mboost-dp1

Købes: Billig mac(mini, macbook, osv.)


Gå til bund
Gravatar #1 - starn
6. nov. 2013 05:00
Hola newz.

Jeg søger en billig mac, om det er en mac mini, macbook, el. ligne betyder ikke det store, bare at den har en intel cpu. Grunden er at jeg har fået lidt ekstra opgaver på job, hvor jeg skal hjælpe til af vedligeholde en ipad/iphone app. Og øvelse gør som sagt mester, så kodning der hjemme kan jo kun hjælpe. :)

Jeg befinder mig i brøndby, og hvis du har en liggende du kunne tænkes at sælge, så skriv en besked. Så kan vi tage den derfra.
Gravatar #2 - kinaholm
6. nov. 2013 07:31
jeg har en macbook fra 2006 liggende, dog virker harddisken ikke, men det burde ikke være dyrt at smide en ny i.
Gravatar #3 - starn
6. nov. 2013 07:56
har du lidt mere info på den?
Gravatar #4 - kinaholm
6. nov. 2013 08:00
#2 Ja, det er en MacBook (Hvid) fra 2006 med 2GB ram, så vidt jeg husker. Der er dvd drev i.
Du kan læse mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Macbook - det er den model med CoreDuo helt ude til venstre.
Gravatar #5 - Azuria
6. nov. 2013 10:54
Ved godt det ikke ligger op ad din oprindelige request, men har du overvejet bare at lave en hackintosh?
Har selv lige lavet en, og det kører overraskende godt. :)
Sorry for OT.
Gravatar #6 - starn
6. nov. 2013 11:05
#4, okay, tænker lige over det, og ser hvad der ellers kommer frem.

#5, ja det har jeg. Men synes ikke jeg har kunne få det til af virke de gange jeg prøvede.
Hvis du kender en go' guide eller ligne, må du meget gerne poste den :)
Gravatar #7 - Azuria
6. nov. 2013 11:14
#6 Nu var jeg så heldig at finde en guide til præcis den model jeg havde liggende til formålet.
Dog skulle den efter hvad jeg kan bedømme være ret universel.
Hvis du bor i det sønderjyske, har jeg en usb nøgle klar til brug du kan installere fra. :)

Brugte den her guide selv: http://www.tonymacx86.com/hp-probook/77057-guide-i...
Gravatar #8 - markjensen
6. nov. 2013 20:17
Du kender sikkert allerede til dem, men Stanford University er lige nu i gang med deres kursus for iOS 7 som de lægger op i iTunes U. De er rigtig gode til at komme i gang med platformen.

Jeg plejer at se dem på min iPad, men man kan måske også finde dem i iTunes på PC/Mac.
Gravatar #9 - starn
7. nov. 2013 04:57
#7, Okay, jeg har så en selv byg. Men det skulle vist være muligt at køre osx på det hardware jeg har :)
Så hvis det ender med det, bliver det nok et hel aftens projekt.
Jeg bor desværre ikke i det sønderjyske, men i storkøbenhavn. Men ellers tak for tilbudet :)

#8, Jeg haft været igennem lidt omkring iOS 5/6, bare det grundlæggende, og lidt obj-c. Det var vist også Standfort der stod for det. Så de forelæsninger kan helt klart anbefales :)

#4, okay, den er nok for gammel. Der kan vist højst køre Snow Leopard på den ikk?
Gravatar #10 - kinaholm
7. nov. 2013 13:29
#9 Hmm, jo, det har du da ret i.. Hold da op :P
Så er det nok en idé for dig, at prøve at bygge en hackintosh. Ellers kan du downloade det og køre i VMWare - det funker også fint :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login