mboost-dp1

BYTTES: Dualband router byttes med singleband


Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
1. okt. 2013 20:00
Haves:D-link DIR-825 Wireless Dualband (24GHz + 5Ghz) router.
Routeren er pæn og velholdt og har altid stået i et skab. Den har ingen ridser og har altid virket upåklageligt.

Ønskes: alm 2.4 GHz router - Gerne D-link DIR-655 eller lignende.

Grunden til jeg ønsker at bytte er at jeg har købt en Chromecast - Og den er ikke kompatibel med en dualband-router
Gravatar #2 - Atom
1. okt. 2013 20:04
Smid DD-WRT på og deaktiver 5GHz radioen?
Gravatar #3 - Slettet Bruger [4128307879]
1. okt. 2013 21:37
Har du prøvet at give dit 5 GHz og dit 2.4 GHz forskellige navne?

Som beskrevet her?

Ellers får jeg snart en Chromecast og så kan jeg fortælle om de erfaringer jeg får med min dual-band router. (ASUS RT-N66U)
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. okt. 2013 22:54
#1

Ellers har jeg den ultimative router stående.

Linksys WRT54GL med ddWRT
Gravatar #5 - Ju9or
2. okt. 2013 03:58
Nummer et ville jo selvfølgelig være at få denne router til at virke :-)

Jeg har forsøgt med forskellige navne på de to hhv 2.4 og 5.0...
At slå 5GHz fra hjalp heller ikke...

Så vidt jeg kunne Google mig frem til kan man aktivere/deaktivere noget de kalder for 'client isolation mode'. Men den indstilling kan jeg ikke finde :-\

https://support.google.com/chromecast/answer/32283...

Jeg kunne måske godt forsøge med DD WRT, men jeg er ikke sikker på det virker. Og frygten for at stå med en router bagefter som SLET ikke virker overskygger min trang til at prøve... :-)
Gravatar #6 - Ju9or
2. okt. 2013 05:28
Ju9or (5) skrev:
Jeg kunne måske godt forsøge med DD WRT, men jeg er ikke sikker på det virker. Og frygten for at stå med en router bagefter som SLET ikke virker overskygger min trang til at prøve... :-)


Det ser ud til at det ikke er så slemt endda.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/D-Link_DIR-82...

Jeg har ikke tid i dag, men i morgen får jeg måske tid til at lege lidt med det.

Ellers er andre ideer velkomne hvis der er nogen der har en ide til hvilke "knapper" jeg skal skrue på for at få det til at spille sammen.

Er der nogen der ved om DD-WRT kan få routeren til at fremstå som en single-band-router?
Gravatar #7 - Rubenz
2. okt. 2013 05:34
Får man ikke 2 netværk ud med henholdsvis 2.4 og 5GhZ, ihvertfald hvad jeg oplever på min router.

Burde Chromecast så ikke være ligeglad om det er dualband eller ikke?

Spørgsmål mere end svar her, forstår bare ikke hvorfor dualband er et problem.
Gravatar #8 - Ju9or
2. okt. 2013 07:11
Rubenz (7) skrev:
Får man ikke 2 netværk ud med henholdsvis 2.4 og 5GhZ, ihvertfald hvad jeg oplever på min router.

Burde Chromecast så ikke være ligeglad om det er dualband eller ikke?

Spørgsmål mere end svar her, forstår bare ikke hvorfor dualband er et problem.


Jeg ikke hvorfor, men problemet eksisterer...

Chromecasten kan ihvertfald ikke rigtig finde ud af det.
Jeg bestilte sammen med en ven, så vi fik en hver. Hans router er kun 2.4GHz - han tilslutter, kører opsætningen og den er på med det samme. Mine fucker rundt i det og disconnecter mig fra mit eget netværk. Den forsøger at erstatte mit eget netværk med dens eget. Og det selvom jeg har slået 5GHz fra og kun kører 2.4GHz.

Det er lidt mystifistisk... :)
Gravatar #9 - Slettet Bruger [4128307879]
2. okt. 2013 07:48
#8
Jeg vil lige se om jeg kan få fat i min Chromecast i aften og teste på min router.
Gravatar #10 - kinaholm
2. okt. 2013 07:57
det lyder meget mærkeligt... men dual band er ikke det samme som simultaneous dual band. Den ene kan enten køre 2,4 eller 5GHz, den anden kan køre 2,4 & 5GHz på samme tid.
Gravatar #11 - Ju9or
2. okt. 2013 10:25
IT-ekspert Yvossen (9) skrev:
#8
Jeg vil lige se om jeg kan få fat i min Chromecast i aften og teste på min router.

Jeg er mere end spændt på at høre om du kan få den til at spille... :o)

kinaholm (10) skrev:
det lyder meget mærkeligt... men dual band er ikke det samme som simultaneous dual band. Den ene kan enten køre 2,4 eller 5GHz, den anden kan køre 2,4 & 5GHz på samme tid.


Så vidt jeg ved så kan 825'eren køre begge freksvenser simultant.

Men derfor er det, i mine øjne, stadig mærkeligt at man ikke "bare" kan koble Chromecaste'n på på 2.4GHz og lade den køre der...
Gravatar #12 - kinaholm
2. okt. 2013 10:52
#11 helt enig, det giver ingen mening.. Har du tjekket for støj fra andet wifi? om der måske er nogle indstillinger i routeren der får det til at fucke op? eller lignende ?
Gravatar #13 - Ju9or
2. okt. 2013 11:03
kinaholm (12) skrev:
#11 helt enig, det giver ingen mening.. Har du tjekket for støj fra andet wifi? om der måske er nogle indstillinger i routeren der får det til at fucke op? eller lignende ?


Hvordan vil du tjekke for støj?

Jeg har trykket på reset for at... ja - Resette den ;o)

Det er måske en indstilling i routeren der fucker op. Men om det er en indstilling JEG kan pille ved, ved jeg ikke. Og så mangler jeg at finde den indstilling... :o)

Umiddelbart bugner nettet af forumindslag fra folk som ikke kan få Chromecasten til at virke sammen med deres dual-band router. Hvis det bare bare var en indstilling, så var der vel ikke så mange indlæg?
Så ville Google måske ha' skrevet i deres FAQ at man skulle huske at slå den-og-den indstilling fra før det virkede...

Som før nævnt ER der en indstilling der hedder 'client isolation mode' ... Jeg kan bare ikke finde den i denne router :)
Gravatar #14 - kinaholm
2. okt. 2013 12:21
Tjek om der er andre wifi netværk på samme kanal, som fucker din forbindelse op.. Brug inssider til dette.
Gravatar #15 - bjoeg
2. okt. 2013 17:35
#5 "Client Isolation" kaldes også "AP Isolation"

Det er en sikkerheds feature til fx. åbne hotspots, som gør at trådløse klienter på samme WIFI router/AP ikke kan kommunikere med hinanden.

Bruges fx. til at sikre jeg ikke gik på Starbucks Wifi og scannede alle øvrige enheder som var tilsluttet, for den måde at opnå adgang.

Det kan som sagt give dig et problem hvis aktiveret og de 2 enheder sidder på samme router.
Gravatar #16 - Slettet Bruger [4128307879]
2. okt. 2013 18:45
Jeg har lige koblet min Chromecast på det trådløse dual-band netværk. Både 2.4 GHz og 5 GHz går under navnet "VossNetworks Esbjerg" og det virker out-of-the-box.

Prøv at installere dd-wrt på din router, det kan jo være at det fikser det.
Gravatar #17 - Chewy
6. okt. 2013 22:22
Hvor har i fået jeres Chromecast fra?
Gravatar #18 - Slettet Bruger [4128307879]
7. okt. 2013 06:59
#17
Jeg har købt min gennem min bror, han har bestilt 4 styks i 'murrica.
Gravatar #19 - Ju9or
8. okt. 2013 10:02
Chewy (17) skrev:
Hvor har i fået jeres Chromecast fra?


Du kan bestille den hos Proshop til 518,-

Det er måske en anelse dyrere, men du har den dagen efter.
Desuden ved jeg ikke om toldvæsnet kunne finde på at stoppe en pakke med en Chromecast i og evt pålægge den told...

Anyways - Det var hurtigst og nemmest for mig bare at bestille den ved Proshop...
Gravatar #20 - arntc
8. okt. 2013 15:37
Deaktivér Auto Channel Scan på 2.4GHz båndet og slå 5GHz helt fra.

Jeg har også en 825'er og min Airport Express nægter at fungere med auto channel scan slået til.
Gravatar #21 - Slettet Bruger [4128307879]
8. okt. 2013 16:43
Chewy (17) skrev:
Hvor har i fået jeres Chromecast fra?


Woller (57547) skrev:
...der vil gøre opmærksom på at man nu kan købe chromcast med forsendelse til Danmark


Til 360 kroner.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login