mboost-dp1

Rettighedsproblem i Windows XP SP2?


Gå til bund
Gravatar #1 - skovtrolden
27. okt. 2007 11:59
Jeg har en computer der ser sådan ud:

C: 37,5 gb NTFS (Indeholder nuværende XP-installation, med administrator-brugernavnet ABC og intet kodeord)

F: 2,37 gb FAT32 (Indeholder dokumenter)

G: 186 gb NTFS (Indeholder gammel XP-installation med administrator-brugernavnet ABC og kodeordet A)

Den gamle XP-installation (på G-drevet) var yderst ustabil, og kom hele tiden med BSOD'er med memory-fejl, samt fejlede når den skulle oprette forbindelse til nettet.
Derfor blev der lavet en ny XP-installation på mit nuværende C-drev, en installation der aldrig har klaget over memory-fejl, eller har vist en BSOD overhovedet.

G-drevet fungerer helt optimalt, og jeg kan sagtens tilgå/oprette data på den, og bruger den dagligt til dette, så en hardwarefejl lyder i mine ører usandsynlig.

Jeg kan fint tilgå data på G-drevet, når jeg er bootet op på den nuværende XP-installation, undtagen hvis jeg prøver at åbne mappen G:\Documents and Settings\ABC, hvor jeg får følgende fejl: "
G:\Documents and Settings\ABC er ikke tilgængelig. Adgang nægtet"

Hvad kan jeg gøre for at få adgang til de data jeg har liggende i den mappe?
Gravatar #2 - kimx
27. okt. 2007 13:13
Du kan prøve at starte op i fejlsikret tilstand og overtage ejerskab af mappen.
Gravatar #3 - skovtrolden
27. okt. 2007 15:58
#2
Det vil jeg lige prøve, når jeg får tid. Hvis nu det fungerer, hvad vil der så ske med filerne?
Altså vil den ikke stadig nægte mig adgang til filerne, når jeg er i alt andet end fejlsikret tilstand, da ejeren jo står som ABC med kodeord, og ikke bare ABC?
Gravatar #4 - hgul
27. okt. 2007 16:22
#3 Mon ikke du kan læse lidt om det her:

Dansk vejledning
Engelsk vejledning
Gravatar #5 - skovtrolden
27. okt. 2007 17:46
Orh du er en engel, det var netop sådan en side det ikke lykkedes mig at finde på Google:)
Jeg kigger på det...
Gravatar #6 - skovtrolden
27. okt. 2007 19:08
hgul og kimx, tusind tak for hjælpen!
Det virkede, og jeg er nu den lykkelig indehaver af 60 gb forhenværende "ubrugeligt" data, som nu er fuldt ud tilgængelig igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login