mboost-dp1

PSU


Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
1. okt. 2008 19:45
Right.. So.. Prøvede dette SPG. på Yahoo answers da jeg poster så mange her i forvejen, men den gik ikke :l.

Jeg går lige til sagen og stiller ingen "ekstra" spørgsmål som jeg som regel gør og spørger heller ikke til jeres kommentarer (most likely ;)).

Hvilken er bedst:

Corsair HX620
http://corsair.com/products/hx.aspx

Thermaltake Toughpower 750
http://www.thermaltakeusa.com/Product.aspx?S=1207&...

Og ja, det er 110% det er en af dem her jeg skal ha', ingen spørgsmål til det (har åbenbart et lytte-problem ifølge nogen :b).

Så spørgsmålet er, hvilken er bedst? I kan jo så selv spørge "Jamen er det til simpel desktop eller gaming....?".. Jeg sir så, er det ikke lige meget? For en af dem er jo bedre end den anden, og jeg skal bare vide hvilken! :D (Men hvis det nu skal være, så det til gaming). Dette topic burde kunne gøres hurtigt med enkelte svar og painless ^^'

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - Mnc
1. okt. 2008 19:48
Begge producenter plejer at levere høj kvalitet, men har ikke købt/kigget på PSU'er for nylig, så ved ikke hvilken - af dine 2 specifikke valg - der er bedst.
Ville måske personligt hælde til Corsair, men ved ikke om det bare er bias.
Gravatar #3 - coday
1. okt. 2008 20:23
Uden at have noget at baserer det på så ville jeg sige Corsair.
Gravatar #4 - Thomas Nielsen
1. okt. 2008 20:28
Jeg ville nok købe den fra Thermaltake.
Gravatar #5 - lolage
1. okt. 2008 20:36
æv, der ødelagde #4 lige mine odds til Corsair XD.. Men håbede nogen ville rent faktisk vide hvilken der er bedst og ikke bare 'gå ud fra', på forhånd tak ;)).
Gravatar #6 - Thomas Nielsen
1. okt. 2008 20:51
Så tillad mig at udybe mit valg.
Grunden til at jeg ville vælge den fra Thermaltake, er at den giver flere watt, og du vil derfor være i stand til at putte et kraftigere grafikkort i end hvis du valgte den fra Corsair, eller være bedre egnet til SLi/Crossfire.
Og selv hvis du ikke får brug for så mange watt lige med det samme, ville det også være en fremtidssikring hvis du senere hen skulle beslutte dig for, at putte et bedre grafikkort i din computer eller lave SLi/Crossfire.
Og det med at du kan tage alle unødvendige kabler ud af selve psu'en er jo også en dejlig ting der reducerer ledning kluder (Kan godt være man kan det samme med Corsair'en, men kunne ikke se det på de billeder der var i dit link).
Gravatar #7 - Mnc
1. okt. 2008 20:52
Med lige præcis disse to producenter, så ligger de IMO neck-to-neck kvalitet mæssigt.
Hvilken af de 2 forsyninger der er bedst, for dig, kommer an på dit behov, og hvilket hardware du i forvejen har i maskinen.

Hvis du har hardware der kun fuldt ud understøttes af den ene PSU, så er valget nemt.
Ellers så kunne du kigge lige på, hvad dit hardware sluger. Sluger din maskine op imod hvad Corsair'en kan levere, så ville jeg måske kigge på TT'en. Sluger din maskine mindre end hvad Corsair'en kan levere, så må det være den der er det rette valg.

Der er jo ingen grund til at have en 750 watts PSU, hvis dit hardware kun bruger 400W eller lignende.

EDIT: Fremtidssikring som #6 nævner, er bestemt også værd at tage med - men det er igen en præference, og ikke et spørgsmål om "Hvilken er bedst".
Gravatar #8 - lolage
1. okt. 2008 20:59
Jeg kører gaming, dog ikke hi-end..endnu. Men regner jo med at opgradere gang til gang når nu det er at det behøves. Jeg skal IKKE køre SLI skal det siges. Nu siger i godt nok at TT 750 er bedre fordi den har mer watt, og siden I siger det regner jeg med at V-rails ligger side om side når det kommer til performance (eller i da regner med/er meget sikre ;)). Det eneste der måske kunne være en forskel er jo at Corsair er død-silent.

Som sagt skal jeg ikke i SLI, så jeg kan vel gå ud fra at de begge kan køre et hi-end gaming system uden SLI (bare single hardware), right? :]
Gravatar #9 - Mnc
1. okt. 2008 21:08
Begge kan connecte PCI-E med både 6 og 8 pins.

V-rails? Tal dansk.
Gravatar #10 - lolage
1. okt. 2008 21:11
Det nu ikk så meget om de kan dét eller ej, bare om de begge kan køre hi-end single hardware system. Kender ikk det danske. LÆR MIG.

edit:

12V-linje?
Gravatar #11 - Mnc
1. okt. 2008 21:26
Lidt svært at lære dig det danske udtryk, når jeg ikke aner hvad du taler om. :P

Men de nye kort på markedet er med 8pins connectors, da de sluger dejligt meget strøm, og disse 2 PSU'er understøtter dem. Så ja, de kan køre "high end" hardware.
Gravatar #12 - lolage
1. okt. 2008 21:28
Javel ja... Må gå med det lol.. Sq nok hellere gå med en TT 750, holder jo længere ^^. TY
Gravatar #13 - Killa
1. okt. 2008 21:33
IMO er 140mm blæseren i TT'en et stort minus. Blæsere holder jo ikke evigt, og skal den skiftes er der ikke det store udvalg.
TT'en er også 1 cm længere, ved dog ikke om det har nogen betydning.

Hvis det var mig der skulle vælge havde jeg taget Corsair'en med mindre jeg havde brug de eksta watt.
Gravatar #14 - lolage
1. okt. 2008 21:40
Jeg har ikke brug for de ekstra watt P.T., men senere hen vil min computer jo langsomt ha' sine dele skiftet ud, og kræve mer og mer watt, og der vinder TT 750 jo.. Og hvis det er blæseren går i stykker findes der da nogen 140mm med en decent dbA hvis det var det du tænkte på. Størrelsen er forresten lige meget.

Hvad er grunden til du ville tage Corsair over TT?
Gravatar #15 - Plimmer
1. okt. 2008 23:24
Ehrr.. Det er da kun GPU'er der går i retning af flere og flere watt, alt andet går i modsat retning.

Mon ikke GPU'erne også snart følger trop med at udnytte watt lidt bedre?
Gravatar #16 - Nextnx
2. okt. 2008 02:19
Corsair (620W)
- high efficiency, up to 80% under wide load range.
- MTBF: 100,000 Hours
- combined rating of 50A
- Triple 12V Rails
- Same + CCC, C-tick certified
- RoHS

Thermaltake (720W)
- high efficiency (up to 85%)
- High reliability: MTBF>120,000 hours
- combined loading of 60A
- 4x 12V Rails
- Same + BSMI certified
- Ser ikke ud til at have RoHS

Forklaring (så godt som jeg husker det):
- high efficiency: Hvor effektiv den er til at "transforme" en vis mængde energi, resten vil blive til unødig varme. Jo højer desto bedre.
- MTBF = "Mean time between failures"
- Load i ampere. Tja, jo højere desto mere kan den trække.
- Rail er ala faser i et hus
- Certificeringer tja, ved ikke om CCC, C-tick slår BSMI eller ej.
- RoHS = Restriction of the Use of Certain Hazardous Substances "Om den bruger mindre farlige materialer".

Noise ved 350W, tja 5 volt(TT) mod 24db(Corsair). Jeg gætter på de er lige low noise der. har selv en 120mm og den er pænt low-noise. 140mm ville være bedre til low-noise da den skal spinne mindre for samme air flow.

Tja jeg ville sige Thermaltake med mindre RoHS er vigtigt for dig (Som jeg synes det er, men jeg er jo også bare en carebear :D)
Gravatar #17 - lolage
2. okt. 2008 15:15
Wauw. Tak for det post! Overbevisende sejr til TT. Den kører dog hele 4 12V linjer, som jeg lige ska' finde ud af om er "O.K." til mit system. Har læst det godt kan volde problemer med Ampere der 'gives' via flere 12V linjer og at én 12V linje i en PSU er bedst. Men regner ikke med problemer dog. Tak.
Gravatar #18 - Xill
2. okt. 2008 16:00
hvad med at se lidt på deres tal.

ja Thermaltake kan klare 750 men hvis man ser her
http://www.thermaltakeusa.com/_Resource/LeaderImag...
så har de valgt at fordele det ud på 4 rails, som altså ender med at kunne klare langt under 200 W

mens at den fra Corsair kan klare at alle rails bliver belastet med 200W eller de enkelte op til 216

at Corsair har designet den så tallene passer så godt sammen viser virkelig at de har styr på det, og at det er kvalitet, som er lavet for at kunne leve op til deres tal

Yderligere skriver Thermaltake "Efficiency 85%+" , men den er altså kun "80 Plus Certified", så jeg ville ikke stole for meget på alt det de skriver.

så vil klart vælge Corsair
Gravatar #19 - lolage
2. okt. 2008 16:04
Så det vil simpelt sige hvis jeg havde et hardware der krævede +200W kunne rails fra TT ikke klare det?...
Gravatar #20 - Nextnx
2. okt. 2008 21:08
@18 Xill
Erhm, what??? Har du set at de begge har 18A(216W) på hver 12V rail?
Corsair har 24A på 3,3V mod Thermaltake 28A
Corsair har 30A på 5V mod Thermaltake 28A
Ellers har de det samme på nær Thermaltake har en hel 12V rail mere.

Xill: Ja de er "80 Plus Certified" da der ikke findes en 85%
Men hvis du/man tvivler.: http://www.80plus.org/manu/psu/psu_detail.aspx?id=...
750'eren er der så ikke men deres 700 er og det er nok samme skuffe.
Gravatar #21 - Killa
3. okt. 2008 00:49
Her er reviews af af PSU'erne:

Corsair:
http://www.silentpcreview.com/article692-page1.html

Thermaltake:
http://www.pcper.com/article.php?aid=266&type=expert&pid=1

#14
Corsair'en er produceret af SeaSonic som er kendt for at lave pålidelige og støjsvage strømforsyninger. Desuden kommer du ikke op at bruge i nærheden af 600w uden et highend SLI system.

#16
Du kan ikke regne med hvad producenterne oplyser. Er forresten rimelig sikker på at alle PSU'er skal være RoHS

#20
"Advanced circuitry design that automatically enables power sharing between the triple +12V rails in an event of overload on any single +12V rail." Kilde
Gravatar #22 - Nextnx
3. okt. 2008 18:23
@21 "Du kan ikke regne med hvad producenterne oplyser."
Hvem dælen kan man så regne med. Hvor vil du hen med den?
Jeg vælger at tro på hvad producenterne oplyser, da produktet ellers har mangler og derved kan smides i hovedet på sælger. ;)
Vedr RoHS: Her Thermaltake ikke skrevet at den er RoHS og derved kan jeg ikke skrive den er, selvom de måske bare har glemt det. Only Thermaltake knows.

"#20 Advanced circuitry design that automatically enables power sharing between the triple +12V rails in an event of overload on any single +12V rail."
Det har da intet med det Xill skriver og som jeg svarer på. Quote: "så har de valgt at fordele det ud på 4 rails, som altså ender med at kunne klare langt under 200 W" Og det er noget vås. Sry :)

"Corsair'en er produceret af SeaSonic som er kendt for at lave pålidelige og støjsvage strømforsyninger"
Undskyld men er det ikke bare salgt gas, det ville Ford forhandleren også sige bare om deres produkter.
IBM "Deskstar" var også kendt for at lave pålidelige diske, ja indtil 45GXP og 75GXP serien kom, RIP mine data.
Hermed sagt at det er argument man kan bruge til noget, kom med konkret.

Jeg presenter bare som skrevet af producenten sat side om side imellem de to PSU'er og lader lolcase selv vurdere.
Thermaltake har på papir og i følge dem selv, mere horse power, højere MTBF og højere Efficiency og som lolcase selv er selv er inde på vil han nok smide noget andet/mere i.
Gravatar #23 - Plimmer
4. okt. 2008 12:24
#22

Man kan ikke regne med producenterne pt angående PSU'er fordi der er så mange der lyver omkring det. Det er blevet bevist gang på gang.

At de 2 fabrikanter der diskuteres her ikke er kendt for at gøre det, er det altid en rigtig god ide at tjekke gode reviews af et PSU indkøb da man nemt kan komme galt afsted.
Gravatar #24 - Nextnx
4. okt. 2008 15:06
Plimmer (23) skrev:
"At de 2 fabrikanter der diskuteres her ikke er kendt for at gøre det"
"Det er blevet bevist gang på gang."
Okey hvem gør så og hvis det er "bevist gang på gang" må du nemt kunne linke til noget bevis/eksempel.
Kunne være jeg lærte noget nyt.
Gravatar #25 - shantri
4. okt. 2008 15:18
Sorry hvis en anden har nævnt det, men har du tjekket tomshardware.com ?

EDIT:
Ellers er de også ret kløgtige på tweak.dk
Gravatar #26 - Plimmer
5. okt. 2008 20:52
#24

HardOCP.com

[url=

Den sidste er vel lidt tvivlsom da de selv skal sælge PSU'er, men ganske sjov alligevel. Kan godt finde flere hvis du gerne vil se mere.
Gravatar #27 - Nextnx
5. okt. 2008 21:14
@26
Alright noname ja, men nu snakker vi jo om Corsair og Thermaltake som jeg ikke ser som Noname, og det er Noname du har stiller med.
Jeg er Enig i at der er klart stor forskel på noname og anset mærker, kvalitets mæssigt. Men disse (Corsair og Thermaltake) er imo ikke noname. Derfor kan jeg ikke se det er relevant i denne context.

Hvis i mener at Thermaltake eller Corsair er noname kan i bare state det.
Gravatar #28 - Plimmer
6. okt. 2008 01:26
Nu sagde jeg jo også i den sætning:
At de 2 fabrikanter der diskuteres her ikke er kendt for at gøre det, er det altid en rigtig god ide at tjekke gode reviews af et PSU indkøb da man nemt kan komme galt afsted.


Jeg regnede lidt med at du havde læst hele mit indlæg da du svarede på det.
Gravatar #29 - Nextnx
6. okt. 2008 16:28
Jeg undskylder min brandert.

Men stadig er det undenfor context, i det du også skriver
Man kan ikke regne med producenterne pt angående PSU'er fordi der er så mange der lyver omkring det. Det er blevet bevist gang på gang.
og hentyder (imo) herved man ikke skal stole på Thermaltake eller Corsair, men det afskriver du så bagefter. Det er lidt lakris da det indlæg så ikke har nogen mening mere og værstfald nu er irrelevant da det så intet har med det han skriver/spørger om.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login