mboost-dp1

PS3 Har overhalet xbox 360.


Gå til bund
Gravatar #1 - elvenwar
17. jun. 2008 11:44
da jeg ikke helt ved hvor jeg skulle oprette denne tråd henne, oprettede jeg den bare her, sig hvis det var et forkert sted tak.

PS3 har nu overhalet Xbox 360 på det samlede salg i Europa. Det viser den seneste status fra VGChartz.

Der er solgt 5.450.869 PlayStation 3'er i Europa, mens Xbox 360 lige nu står på 5.415.063 solgte.

Da PS3 udkom i marts 2007 var det mod en Xbox 360, der allerede havde solgt over 2,6 mio. eksemplarer, men som det ses på grafen ovenfor har PS3 uge-for-uge spist af det forspring.

Dermed fik direktøren for Sony i Europa, David Reeves, ret i sin spådom fra tidligt på året, om at PS3 ville overhale "i løbet af sommeren".

Wii har solgt bedre end dem begge, nemlig 8,6 mio. eksemplarer. Men Xbox 360 og PS3 anser mest hinanden som konkurrenter, nemlig på markedet for HD-konsoller, som Wii ikke er med i.

fortalt af: Morten Rønnelund
Gravatar #2 - madeinrussia
17. jun. 2008 11:48
Der er en artikel om det i forvejen :) det er en gammel nyhed, men hvis du vil sende en nyhed så tryk ude i venstre side hvor der står "del mine opdagelser"
Gravatar #3 - Fjolle
17. jun. 2008 12:20
Vgchartz er noget ****. De er ikke bedre til at bestemme salgene end en med et kvalificeret gæt.

Så længe der ikke er nogen officielle pressemeddelelser der bygger på firmaer er rent faktisk arbejder seriøst med at finde ud af hvor meget af hvad der bliver solgt skal man nok tage dette med et gran salt :)
Gravatar #4 - madeinrussia
17. jun. 2008 12:23
#3 desuden har jeg hørt at PS3 igen blev overhalet pga. lanceringen af det nye GTA :)
Gravatar #5 - elvenwar
17. jun. 2008 12:53
#3, syns selv ogse vgcharts er noget værre ****. #4, ja ps3 blev igen overhalet på grund af det helt nye spil GTA4. Jeg sparer selv op til at købe spillet da jeg har hørt det er meget sjovt at spille.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login