådan et modul koster, kan jeg ikke huske. Men jeg overvejede det selv kort, sp helt dyrt har det ikke været.

Den kan så bruges til ekstern forbindelse, vist endda parallelt - så de andre klienter kan få 100 mbit til "kilden" på en gang.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login