mboost-dp1

WRT54G problemer


Gå til bund
Gravatar #1 - rumagenten
18. jun. 2008 15:21
Vi har en linksys WRT54G på mit arbejde, og jeg synes den er ret så ustabil. Når man surfer almindeligt, staller den fuldstændigt og den viser "siden kan ikke vises"
den kan også gøre det når jeg er inde på selve computeren.

nogen forslag til hvad problemet kan være?

det er en version 7, med nyeste firmware.
Gravatar #2 - zin
18. jun. 2008 15:29
Problemet kunne være at den håndterer for meget trafik - hvor mange brugere er der på af gangen?
Det kan også være i firewall afdelingen, at der er for mange regler.
Men det kan skam også være at det er fordi routeren bliver angrebet.
Det kan virkelig være mange ting. :-)
Gravatar #3 - rumagenten
18. jun. 2008 16:03
der er 2 maskiner på pt. så det tror jeg ikke, og firewall har jeg ikke gjort meget ud af så heller ikke.

så skal det være fordi den er ved blivet angrebet, men tror det dog ikke.

har lagt mærke til at det er værrere når jeg slår wireless til. har smidt en anden kode på det nu, så må jeg se om det hjælper.
Gravatar #4 - zin
18. jun. 2008 16:20
#3: Hmm. Som sagt kan der være mange faktorer. :-)
Det kunne også være fordi du har fået dig et stykke mandags-hardware.
Jeg går ud fra at problemet eksisterer på begge klienter?
Gravatar #5 - rumagenten
18. jun. 2008 19:13
yes sir.
det hjalp lidt med ny kode osv. kan være nogen har givet den væk til en i nærheden.

men det køret ihvertfald hele aftenen ud problemer. kan måske også være tdc der har haft problemer.
Gravatar #6 - zin
18. jun. 2008 20:32
Det er ganske muligt. :-)
Gravatar #7 - natterjack
18. jun. 2008 22:25
Jeg vil foreslå i opdatere routerens firmware, sidder med samme router og der var nogle ret alvorlige fejl i noget af det tidligere firmware.
Gravatar #8 - rumagenten
19. jun. 2008 04:35
det er desværre den nyeste der er installeret. og det findes ikke nogle open source alternativer til den version (7) vi har. typisk
Gravatar #9 - Bundy
19. jun. 2008 09:11
#8 : Øv, ville ellers sige at du skulle smide noget tomato eller lign. på.. Ellers er det typisk en eller anden form for P2P trafik der nakker routere og gør at de staller på den måde, fordi de laver så mange connections.
Gravatar #10 - rumagenten
19. jun. 2008 18:23
som en lille sidebemærkning har jeg selv en wrt54g til at ligge der er "bricked" hvis nogen har evnerne til at unbrick den.

det er vidst en version 2 eller lignende.
Gravatar #11 - Bundy
19. jun. 2008 21:32
#10 : Hm - Jeg har gjort det med et WAP54g - Det er ikke så kompliceret igen, i mit tilfælde kunne man lave forbindelse mellem 2 ben på en af IC kredsene, og mens de ben var forbundet kunne man så TFTP'e en ny firmware.
Gravatar #12 - rumagenten
20. jun. 2008 13:15
ja, det er noget i den stil har jeg set. men har ikke haft mod på det må jeg indrømme.
Gravatar #13 - buch
20. jun. 2008 13:32
Du er sikker på at den heller ikke supporteres for dd-wrt firmware?
Gravatar #14 - rumagenten
20. jun. 2008 16:46
ja, sådan cirka 89% læste at version 7 var meget anderledes end de andre. mener det var dd-wrt jeg tjekkede.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login