mboost-dp1

K: Canon dSLR 3xxD el. 4xxD til ca. 2.500 kr.


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
21. dec. 2008 21:14
Hej,

Kæresten vil gerne kunne tage nogle flotte billeder og derfor søger hun et billigt, brugt, Canon dSLR kamera. Grunden til det skal være Canon, er at vi har en ekspert i familien som også har Canon, og som har en del objektiver og tilbehør hun kan låne.

Der høves ikke være alle mulige fancy optikker eller tilbehør med, bare kamerahuset og standard objektivet. Kamerahus alene har dog også interesse.

BEMÆRK: Kameraet skal først bruges engang i februar, hun er bare tidligt ude, og har ikke lige råd til at købe et før februar (Jeg skal lige have et nyt fjernsyn først ;D)
Gravatar #2 - Norrah
21. dec. 2008 21:41
#1 gråde mother fucker...

Anyway, tror ikke du finder nogen der vil "sælge" til februar.
Du er sgu nok alt for tidligt ude.
Personligt ville jeg havde anbefalet et Nikon D40 De er ret billige for tiden, men canon aner jeg intet om.
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
21. dec. 2008 23:46
Med den lave engelske pund, kan du få et nyt 450D med kit-objektiv til omkring 3000 Kr., eller 2200 Kr. uden objektiv i England. (Kit objektivet kan købes brugt i Dk til omkring 300-400Kr.)
Et 1000D med kit-objektiv, kan fås for omkring 2200 Kr.
LINK
Gravatar #4 - MiniatureZeus
22. dec. 2008 10:11
Norrah (2) skrev:
#1 gråde mother fucker...

Anyway, tror ikke du finder nogen der vil "sælge" til februar.
Du er sgu nok alt for tidligt ude.
Personligt ville jeg havde anbefalet et Nikon D40 De er ret billige for tiden, men canon aner jeg intet om.


Hvis jeg ikke lavede annoncen igår, fik jeg aldrig fred for hende! ;)

#3
Ok, har overhovedet ikke ret meget forstand på sådan noget fotografi stads, og tror ikke jeg skal stole på at et 1000D er meget bedre end et 450D, bare fordi tallet er større?
Altså, hvilket et skal hun vælge, når hun er absolut begynder og ikke skal bruge det til noget specielt (f.eks. at tage billeder kun af ynglende fugle i Mexico..!?)

Kan dog se, på Canons hjemmeside, at 450D'eren både har flere pixels (2 millioner) og flere AF punkter, hvor det sidste vel må være det bedste, hvis hun f.eks. skal tage Macro?
Gravatar #5 - paradise_lost
22. dec. 2008 10:15
MiniatureZeus (4) skrev:
Altså, hvilket et skal hun vælge,


Hvad med denne :D
Gravatar #6 - Azuria
22. dec. 2008 10:20
#4 Jeg kan på det varmeste anbefale at i læser lidt på dpreview.com :)
Canon EOS 1000D
Canon EOS 450D
1000D er en mindre model end 450D, og 40D er en større model end 450D, get the point? :)


Jeg har iøvrigt en bekendt der lige har købt et 40D, som så måske har et 350D i overskud, men hører ham ad når han kommer på nettet.
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
22. dec. 2008 10:38
#4
Jeg er også nybegynder, og har haft mit EOS 450D i Ca. 4 måneder.
1000D er deres billigeste dSLR og lillebror til 450D.
Jeg ville personligt anbefale et 450D med kit objektiv til at starte med.
For at tage Makro billeder, kræver det at man investerer i et Makro objektiv, det koster fra 2000Kr. og op efter.

Jeg synes du skulle tage og kigge ind på fotostart.dk hvor jeg har lært en masse ting omkring fotografering.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
22. dec. 2008 14:23
Nå, hun har besluttet sig at købe et 450D fra UK allerede her i December, så er der et sted I kan anbefale at købe fra, som vil sende til Danmark ?
Gravatar #9 - Zombie Steve Jobs
22. dec. 2008 16:22
#8 Aner ikke noget om UK cams.
Men jeg vil anbefale hende at holde sig langt væk fra sider som fotostart, hvor man ikke bliver en bedre fotograf, måske får hun at vide at der ikke må være støj, at der ikke må ditten og datten, men det er sådan set ligegyldigt. Jeg vil med glæde sende Anders Petersens fotoopgaver/missioner videre til dig, som du så kan give videre til hende. Det giver noget i modsætning til internetidioti. Så send hende ud med kameraet - man lærer ikke en skid på internettet, foto tager tid, ikke crazy goons på nettet. Så har jeg vist sagt det 43214 gange.

Køb nogle fotobøger til hende i julegave, de koster lidt, men det er der, man får inspiration, ikke ved at se alle mulige amatører diskutere det ene og det andet og ligegyldige EXIF-data, lys, farver og pis, der ikke giver et lorte billede en skid mere indhold. - FOTOBØGER! SIGER JEG!
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
22. dec. 2008 16:29
#9
Ja det er så din mening, Jeg, og mange andre, har haft meget ud af den side.
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
22. dec. 2008 16:36
#10 Og det er så din mening. Man lærer ved at gøre, ikke læse andre menneskers umiddelbare vurderinger, der ikke er baseret på en speciel relevant baggrund.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login