mboost-dp1

Vga til Tv / Scart


Gå til bund
Gravatar #1 - Wallhack
10. jun. 2008 20:54
Hey,

Søger efter en vga til tv / scart stik. Det kunne også være de der rød/hvid/gul stik.

Gerne med lydstik, hvis muligt, men ikke et must.

Nogen som ved, hvor i danmark, man kan finde sådan en?

Tak...
Gravatar #2 - buch
10. jun. 2008 20:59
kig på edbpriser.dk eller også så kan google hjælpe dig! vga til scart converter.
Gravatar #3 - Azuria
10. jun. 2008 21:10
Godt nok ikke i DK, men jeg tvivler på at du finder det billigere... ;)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9813~r.4...
Det undrer mig dog at rød og hvid som du kalder dem er ført med da jeg ikke helt ser hvordan lyden er ført frem..
Ellers tag et kig på denne..
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10281~r....
Gravatar #4 - amokk
10. jun. 2008 21:39
Umiddelbart tror jeg disse produkter kræver en speciel opsætning med driver osv. som får grafikkortet til at spytte andet end normalt VGA signal ud. Og jeg kan slet ikke se hvordan man fra VGA stikket både skulle kunne hive lyd og billede.

Jeg har lige googlet lidt på diagramer, og det ER muligt at konstruere et VGA -> RGB-scart kabel, hvis man har lidt elektronik som kombinerer Hsync og Vsync signalerne fra VGA osv.

Dette forudsætter dog også, at du kan sætte dit grafikkort til at køre 640x480 50Hz interlaced, som er det format dit TV modtager, samt at TVet har RGB scart indgang.

Men de adaptorer vi ser her, tvivler jeg på fungerer, ellers havde jeg jo nok kunnet finde diagrammer til opbygningen...
Gravatar #5 - buch
10. jun. 2008 21:57
Jeg tror heller ikke det vil virke med lyden, men billedet burde slet ikke være noget problem. Lyden må du tage fra din lyd udgang på computeren, og så få et kabel der går ud i AUX stik
Gravatar #6 - Wallhack
11. jun. 2008 13:43
#3 Det ser da nogenlunde meget fint ud :) Men det går ud i hun-stik, som der også sidder på mit tv. Kan de ikke fås med han-stik?
Gravatar #7 - Ronson ⅍
11. jun. 2008 13:52
Det er jo meningen at du skal føre et længere kabel videre, oftest står computeren ikke de 10-20 cm fra tv'et som splitterkablet er langt.

Men læs lige #4 igen, det er også min erfaring.
Gravatar #8 - izym
11. jun. 2008 22:54
Det er lidt svært hvis de skal være inkl. lyd, men VGA -> Scart fås her. Hvis du kan gå med til, at bruge S-Video, fås der også et "PC-TV" kabel her, som har jack- og s-video stik.
Gravatar #9 - Wallhack
11. jun. 2008 23:53
#8 har kigger på dem. Men med lyd mente jeg også seperat :)

Men de stik du linker til er scart til vga, er blevet fortalt at det ikke kan bruges hvis jeg vil have forbindelsen fra computeren over på tv'et. :(
Gravatar #10 - izym
12. jun. 2008 00:06
#9
Hvorfor vil du overhovedet bruge vga? Hvis du ikke har HDTV, kan du vel lige så godt bruge S-Video, da kvaliteten afhænger af det dårligeste af enderne på kablet.
Gravatar #11 - amokk
12. jun. 2008 10:05
#5 fortæl mig venlist, fra hvilke af benene i VGA stikket, du vil trække hhv. s-video og composite signalerne fra? Jeg har lige forklaret at du med al sandsynlighed IKKE kan trække dem, men kun lave et adapterkabel mellem VGA og Scart-RGB

#9 ja det er for at sætte en enhed med scart (RGB) til en VGA skærm.
Gravatar #12 - Wallhack
12. jun. 2008 16:53
#10 Simpelt, min computer har kun et vga stik og ikke noget tv-out. Ellers havde jeg vel købt sådan én ;)
Gravatar #13 - buch
12. jun. 2008 18:25
#5
Tja jeg er lidt i tvivl om hvad du snakker om, men jeg havde engang en computer der var tilsluttet mit gamle crt fjernsyn via vga portem.
Gravatar #14 - izym
12. jun. 2008 19:11
#13
Tredje person om sig selv ftw? ;)
Gravatar #15 - buch
12. jun. 2008 19:29
#14
tja det er der vel noget om, men den var til amokk.
Gravatar #16 - amokk
13. jun. 2008 13:16
#13 måske, men så har det været via RGB forbindelsen i scart stikket, ikke via composite eller s-video.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login