mboost-dp1

Købes hjemmecomputer - Commodore, Spectrum, mm.


Gå til bund
Gravatar #1 - bitman
12. sep. 2018 11:52
Jeg forsøger at lave en lille samling med de computere jeg har ejet - eller hvor jeg har stået og leget med butikkernes demodeller i starten af 80'erne.

Så jeg søger (købes) bl.a. Commodore, ZX (også kloner), Dragon 32/64, Oric Atmos, Amstrad, Sharp MZ og mange flere.

Søger også enkelte Game & Watch, Gakken samt en enkel pacman maskine fra TOMY - samt den store udgave af "Simon" fra Milton Bradley.
Gravatar #2 - CBM
12. sep. 2018 12:13
Hvis du finder en ekstra ZX Spectrum eller en Lambda 8300, så kan jeg tilbyde at bytte med en C64 enten brødkasse model eller slimline model, da jeg har en pæn samling af begge udgaver... forudsat at min egen Lambda 8300 ikke dukker op fra gemmerne...

Jeg er dog bange for min far har smidt min Lambda 8300 ud engang, jeg mistede en hel del gamle computere en overgang fordi min far ikke kunne sætte sig ind i deres værdi...

Jeg ved ikke om min
ZX Spectrum og min Lambda 8300 blev kasseret men jeg ved at 2 stk ICL Comet, CBM PET, ZX 81, CBM PC10, CBM PC20 og en IBM PS/2 blev kasseret mod min vilje engang...

Jeg fandt et tomt ICL Comet kabinet da jeg tømte min fars hus som jeg har gemt.
Gravatar #3 - demolition
13. sep. 2018 07:10
CBM (2) skrev:
jeg ved at 2 stk ICL Comet, CBM PET, ZX 81, CBM PC10, CBM PC20 og en IBM PS/2 blev kasseret mod min vilje engang...

Sådan noget må man ikke sige - ikke engang for sjov.. Det gør ondt helt ind i sjælen. :-)
Gravatar #4 - CBM
13. sep. 2018 08:34
demolition (3) skrev:
CBM (2) skrev:
jeg ved at 2 stk ICL Comet, CBM PET, ZX 81, CBM PC10, CBM PC20 og en IBM PS/2 blev kasseret mod min vilje engang...

Sådan noget må man ikke sige - ikke engang for sjov.. Det gør ondt helt ind i sjælen. :-)

Ja, det er en tragedie, kunne jeg have afværget det, så havde jeg gjort det :-/ :-)
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. sep. 2018 09:31
Jeg har en ZX Spectrum stående - kablet til tastaturet er defekt, men det kan sagtens fikses (eller købe et nyt/refurb/kopi på eBay)
Gravatar #6 - CBM
13. sep. 2018 09:45
@tb: ok, bitman ejer tråden så han får lov at se om det har interesse i første omgang :-)
Gravatar #7 - bitman
13. sep. 2018 12:25
CBM (6) skrev:
@tb: ok, bitman ejer tråden så han får lov at se om det har interesse i første omgang :-)

Jeg har lige fået en ZX Ind - så jeg lader buddet gå videre ;-)
Gravatar #8 - CBM
13. sep. 2018 16:00
bitman (7) skrev:
CBM (6) skrev:
@tb: ok, bitman ejer tråden så han får lov at se om det har interesse i første omgang :-)

Jeg har lige fået en ZX Ind - så jeg lader buddet gå videre ;-)

Hm ok... :-)
Så må jeg lige have undersøgt hvad det evt vil koste at fixe dens keyboard
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. sep. 2018 04:35
#8

Jeg tror egentligt at det er nok hvis du laver et clean-cut på det flexkabel der går fra keyboarded ned på bundkortet, og så giver den lidt sandpapir.

Har ikke selv haft tid til at forsøge det, men hvorfor sku' det ikke virke?
Gravatar #10 - CBM
14. sep. 2018 05:42
@TB: tjah, virker maskinen ellers?
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. sep. 2018 06:54
#10

Der må jeg være dig svar skyldig - har ikke haft den tændt i næsten 3 år nu
Gravatar #12 - garen123
21. jan. 2019 02:32
Jeg har ikke rørt det i lang tid
Gravatar #13 - Ronson ⅍
21. jan. 2019 07:52
Jeg rørte ved mig selv den anden dag.

Men anyway, er der bud efter en defekt og gulnet A600? Den er købt som defekt og der mangler lidt kondensatorer og baner på bundkortet. Aner ikke om den kan komme op at køre igen.
Gravatar #14 - CBM
21. jan. 2019 14:10
Ronson ⅍ (13) skrev:
Jeg rørte ved mig selv den anden dag.

Men anyway, er der bud efter en defekt og gulnet A600? Den er købt som defekt og der mangler lidt kondensatorer og baner på bundkortet. Aner ikke om den kan komme op at køre igen.

Det kunne være et projekt til brostenen.
Og hvis ikke så kunne jeg bruge den til en pi+keyrah.
Gravatar #15 - CBM
22. jan. 2019 09:06
Ronson ⅍ (13) skrev:
Jeg rørte ved mig selv den anden dag.


Det er der mange der gør, specielt i kirken:




:-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login