mboost-dp1

Retningsbestemt Wifi


Gå til bund
Gravatar #1 - plazm
7. jun. 2014 11:05
Hej,

Jeg har et hus hvor der er trukket fiber ind i - 60-70 meter væk, over 2 offentlige veje (så at grave et kabel ned er udelukket) ligger et lager hvor jeg gerne vil have internettet over så min dankort terminal kan få internet (wifi baseret).

På lageret er det muligt at sætte en udvendig antenne op, men jeg vil meget gerne hvis man kan nøjes med en enhed i vinduet på kontoret i huset som vender over mod lageret og som har frit udsyn (når hækken ikke får lov til at vokse alt for højt).

Hvad udstyr skal man bruge i denne situation?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [1248061245]
7. jun. 2014 11:38
Kig evt. her. Jeg har gode erfaringer med Ubiquiti både angående hastighed, rækkevidde og stabilitet.

WiFi-Shop var stedet jeg handlede på tidspunktet hvor fritidsjobbet skulle have et udendørs access-point, men det kan være du kan finde produkterne billigere på EDBpriser.

Så, thumbs up til Ubiquiti.
Gravatar #3 - kasperd
7. jun. 2014 17:32
Du kan evt. tage et kig her: http://en.wikipedia.org/wiki/Cantenna

Lovligheden af den type antenner kan jeg dog ikke udtale mig om, så det bliver du selv nødt til at undersøge.
Gravatar #5 - Emil Melgaard
9. jun. 2014 17:54
#3:

Jeg er rimelig sikker på at der ikke er love for antennedesign så længe frekvens og sendestyrke er inden for det tilladte.
Gravatar #6 - kasperd
9. jun. 2014 21:11
Emil Melgaard (5) skrev:
Jeg er rimelig sikker på at der ikke er love for antennedesign så længe frekvens og sendestyrke er inden for det tilladte.
Jeg har til gengæld hørt at den tilladte sendestyrke ikke er lavere hvis man bruger en retningsbestemt antenne. Men jeg kan ikke huske, hvor jeg har hørt det. Så jeg kan kun opfordre til at man undersøger reglerne.
Gravatar #7 - Emil Melgaard
10. jun. 2014 07:07
kasperd (6) skrev:
Jeg har til gengæld hørt at den tilladte sendestyrke ikke er lavere hvis man bruger en retningsbestemt antenne.


Nej, selvfølgelig ikke, men det er vel heller ikke noget problem?

Så længe dit WiFi udstyr ikke sender med mere end 20 dBm EIRP.
Gravatar #8 - Pretender
10. jun. 2014 07:09
#6 #7

I Europa må man sende med 100mW EIRP (2.4GHz ISM bånd) hvilket vil sige at du kun må udsende hvad der svare til hvad en ikke retningsbestemt antenne udsender i en given retning ved 100mW total power.

Det vil sige at hvis du forøger dit wifi produkts antenne gain med fx. 3dBi skal du reducere output power med 3dB, altså til 50mW.

Dette betyder at man ikke sender længere end før, men produktets modtager følsomhed bliver til gengæld 3dB bedre og kan derfor modtage fra enheder længere væk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login