mboost-dp1

Wifi router


Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
6. maj 2017 06:48
Vi skifter inden længe til fiber fra Waoo. Vi har pt. Huawei 4G via Fullrate. Mage til håbløs forbindelse findes ikke. Elendig router software, NAT virker for eksempel ikke. Udfald mindst en gang i timen ved streaming og spil. Made in China på alle tænkelige måder.
Men vi vælger at købe vores egen router til fiberen. Men hvilken?
Den sidste router jeg har købt var en WRT54, så jeg ved ikke om Linksys stadig er et godt valg.
Krav: g, n, og ac samt høj sendeeffekt og brugbar setup.
Gravatar #2 - fjols
6. maj 2017 11:08
Lidt detaljer om hvor stort et areal der skal dækkes ville hjælpe.

Selv har jeg Ubiquity i hele hytten. En Ubuiquity EdgeRouter X (bliver snart skiftet til en Unifi Security Gateway) som router og 2 Ubiquity UAP AC Lite (også fra Unifi serien så det kan styres fra samme software).
Det giver et ton af muligheder for konfiguration og overvågning af netværket. Det er angiveligt lavet til enterprise, men det afspejles ikke af prisen synes jeg.
Gravatar #3 - Dreadnought
6. maj 2017 14:42
Huset er 120m2 plus 75m2 første sal. Den skal kunne klare en dobbelt murstensmur som går på tværs af huset.
Gravatar #4 - fjols
6. maj 2017 15:00
Så tror jeg det vil være optimalt med en løsning som min med flere access points spredt rundt hvor det giver mening. Det kræver naturligvis der er eller kan trækkes netværkskabler.
Gravatar #5 - Dreadnought
6. maj 2017 15:12
Ja, den tanke har jeg haft. Så er vi ude i noget mesh noget.
Gravatar #6 - fjols
6. maj 2017 18:24
Ja, men understøttet out of the box så man ikke oplever det opsætningshelvede det nogen gange kan være.
Gravatar #7 - freesoft
6. maj 2017 18:53
#4
Eller der laves net via noget Powerline.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login